TORNAR

El premi d'innovació pedagògica Florenci Morera proposa una altra manera de descobrir Igualada

Ja s'ha editat el treball guanyador del 2009, de Montserrat Oliva

Divendres, 3 desembre 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
'La ciutat: un món per descobrir' és el títol del treball guanyador del Premi Florenci Morera d'innovació pedagògica 2009, obra de la igualadina Montserrat Oliva i que s'acaba d'editar. El material constitueix una completa proposta pedagògica per descobrir el món a través d'un referent a l'abast de tothom, com és la ciutat. Oliva s'ha inspirat en els carrers d'Igualada però afirma que el treball és 'exportable' a les escoles de tot Catalunya, ja que els elements que s'hi tracten es poden trobar a tot arreu.

Montserrat Oliva, a l'Ajuntament d'Igualada

La proposta de Montserrat Oliva va guanyar el premi l'any 2009, i tal com es recull a les seves bases, el treball s'edita posteriorment i es distribueix als centres educatius de la comarca de l'Anoia perquè els mestres puguin aplicar-lo en les seves classes.

La regidora de Cultura, Maria Enrich, va destacar que el treball de Montserrat Oliva 'ens convida a mirar amb uns ulls nous la ciutat d'Igualada', alhora que va agrair la implicació de l'Escola Pia d'Igualada, en qui recau la tutel·la del Premi.

Per la seva banda, l'autora va parlar de la necessitat d'alfabetitzar visualment els infants: 'vivim en un món ple d'imatges, i ens cal educar la mirada'. La proposta d'Oliva es basa en elements que podem trobar als carrers, sobre es pot treballar conceptes com l'estructura, els colors, les línies, l'espai o la llum. L'autora va explicar que les propostes es basen en Igualada, però que poden aplicar-se perfectament en qualsevol poble o ciutat. De fet, ja se n'ha experimentat la utilitat en d'altres municipis de la comarca.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.