TORNAR

PSC i CDC Anoia rebutgen la reforma educativa del ministre Wert

Expressen el seu rebuig en un comunicat

Dimarts, 11 desembre 2012. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
La reforma de la llei d'educació proposada pel ministre José Ignacio Wert ha fet reaccionar a la comunitat educativa, però també als partits polítics catalans. A l'Anoia, PSC i CDC han emès un comunicat expressant el seu rebuig a la nova reforma.

PSC-ANOIA

Una vegada més des del Partit dels Socialistes de Catalunya a l’Anoia (PSC-Anoia) denunciem:

1.- la voluntat recentralitzadora, retrògrada i anacrònica del Ministre Wert i la LOMCE, i

2.- la instrumentalització de l’educació amb finalitats ideològiques i polítiques del govern del PP

I per això proposem:

La creació d’un front català amb tots els representants d’entitats, agents educatius i partits polítics per defensar el sistema educatiu de Catalunya.

Amb la LOMCE i les seves darreres versions incendiàries, el ministre ens torna als anys 70. La LOMCE que en els seus primers esborranys ja era agressiva envers Catalunya i envers un sistema educatiu basat en l’equitat, ara just després de les eleccions s’endureix encara més.

El nou esborrany de reforma educativa (LOMCE), relega al català com a assignatura residual, per darrere de la llengua castellana o l’aprenentatge d’una primera llengua estrangera.

Segons el nou text, les assignatures es classifiquen en troncals, específiques i d’especialitat, sent aquesta última categoria on quedaria inclosa la llengua catalana. Això és un atac frontal contra el model d’immersió lingüística, que s’ha contrastat com a un model d’èxit, un menyspreu a les competències del govern de la Generalitat en matèria educativa i un menysteniment al conjunt de la comunitat educativa i a la societat catalana.

Mentre el PP feia campanya a Catalunya durant les passades eleccions del 25N i expressava quant estimava Catalunya, el ministre Wert tenia el nou esborrany guardat en un calaix, text que ha posat en circulació un cop han passat les eleccions autonòmiques a Galícia i a Catalunya, mostrant una vegada més l’estil obscur i sense transparència de fer política que té el Partit Popular.

Per això, creiem que cal un gran acord a Catalunya contra la llei Wert. Nosaltres ens hi posem des d’ara mateix, amb una acció decidida que vagi fins on faci falta. Fins al Tribunal Constitucional. No es pot tornar a repetir la complaença del Departament d’Ensenyament que, recordem-ho, fa pocs mesos va acatar el decret de les retallades del ministre Wert (i que ha suposat un increment de ràtios d’alumnes per aula, més horari pel professorat i menys substitucions), sense anar al Tribunal Constitucional per invasió de competències.

Els diputats i diputades, senadors i senadores del PSC defensaran, com ho han fet fins ara, una posició contundent a Madrid en defensa d’un sistema educatiu just, equitatiu i respectuós amb les competències de l’Estatut d’Autonomia. Des del PSC treballarem perquè el front contra aquesta llei s’estengui a tot l’Estat. A l’Anoia, també ens sumarem a les iniciatives que sorgeixin en defensa de l’actual model d’immersió lingüística.

CDC Anoia

Davant del nou atac del Ministre espanyol d’Educació, José Ignacio Wert, envers el sistema d’immersió a Catalunya, Convergència Democràtica de l’Anoia, manifestem el total rebuig a la “reforma educativa” instada pel Govern Espanyol de Mariano Rajoy, del Partit Popular, i estarem al costat de les escoles de la comarca per tal de que continuïn la seva bona feina d’integració i cohesió social, durant tants i tants anys, i actualment amb els nous catalans.

Els atacs constants dels últims temps, en tot el que fem o voldríem fer el poble de Catalunya, està traspassant els límits del respecta i convivència envers Catalunya. Creiem que des del govern de Madrid no tenen cap dret democràtic, ni humà, per voler aniquilar la nostra llengua, ni cap altre simbolisme o manera de ser del nostre poble i per tant rebutgem qualsevol forma d’espanyolitzar els alumnes catalans ni la seva gent, siguin don siguin.

Queda clar que cada vegada és més evident la necessitat de prendre decisions per fer un Estat propi, però això serà molt difícil d’aconseguir ara mateix, per tant tindrem de fer-nos forts defensant les lleis del nostre Parlament Català.

Convergència Democràtica de l’Anoia, demanem calma, però fermesa davant de qualsevol atac envers Catalunya i denunciem un retorn a l’etapa dictatorial, amb una permanent degradació de la manera de fer del Govern de l’Estat Espanyol en que no ens i sentim representats.

Us animem a que us adheriu a somescola.cat


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.