//Plugins sense CDN ?>

L’acte va ser conduit per Ramon Costa, president de TICAnoia, professor associat de l'Escola de Negocis EADA i assessor del MIC Productivity, que va recordar que 'la digitalització ajuda a la competitivitat i a la innovació, però també a generar nous productes i gestionar els coneixements de la organització”. La conferència es pot veure a l’espai Docuteca de la pàgina web de TICAnoia
L’acte es va realitzar el passat dijous a la seu de la UEA i va ser presentat per Isidre Mensa, vicepresident de la comissió TIC de la UEA i president de l'empresa MPM Software i hi van assistir-hi, a més del president de la UEA, Ramon Felip, diversos empresaris, directius i gestors de la comarca. Costa va demanar-los que entenguessin el paper del responsables dels sistemes d’informació: “No podem permetre que el responsable de la part informàtica només arregli els ordinadors i els sistemes de l’empresa; ha d’anar més enllà”. En aquest sentit, Costa va remarcar el paper clau dels empresaris i directius a l’hora d’aplicar aquestes tecnologies: 'Els directius han de definir les estratègies i saber-les comunicar als responsables per a que aquests plantegin les millors solucions informàtiques a aplicar'.
Costa va definir els dos problemes principals a l’hora d’introduir les tecnologies TIC dins de l’empresa: 'El desconeixement d’aquestes tecnologies per part dels directius' i la falta de
'comunicació o d’entesa entre els responsables de l’àrea i de l’equip directiu'. “Sí és cert que els enginyers parlem un argot complicat, però no ho és més que els que usen els responsables de màrqueting, recursos humans o comercial”, defensava Costa.
El president de TICAnoia, professor associat de l'Escola de Negocis EADA i assessor del MIC Productivity va explicar alguns casos d’èxit on les empreses han pogut innovar gràcies a les noves tecnologies: la música i els llibres digitals són dos exemples molt entenedors. Hi ha però mil més que expliquen com les noves tecnologies han permès innovar i crear nous negocis. Per aconseguir-ho, però, cal que els empresaris i directius 's’impliquin i vulguin entendre que es cou en l’entorn de les tecnologies de la informació i de la comunicació', va concloure Costa.