TORNAR

Sant Nicolau i l'Home del Bosc arriben a l'escola Mowgli

Els dos personatges anuncien l'arribada les celebracions i festes nadalenques

Dimarts, 17 desembre 2013. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Amb l'arribada del mes de desembre arriben a l'escola Mowgli dos personatges entranyables que anuncien als alumnes que s’acosten les celebracions i festes nadalenques. Aquests dos personatges expliquen missatges diferents però, alhora es complementen. Transmeten amistat, alegria, companyonia, respecte per les persones i el medi ambient,... i en definitva, conviden als nens i nenes a ser bones persones en tots els aspectes.

L'home del Bosc

Festa de Sant Nicolau a l'Escola Mowgli

Sant Nicolau

El dijous 5 de desembre a les 9 del matí Sant Nicolau va arribar, tal i com ja és tradició, amb el seu cavall blanc a l'Escola Mowgli.

Després de les tres voltes a la baixada de l'Escola, Sant Nicolau va deixar el cavall i tots els alumnes de la classe de 5è, els Mowglis, el van seguir amb els cistells plens de mandarines i panses. Un cop al menjador, i al costat de la llar de foc encesa, Sant Nicolau va anar rebent tots els cursos. Primer els Mowglis explicaven qui era Sant Nicolau, les llegendes i la tradició d'aquest personatge i després ell els adreçava un missatge ple de valors.

Acabada l'explicació, Sant Nicolau obsequiava a tots els cursos amb el cistell de mandarines i amb un calendari que havien fet els Mowglis.

A dos quarts de 12 del migdia, es va fer la primera representació de la cantata Llegenda dels tres infants, on els nens i nenes canten la història d’un carnisser que va matar a tres vailets i després de set anys Sant Nicolau els retornà la vida. Una cantata que també combina la dansa ja que els cantaires ens ofereixen un ball de bastons i un ball rodó.

Després a dos quarts d'1 van actuar davant dels cursos grans de l'escola i dels pares.

Descoberta de l'Home del Bosc

Dimecres, dia 11 de desembre, els Baloos, la classe de 3r, van anar a la Tossa de Montbui, a buscar l’Home del Bosc. Ell es diu Quimet Comallonga i Bosc i és un personatge molt estimat a l’escola Mowgli.

Van arribar amb autocar i així que van baixar van veure que els esperava amb una destral a la mà perquè estava fent fogots i amb les enraonies que va sentir s’acostà per anar-los a buscar.

Els va rebre molt bé i passant per un corriol entre el bosc van arribar a prop d’una alzina centenària. Van mesurar-ne el tronc pel voltant i feia 2 metres i 40 centímetres.

Van seguir el camí i van arribar a una petita esplanada on es veia molt bé tota la Conca d’Òdena. Van observar que Igualada, Montbui i Vilanova del Camí estan ubicats en una vall I a tot el voltant hi ha muntanyes.

Continuant el camí arribaren a l’ermita que té més de 1000 anys i hi van entrar per visitar-la. Van seguir caminant fins a l’esplanada del castell i van entrar-hi perquè hi ha un museu d’eines de pagès i una maqueta molt bonica de l’ermita de la Tossa.

Finalment els va convidar a esmorzar pa, mel i mató, fruits secs i també els va ensenyar a fer torró de guineu o de pobre, amb una figa seca i dues ametlles. Per cert, tot era molt bo!

Els va ajudar a recollir algunes plantes com el roure, alzina, llentiscle o mata, servera, cireretes d’arboç, càdec...perfer-ne un treball a la classe.

Va ser una sortida molt interessant, on van gaudir de la natura, aprofitant que feia un dia excel·lent i van aprendre moltes coses, fins i tot paraules noves que no estan acostumats a sentir.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.