//Plugins sense CDN ?>


L’acte es va realitzar al radar i a l’estació automàtica de la Panadella, tot plegat molt a prop de la Creu del Vent dins del municipi de Montmaneu a l’Anoia.
Entre les 10h i les 13:30h l’edifici del radar va estar obert per tal que qui volgués pogués escoltar l’explicació de com funciona un radar i també pogués veure un vídeo explicatiu de la Xarxa de Radars de Catalunya (XRAD). Les imatges de la xarxa de radars es poden consultar a la següent pàgina web: www.meteo.cat .
Ales 12h, el director del SMC, David Rodríguez, i l’alcalde de Montmaneu, Enric Admetller, van protagonitzar l’acte central de la diada amb la inauguració de l’estació meteorològica automàtica de la Panadella. Aquesta estació porta en funcionament des del 18 de desembre de l’any passat i les seves dades es poden consultar a través de la pàgina web del SMC.
L’estació de la Panadella es suma a les altres tres que té el SMC a l’Anoia que són a Òdena, els Hostalets de Pierola i La Llacuna. Si amb aquestes quatre estacions del SMC li sumem l’Observatori de Pujalt tenim com a resultat una comarca de l’Anoia amb la que es pot fer un bon seguiment de la meteorologia. Després de la inauguració de l’estació automàtica, Roger Vendrell com a cap de l’equip d’estacions automàtiques del SMC, va fer una explicació als assistents de com funciona una estació automàtica del Servei. En l’acte van ser-hi també presents l’Eliseu Vilaclara i l’Anna Rius, que antigament havien estat home i dona del temps de TV3 i que actualment estan dirigint diferents àrees dins del Servei Meteorològic de Catalunya. Al voltant de les 13:30h es va donar per acabat l’acte.
Observació astronòmica a l’Observatori de Pujalt
El divendres passat, 20 de març, a partir de les 20h del vespre es va realitzar una nova observació astronòmica a l’Observatori de Pujalt oberta a diferents grups de persones. Una vegada més l’observació va comptar amb l’Agrupació Astronòmica de Barcelona. Per començar, uns instants abans de les 20h, es va poder observar a ull nu el pas de l’estació espacial internacional, ISS. La lluminositat de l’estació, fruït de la reflexió dels raigs del sol, era de la magnitud de l’estrella Sirius, la més brillant del firmament. Després es va començar a observar el cel profund mentre anaven arribant gent i s’anaven muntant els telescopis. Cal dir que el vent es va deixar sentir amb ràfegues màximes de 50 km/h i amb una temperatura d’un 5-6ºC. El planeta Saturn, la nebulosa d’Orió, el doble cúmul de Perseu, les Pleiades i moltes coses més es van poder observar amb gairebé una desena de telescopis que havien plantats a l’Observatori. Malauradament a partir de les 23h de la nit els núvols baixos van tapar el cel i van donar per acabat l’observació del cel profund. Llavors va ser moment per entrar una mica en calor a dins de l’Observatori tot menjant una mica de coca amb xocolata calenta gràcies a la gentilesa de l’Ajuntament de Pujalt.
Observatori de Pujalt
edu corcelles
igualada
3 d'abril 2012.10:35h
hola m’agradaria si tenius el climograma d’Igualada dels últims darrers 20 anys. Necessitaria per fer un treball. Gràcies per la seva pàciencia