//Plugins sense CDN ?>
Durant les jornades es va analitzar la situació actual i perspectives de futur de l’activitat portuària, el transport aeri, el sector automobilístic, el sector turístic i les xarxes viàries i ferroviàries de l’Arc Mediterrani.
A més de constituir un sector econòmic per si mateixa, l’activitat logística és vital pel creixement i competitivitat de moltes empreses. Els costos logístics poden representar el 30% del preu del producte i una bona xarxa d’infraestructures condiciona directament la ubicació de les empreses.
Tot sovint han estat criteris polítics els que han determinat la configuració del mapa d’infraestructures a Espanya i d’aquestes decisions se n’ha vist directament perjudicat el teixit industrial de la Zona Mediterrània.
L’Institut d’Economia i Empresa Ignasi Villalonga, amb l’objectiu de promoure l’espai econòmic i social que representa l'Euroregió de l'Arc Mediterrani, ha participat en l’actual procés de consulta obert per la Comissió Europea per a la revisió de la Xarxa Transeuropea de Transport.
Aquest 1 de desembre, la UEA era també present a la jornada 'L’Euroregió de l’Arc Mediterrani: porta d'Europa', on es va presentar al Parlament Europeu el treball de tots aquests anys a favor d’un espai de cooperació territorial estratègic per aquests territoris i per al conjunt de la Unió Europea.
Unió Empresarial de l'Anoia