//Plugins sense CDN ?>




Entre els municipis anoiencs que han gaudit d'una ajuda europea els darrers set anys hi ha Igualada, Montbui, Carme, Castellfollit de Riubregós, els Hostalets, Capellades, Pujalt, Jorba, Castellolí i els Prats de Rei. Les ajudes procedents dels fons de desenvolupament regional europeu (FEDER) sumen un total de 5.961.557,35 euros.
La majoria dels fons, gairebé 2,2 milions d'euros, s'han destinat als programes Viure al Poble i Viure al Poble Més, destinats a municipis de menys de 3.000 habitants. En el cas de l'Anoia, se n'han beneficiat cinc pobles: Carme, Pujalt, Jorba, Castellolí i els Prats de Rei. Cal destacar que, en aquest cas, la Unió Europea finançava el 50% de cada projecte, i la Generalitat complementava l'ajuda aportant-hi un 15% del total.
Gràcies a aquests ajuts s'han tirat endavant projectes com les rutes turístiques de l’aigua a Carme, el memorial de l’exèrcit popular de Pujalt, la dinamització turística de Jorba amb el camí de Sant Jaume i el castell de la Frontera, actuacions de regeneració urbana i promoció turística d’espais naturals a Castellolí i la urbanització dels carrers del casc antic dels Prats de Rei.
1,8 milions per a desenvolupament local i urbà
Un dels àmbits en què l'Anoia ha notat més l'ajuda de la Unió Europea ha estat en els projectes de l'eix 4, destinat a desenvolupament local i urbà. Concretament, els fons FEDER han aportat 1,8 milions d'euros a un total de 7 actuacions.
Igualada ha rebut dues ajudes: 200.000 euros per a la recuperació de l’Escorxador i 375.000 per a la rehabilitació de l’adoberia Bella. L'Ajuntament de Capellades va poder construir l'edifici de dotacions del Parc Prehistòric, gràcies a una ajuda europea de 313.067 euros.
L'Ajuntament dels Hostalets de Pierola va impulsar les “P@leo rutes: una nova forma de turisme cultural”, amb 311.822 euros dels Fons FEDER. També cal destacar que el Consorci Promoció Turística de l’Alta Anoia va percebre 300.595 euros per crear el Centre de desenvolupament turístic de l’Alta Anoia.
Carme també va gaudir d'una ajuda de 168.567 euros per a la urbanització del nucli antic, a l'entorn de la plaça de l’Alegria i el carrer Freginal; i el municipi de Castellfollit de Riubregós va poder fer realitat el Centre d’Interpretació del Romànic de l’Edat Mitjana a la Catalunya Central, gràcies a 125.326 euros vinguts de Brussel·les.
Impuls a la innovació
De l'eix 1 -destinat a economia del coneixement, innovació i desenvolupament empresarial- se n'han beneficiat dos projectes igualadins. Es tracta del viver d’empreses IG-Nova Tecnoespai i el Centre de Simulació en Salut 4D Health. A IG-Nova la Unió Europea va aportar-hi 264.700 euros, la meitat del pressupost del projecte, de 529.400 euros. I el 4D Health va rebre 750.000 euros dels Fons FEDER i 350.000 de la Diputació de Barcelona.
Un milió d'euros per adequar el riu Anoia
Els projectes de l'eix 2, destinat a medi ambient i prevenció de riscos, han rebut gairebé un milió d'euros. Es tracta de dos projectes impulsats per l'Ajuntament de Montbui i relacionats amb el riu Anoia. Així, Montbui va rebre 668.170 euros per programar l’urbanització del marge del riu al barri de Sant Maure i 291.721 euros per a l'adequació i remodelació dels talussos sobre el riu al barri del Pi.
Anna Suárez
Que desgraciat és el nostre poblet. Em refereixo al Nucli Antic de Santa Margarida de Montbui.En els ajuts per la llei de barris no hi entrem perquè som massa petits. En els ajuts de la Unió... Llegir més Europea no hi entrem perquè som massa grans
( comten el total d’habitans de tot el poble). Així va quedan el nostre centre històric d’abandonat.
Una bona manera de saber per què serveix Europa! Potser hauria estat bé parlar més de què fa Europa i la Unió Europea durant la campanya electoral, i reduir els debats nacionals al lloc que els... Llegir més pertoca...
Juan
Vilanova
24 de maig 2014.10:03h
Ai, Gloria, a Vilanova que som mes o menys com Montbui, tampoco s’ha fet res, pot ser la culpa es de qui ens governa, pero sols dic pot ser, per que amb tanta transparencia, ningu s’entera de res.