//Plugins sense CDN ?>

Les xifres demostren que, com succeeix en altres sectors, el comercial és un dels que està sortint de la crisi. 'Les xifres constaten que la figura de l’agent comercial ha evolucionat i que hem substituït al típic venedor de maleta pel professional capaç d’assessorar als seus clients i facturar en temps de crisi', comenta el president del COACB, Enric Enrech.
En aquest temps, la tasca del Col·legi, i de les seves delegacions (en aquest cas de l’Anoia) ha tingut un paper fonamental tant per a l’agent comercial, com per a la professió. I és que la delegació del COACB a l’Anoia compleix 25 anys de feina constant amb els agents comercials de la comarca.
Les previsions amb vista al futur són bones i aquest és un factor que encoratja que molts col•lectius continuïn treballant i creant noves línies de serveis que ajudin a treballar millor i ser més competitius. En el cas dels agents comercials, la nova Guia de Serveis del COACB, que han presentat recentment, n’és un bon exemple. Una eina útil on es recullen tots els serveis i avantatges dels quals poden gaudir els col•legiats, així com la manera de sol•licitar-los.
Apostant per la internacionalització del sector comercial
Entre els serveis i avantatges que el COACB ofereix al col·lectiu, la internacionalització ocupa un apartat important. Gairebé la meitat dels agents comercials col•legiats a Barcelona exporta els seus productes i serveis a altres països. Aquesta dada es desprèn d’una enquesta elaborada, recentment, pel COACB entre els més de 8.000 agents comercials col•legiats.
Enric Enrech, ha explicat que “en una situació com l’actual, la internacionalització i la innovació són elements clau per al professional comercial i contribueixen a la recuperació econòmica del país”. Per això, “un dels objectius actuals del COACB i les seves delegacions és potenciar el sector internacional entre el col•lectiu”, destaca.
Els enquestats han coincidit de destacar les oportunitats que ofereix, actualment, la venda a nivell internacional, tenint en compte la situació econòmica actual. Amb l’objectiu d’obrir-se a nous mercats, el COACB organitza anualment més de 100 missions empresarials a 76 països.
Segons l’enquesta, els sectors en els quals més s’exporta són els relacionats amb el tèxtil, l’alimentació i la maquinària i els països que els enquestats veuen amb més expectatives comercials en un futur són França, Itàlia, Xina i Alemanya.
Un 95 % dels enquestats ha valorat positivament les ajudes i subvencions que ofereix la Cambra de Comerç de Barcelona als agents comercials per internacionalitzar els seus productes mitjançant les missions comercials, així com els despatxos gratuïts que ofereix el COACB a 18 ciutats europees.
L’objectiu d’aquests consolats comercials és assessorar i acompanyar els col•legiats que vulguin iniciar-se o consolidar-se a mercats exteriors mitjançant despatxos gratuïts en els quals poden reunir-se amb clients i proveïdors estrangers.
UEA