Aquest sector també està cada cop més estès entre els clients, que troben molt més còmode i ràpid comprar el què els interessa a través d'Internet, ja sigui des de la pàgina web oficial de l'empresa que el comercialitza, o des d'un intermediari, sobretot amb els productes de segona mà.
Aquesta pràctica però, també està arribant al petit comerç, aquell comerç familiar, que no sol tenir més d'una botiga, i que fins al moment només oferia als seus clients la possibilitat de comprar desplaçant-se a la botiga físicament. Alguns d'aquests petits comerciants, veient l'auge d'Internet i de l'ús de les xarxes socials, han decidit traslladar el seu comerç a la web.
Fruites i hortalisses a Internet
Un exemple de comerç és la Fruiteria Sellès, una fruiteria amb parada al Mercat de la Masuca d'Igualada, que des de fa set mesos ofereix la possibilitat de comprar les fruites i hortalisses a través de la xarxa. Segons els seus propietaris, amb aquesta iniciativa no es pretén canviar d'hàbits als antics clients, que es desplacen setmanalment a la botiga, sinó captar-ne de nous. Amb aquest nou servei, es vol poder arribar a un major nombre de clients que per varies causes (horaris, transport, distància, hàbits...) no es desplacen a la botiga per a fer la seva compra.
Una altra fruiteria que també ofereix els seus productes a Internet és La Pera Eco, una botiga de Masquefa. En aquest cas però, el seu propietari ens comenta que la botiga física va néixer al mateix moment que la botiga on-line. L'objectiu d'aquest comerciant és 'si la gent no va a la botiga, la botiga va a la gent', amb la intenció de captar clients de fora el municipi, que no anirien fins al poble del costat a comprar la fruita. Tot i això, ens comenta que encara predomina en gran part, el comerç més tradicional, amb els clients a la botiga.
Un nou mercat a explorar
Hi ha altres tipus de petit comerç però, que també han entrat al món virtual. Un cas és el de la Joieria Trias d'Igualada, que des de fa un parell d'anys permet la compra dels seus productes a través de la xarxa. En aquest cas, el seu propietari assegura que la iniciativa va sorgir amb la voluntat d'obrir un nou camp de comerç, amb el què es mantingués un punt de comunicació tant amb els clients habituals, com amb aquells d'altres ciutats que coneixen la joiera a través de fires, i d'aquesta manera poden seguir comprant els seus productes senes haver de desplaçar-se. La Joieria però assegura que les vendes a la botiga continuen sent superiors a Internet, tot i que, a mode d'anècdota, han pogut vendre, fins i tot, fora de l'estat.
Aquest doncs, és un sector que tot just comença a ser explotat pel petit comerç, i es veu, per molts comerciants i botiguers, com un mercat no tant futurible, i un actiu per augmentar les vendes, sense grans costos, sobretot en una època econòmicament complicada i en la qual, el progrés i la innovació són claus per a qualsevol negoci.