//Plugins sense CDN ?>

Després d'adquirir l'adreça Igualada.com l'any 1997, l'igualadí Màrius Cirera va decidir a principis de la setmana passada activar el domini i obrir-lo a la participació dels seus usuaris.
La seva idea és que entre tots els usuaris que ho vulguin es decideixi quina funció i continguts ha de tenir el domini, per després decidir els aspectes més tècnics de funcionament, que ell mateix es compromet a tirar endavant.
Com des de la mateixa pàgina web s'explica, les aportacions dels usuaris facin referència a un projecte concret, útil, participatiu i sense protagonisme dels partits polítics ni caire lucratiu.
De moment, entre les opinions que Igualada.com mostra mitjançant l'eina Facebook Connect destaca convertir el domini en un portal on trobar i poder valorar l'oferta turística i gastronòmica de la ciutat, o bé en convertir-lo en un fòrum de debat ciutadà.
Sense fer-ne massa publicitat, Cirera confia que el propi Facebook i el boca-orella acabin estenent la iniciativa com una taca d’oli, tal i com les xarxes socials han provocat sovint. Màrius Cirera avisa, però, que no es pot fer content a tothom, si bé s’intentarà fer una eina simple però ben feta, que pugui ser aprofitada per la pròpia gent d’Igualada.
Si tot va bé s'esperen recollir propostes durant el que resta d'any, per començar la tria cap a principis del vinent.
Invertir el procés
Cirera explica que l'objectiu del projecte d'Igualada.com és donar la volta al procés tradicional en què una persona o organització crea un producte per després presentar-lo al públic, esperant que els hi agradi.
Així, i aprofitant que les eines d'Internet permeten la interacció dels usuaris i la possibilitat de conèixer la seva opinió en temps real, aquest web pretén ser allò que decideixi la gent i, un cop decidit, també mantenir-se com un portal obert que omplin de contingut els mateixos internautes.
Una lògica que els americans han batejat com a 'crowdsourcing', intel·ligència col-lectiva.
En aquest mateix sentit, Cirera ha realitzat projectes comercials com Munich My Way, però a la xarxa hi podem trobar altres exemples de portals participatius com els turístics barcelona.com i onsortir.cat, i dels Estats Units Yelp.com.
Daniel García Peris
Gelida
3 d'agost 2009.10:17h
Molt bon enfocament del projecte!