TORNAR

'Què voleu que sigui Igualada.com'?

Una web participativa

Dilluns, 3 agost 2009. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
En Màrius Cirera va comprar el domini Igualada.com fa més d'una dècada. Fa una setmana, però, aquest creador d'aplicacions web va decidir activar-lo d'una forma força peculiar: convidant de forma oberta a tots els usuaris de la xarxa a decidir el seu contingut. L'objectiu de Cirera és crear una eina útil per als igualadins i igualadines, que de forma oberta puguin fer i utilitzar després.

Aquest és l'únic contingut que presenta avui el domini

Després d'adquirir l'adreça Igualada.com l'any 1997, l'igualadí Màrius Cirera va decidir a principis de la setmana passada activar el domini i obrir-lo a la participació dels seus usuaris.

La seva idea és que entre tots els usuaris que ho vulguin es decideixi quina funció i continguts ha de tenir el domini, per després decidir els aspectes més tècnics de funcionament, que ell mateix es compromet a tirar endavant.

Com des de la mateixa pàgina web s'explica, les aportacions dels usuaris facin referència a un projecte concret, útil, participatiu i sense protagonisme dels partits polítics ni caire lucratiu.

De moment, entre les opinions que Igualada.com mostra mitjançant l'eina Facebook Connect destaca convertir el domini en un portal on trobar i poder valorar l'oferta turística i gastronòmica de la ciutat, o bé en convertir-lo en un fòrum de debat ciutadà.

Sense fer-ne massa publicitat, Cirera confia que el propi Facebook i el boca-orella acabin estenent la iniciativa com una taca d’oli, tal i com les xarxes socials han provocat sovint. Màrius Cirera avisa, però, que no es pot fer content a tothom, si bé s’intentarà fer una eina simple però ben feta, que pugui ser aprofitada per la pròpia gent d’Igualada.

Si tot va bé s'esperen recollir propostes durant el que resta d'any, per començar la tria cap a principis del vinent.

Invertir el procés

Cirera explica que l'objectiu del projecte d'Igualada.com és donar la volta al procés tradicional en què una persona o organització crea un producte per després presentar-lo al públic, esperant que els hi agradi.

Així, i aprofitant que les eines d'Internet permeten la interacció dels usuaris i la possibilitat de conèixer la seva opinió en temps real, aquest web pretén ser allò que decideixi la gent i, un cop decidit, també mantenir-se com un portal obert que omplin de contingut els mateixos internautes.

Una lògica que els americans han batejat com a 'crowdsourcing', intel·ligència col-lectiva.

En aquest mateix sentit, Cirera ha realitzat projectes comercials com Munich My Way, però a la xarxa hi podem trobar altres exemples de portals participatius com els turístics barcelona.com i onsortir.cat, i dels Estats Units Yelp.com.


1 Comentaris

D

Daniel García Peris

Gelida

3 d'agost 2009.10:17h

Respondre

Molt bon enfocament del projecte!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.