//Plugins sense CDN ?>
Els interns de les presons de màxima seguretat dels Estats Units surten al pati, com a mínim, dues hores cada dia. Us sembla poc? Doncs resulta que aquest temps és el doble del que passen al carrer jugant, de mitjana, els nens d’entre 5 i 12 anys de tot el món. Això és el que es desprèn d’una investigació encarregada per dues marques britàniques de detergent.
L’estudi, fet a 10 països amb una mostra de 12.000 pares, indica que la majoria de nens només passen a l’aire lliure mitja hora al dia. Quants nens van de casa a l’escola i, quan en surten, tornen a casa o passen per alguna extraescolar també a porta tancada? La veritat és que més enllà de l’objectiu més o menys comercial de la campanya, les dades fan pensar.
Amb el títol “Free the kids”, la publicitat mostra la reacció dels interns de la presó de màxima seguretat de Wabash Valley, a Indiana, en conèixer les dades. Com podeu veure en aquest vídeo promocional, els presos asseguren que fer activitats al carrer: “és el més important del dia” i que “seria una tortura” que els reduïssin aquest temps.
Un vigilant de la presó afegeix que si al vespre “un nen no necessita urgentment passar per la banyera és que no ha jugat prou”. I no només per un tema de salut mental o emocional dels petits, sinó també de salut física. Resulta que diversos estudis conclouen que embrutar-se i no viure en entorns extremadament nets fa que els nens creixin més sans.
Un estudi de l’hospital de Gotemburg (Suècia) conclou que els nens que viuen en granges o entorns menys asèptics desenvolupen menys al·lèrgies i tenen més defenses. Ja als anys 80 l’epidemiòleg David P. Strachan afirmava que els nens amb menys rinitis al·lèrgiques eren el que s’havien exposat a infeccions quan eren més petits. Altres estudis diuen que, a més de l’excés d’higiene, l’ús d’antibiòtics també afavoreix les al·lèrgies.
En resum: com predica la campanya, sortir al carrer i embrutar-se és bo, per als nens i per a les marques de sabó. A ningú se li escapa l’ús interessat d’aquestes dades. Però la campanya també em sembla una bona mostra que es pot fer màrqueting amb contingut i amb missatge, més enllà de la vessant purament comercial. Com diu la publicitat: allibereu els nens, perquè només ho seran una vegada. Ja rentarem.
maria
14 d'abril 2016.14:43h
Excel·lent reflexió, Eva.