//Plugins sense CDN ?>
El Festival de Cinema d’Autor de Barcelona D’A 206 enfila la seva recta final després de funcionar incansable i a tota màquina des de la seva arrencada el passat dijous 21 d’abril. Així que fins aquest diumenge dia 1 de maig encara tenim la possibilitat de recuperar, gaudir i descobrir un bon grapat de films que el D’A posa a la nostra disposició d’entre una acurada selecció del millor cinema d’autor del moment.
Direccions
De la potent secció Direccions encara podem repescar films emblemàtics de cineastes imprescindibles com “Francofonia” del rus Alexander Sokurov, que s’endinsa en el museu del Louvre per explicar entre la ficció i el documental la història d’aquells que va fer possible la salvació del seu patrimoni durant l’ocupació alemanya, i que s’exhibeix diumenge. El cinema grec més incòmode, crític i càustic arriba de la mà de la directora Athina Rachel Tsangari amb el seu film “Chevalier” protagonitzat per sis homes en un iot d’esbarjo per posar en solfa valors actuals com el model patriarcal o el model liberal, i que podreu veure dissabte.
Dins de la mateixa secció es podrà copsar el bon estat de forma del veterà realitzador italià Marco Bellocchio que no s’arronsa malgrat l’edat amb un film tan original i desconcertant com “Sangue del mio sangue” que combina passat i present amb diferents registres i tons que poden anar des del dolor i el misticisme a la conya i el sarcasme i viceversa, i que es projectarà divendres 29 d’abril. El mateix dia també podreu ser testimonis del resseguiment que va du a terme el filipí Brillante Mendoza de la destrucció causada pel tifó Haiyan a la ciutat que dóna títol al film “Taklub”, a través del dia a dia de diferents supervivents de la tragèdia, tot amb una mirada justa i franca un cop els mitjans internacionals van abandonar la zona arrasada.
Talents
L’altre gran secció del certamen, Talents, els films de la qual opten al Premi del Jurat Internacional i de la Crítica també, esgota les seves projeccions tot i que encara es podrà veure el divendres un film com “La helada negra” de l’argentí Maximiliano Schonfeld, protagonitzada per uns grangers alemanys a la zona d’Entre Ríos que recullen una noia vagant per la zona a qui atribuiran poders sobrenaturals després de la devastació dels camps per la gelada negra del títols. Altres propostes de la secció per aquest diumenge serien “Aloys” del suís Tobias Nolle sobre l’estrany personatge del títol, que ha perdut el pare, detectiu com ell, mentre es capbussa en un món interior tancat amb fugues oníriques i humor surrealista.
Especials
Entre altres activitats desenvolupades en el marc del D’A 20126 convé assenyalar la retrospectiva consagrada al cineasta lituà Sharunas Bartas, inèdit a les nostres pantalles, i que es podrà seguir a la Filmoteca de la Generalitat fins més enllà de la data de cloenda del certamen barceloní. Un festival que guarda un moment especial per aquest cap de setmana amb una sessió de clausura confiada al darrer treball del realitzador Isaki Lacuesta, acompanyat d’Isa Campo, “La propera pell” el dissabte 30 d’abril. El film de Lacuesta i Campos prové directament de la competició del Festival de Cinema Espanyol de Málaga, compta amb un repartiment encapçalat per Sergi Lòpez, Emma Suárez o Àlex Monner, i el film transmet la sensació d’explorar territoris inconeguts sota una atmosfera presidida per l’enrariment i l’ambigüitat.
També hi haurà un moment especial aquest divendres en la secció Direccions amb la presència de l’equip artístic i repartiment de “Esa sensación”, codirigida per Juan Cavestany, Julián Génisson i Pablo Hernando, i protagonitzada per Lorena Iglesias i Vito Sanz, que ofereix una fórmula narrativa d’històries creuades, presidides per l’humor de l’absurd, i fidel al caràcter més excèntric i disfuncional dels films de Cavestany.