//Plugins sense CDN ?>
No n’hi ha prou a demostrar que una nova tecnologia és ecològica, sostenible i econòmica perquè prosperi. Quant temps fa que parlem del vehicle elèctric? Dècades. I, tot just ara, sembla que aquest projecte comenci a veure la llum. Sí, més val tard que mai, però potser aquest cop ens hem passat. Si la tecnologia informàtica hagués evolucionat al pas de la del motor, probablement no tindríem encara ni la calculadora. I és que, en temes com aquest, potser hi ha massa interessos al voltant com perquè es produeixi un canvi d’hàbits de consum tan important.
Probablement ja heu vist a les xarxes socials un escrit que parla del perquè el vehicle elèctric més famós del món, el Tesla, no ha entrat encara al nostre país. El resum d’aquest article és molt clar: el govern hi ha posat el nas. I és que Tesla no només fabrica vehicles elèctrics. També ha creat una bateria molt prometedora per a les nostres cases i negocis, la Powerwall, que reduiria de forma dràstica la factura elèctrica que ens arriba periòdicament. El govern espanyol, lluny de donar suport a una tecnologia així, té planejat que els consumidors paguin per cada quilovat generat i, a més, en retornin a la xarxa elèctrica. Com podem evolucionar d’aquesta forma? Tenim l’oportunitat de millorar les condicions ambientals del planeta, lluitar contra l’escalfament global i, a més, fer que les famílies millorin el seu poder adquisitiu... I els penalitzem?
Per sort, el prometedor negoci dels vehicles elèctrics no només se l’estan sortejant les marques tradicionals (que ja tenen la inèrcia dels combustibles fòssils de molts anys), sinó que ara s’hi afegeixen monstres de la tecnologia que fan témer el millor: l’impuls definitiu.
Apple promet, sota el secretisme més absolut i sense fer anuncis oficials sobre el tema, que el 2020 arribarà la seva proposta de cotxe elèctric: el Titan. Marcarà el futur de la indústria de l’automòbil, tal i com ja ho va fer amb el món dels telèfons intel·ligents i les comunicacions? No és clar, però tot indica que pot donar l’impuls definitiu a tot plegat, competint amb Tesla Motors i amb la pròpia Nissan.
Apple no és l' única que està treballant en altres sectors amb l’ànim de revolucionar-los. La immensa majoria d’empreses tecnològiques que coneixem estan invertint en altres sectors, normalment en projectes secrets. Des de viatges a l’espai amb Microsoft fins a escoles intel·ligents amb Samsung, passant pel vehicle que condueix sol de Google, totes estan fent els deures per veure cap on poden créixer i posicionar-s’hi com a líders.
Altres empreses opten per les aliances estratègiques. L’últim exemple d’això ens ve de la mà de dues de les grans, però de dos sectors diferents. Google i Levi’s. Ja fa temps que sentim a parlar de tecnologia “wearable” (per vestir) i, sentint aquest terme, ens vénen al cap tot tipus d’andròmines connectades que ens posem al damunt. Des de rellotges fins a sabates, és un nou mercat emergent que promet un pastís força gran.
El projecte Jacquard, fruit de l’aliança entre aquestes dues companyies líders en els seus sectors, converteix la nostra roba en una interfície directa que ens permet actuar amb la tecnologia que ens envolta. L’impuls definitiu dels teixits intel·ligents?
Ens queda molt per veure. Invents i tecnologies sorprenents i probablement no caldrà esperar massa per tenir-les a les mans, perquè quan s’hi posen els grans... tot va més de pressa.
Jaume Travesset
iGd
17 de juny 2015.12:46h
Primer canviem el panorama política i económica, després ja ens ho podrem permetre ????