TORNAR

L'Anoia vol ser un territori socialment responsable

El Consell Comarcal impulsa una línia de treball amb agents del territori i els ajuntaments de l’Anoia

politica
Dilluns, 15 octubre 2018. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

El Consell Comarcal de l’Anoia impulsa un estudi per a desenvolupar i aplicar polítiques de responsabilitat social tan a nivell de la pròpia gestió com en la promoció de la Responsablitat Social Corporativa entre els ajuntaments de la comarca i la resta d’agents del territori, per avançar en l’adopció d’estratègies i línies d’actuació concretes per a la incorporació d’aspectes d’RSC en el dia a dia municipal i per a posicionar l’Anoia com a territori socialment responsable

 

L'empresa Ingenieria Social, SAL, contractada per l'ens comarcal, ha finalitzat la fase de diagnosi de la situació actual de la responsabilitat social de la comarca i en la qual s’han identificat unes 100 bones pràctiques entre els 23 ajuntaments participants en l’estudi.

El Consell Comarcal de l’Anoia i els ajuntaments, per a l'avaluació del grau d'implantació de Responsabilitat Social Corporativa (RSC), s'han tingut en compte diferents tècniques de recollida de dades (quantitatives i qualitatives) i s'han realitzat entrevistes presencials a responsables dels diferents àmbits del consell comarcal i dels ajuntaments.

Fruit d'aquest treball, s'ha elaborat un informe sobre l'estat de maduresa de la RSC, les bones pràctiques identificades i els reptes de futur identificats en base a les 5 dimensions de la responsabilitat social: bon govern, laboral, econòmica, social i ambiental. Aquest estudi ha permès constatar entre d’altres l’interès creixent dels municipis per a integrar la gestió de l’RS en el seu dia dia - alguns ajuntaments de la comarca  s’han dotat d’un Pla RS municipal- , que el Consell Comarcal s’erigeix com l’administració de referència pels municipis mitjans i petits de la comarca, sigui prestant serveis de manera delegada o mancomunada i/o oferint eines de suport econòmic o tècnic i l’existència de pràctiques innovadores en municipis amb nuclis molt reduïts de població tot i la seva limitació de recursos.

Pel que fa a les pràctiques innovadores en destaquen, entre moltes d’altres, les trobades entre l’alcalde i la ciutadania, la creació de bústies ètiques per a detectar possibles casos de corrupció i la creació d’aplicacions municipals per rebre suggeriments, denúncies i queixes de la ciutadania. En l’àmbit de l’administració electrònica, els municipis de l’Anoia han avançat considerablement així com en la implementació de la llei de transparència. L’elaboració de guies de contractació pública responsable, la promoció del comerç de proximitat, el foment de l’economia social i solidària així com el turisme sostenible són també accions que es lideren des dels ajuntaments de la Comarca. L’estudi ha identificat també quins són els reptes de la comarca que hauria d’abordar un pròxim Pla de Responsabilitat Social del Consell i que previsiblement es començarà a elaborar aquest darrer trimestre de l’any.

Xavier Boquete, president del Consell Comarcal de l’Anoia, manifesta que "l'Administració ha de ser exemple de bones pràctiques, per aquest motiu des de  l’ens comarcal s’ha apostat per obrir aquesta nova línia de treball que ha de servir tan pel propi ens, com els ajuntaments de la comarca i la resta d’agents del territori i treballar de manera conjunta i activa per esdevenir, la nostra comarca un Territori Socialment Responsable, aconseguint una millor qualitat de vida per als seus habitants i agents implicats”.

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.