//Plugins sense CDN ?>
Són 60 comerços de la "Zona Centre" d'Igualada que han firmat un document per a que es valorin canvis en la peatonalització. Asseguren representar el 85% d'establiments de l'àrea
Els comerciants que han signat el manifest perquè es revisi la peatonalització del continu carrer Sant Cristòfol-Plaça del Pilar-carrer Nou, expliquen que "durant l'any que porta viva la nova zona peatonal hem mantingut continues reunions amb el regidor d'Urbanisme" Jordi Pont per fer-li arribar "inquietuds i sensacions". Asseguren que l'any anterior ja van fer una recollida de firmes demanant que "es deixés d'ignorar les seves propostes d'acció". Al respecte de l'article que va publicar Anoiadiari la setmana passada, els comerciants puntualitzen que les propostes que han llançat són diferents. En la reunió amb l'Ajuntament, que va tenir lloc segons els implicats el 12 de maig, haurien posat sobre la taula la "flexibilització de la zona, permetent la circulació de 9 a 7 de dilluns a divendres; en segon terme, negociar 30 o 45 minuts de pàrquing gratuït al aparcament de la Plaça de la Creu de dilluns a divendres; també establir 20 o 30 minuts de pàrquing gratuït a la zona Blava de tota la ciutat, per dinamitzar-ne l'ús; i, finalment, posar un radar que controli la velocitat amb la que s'entra a la Plaça Sant Miquel per evitar que alguns cotxes hi accedeixin a altes velocitats".
Els comerciants entenen que "el futur del centre ha de ser peatonal". Amb tot, "aquests canvis haurien de ser flexibles per acostumar a la clientela i evitar espantar els clients de fora d'Igualada com s'està fent. I fer una transició tranquil·la a una zona lliure de cotxes". Manifesten que "la nova configuració -amb fotomultes pels vehicles no registrats- ha servit per proporcionar estacionament gratuït i barat als veïns que abusen de la nova situació al centre per deixar-hi els cotxes bona part del dia sense que l'Ajuntament hi actuï".
Segons els firmants que van assistir a la reunió, "Àngels Chacón va assenyalar que l'hi agradaria que la situació no s'utilitzi com arma electoral" i va comparar la situació d'Igualada amb Vilafranca o Manresa, posant en dubte que la nova illa tingui a veure amb la situació comercial al centre de la ciutat". També expliquen que Marc Castells va apuntar en la reunió l'opció que desvetllava Jordi Pont al nostre mitjà, un estudi assumit per la Diputació "que estudiarà perquè a Igualada el resultat no ha sigut l'esperat després de les experiències de Vilafranca o Manresa amb els seus respectius centres de la ciutat". Els comerciants demanen que algunes de les propostes poden ser independents a l'estudi i que no es tingui por a engegar-les abans que aquest informe estigui fet, al setembre o octubre com senyalava l'alcalde. També s'indica que a "les zones de càrrega i descàrrega s'hauria de fer ús d'un rellotge similar al que ja s'utilitza a Barcelona (o l'App ja en funcionament a la Zona Blava adaptar-la) per evitar que es facin servir com a aparcament envers de com a càrrega i descàrrega".
És realment complicat anar a una botiga del cente a portar o a recollir un paquet que pesi una mica si no es pot ni tan sols accedir al carrer. Els entenc, els botiguers.
Potser el trànsit obert... Llegir més entre les 09 i les 19 h és una mica exagerat (hi veurem cotxes en tot moment), però sí que estaria bé posar algun tipus d’horari per aquests menestars: de 10 12 i de 5 a7, per exemple?
Llevat d’urgències ciontrastables, s’hauria admetere l’aparcament de mès de cinc minuts per a ningú.
Potser la primera d’elles és molt controvertida, però l’altre dia em comentaven que ja hi ha algunes ciutats que entre setmana estan flexibilitzant el sistema... igualment probablement amb els... Llegir més 45min, o per que no una hora?, a la Pl de la Creu o amb mitja hora gratuïta a la Zona Blava de TOTA la ciutat conseguim dinamitzar aquestes places. Econòmicament potser és una caiguda d’ingressos o potser n’augmentes l’ús i els ingressos en un futur pròxim, es pot fer que aquests minuts els tinguis fent servir l’App per promocionar-la també... les opcions mereixen consideració, i que hagin tardat un any a que se’ls tingui en compte té tela!!!
Lo dels veïns i els càrregues i descàrregues... suposo que passades les eleccions s’hi posaran. Aquest últim any els hi deu haver fet por crear-se enemics... any electoral! sort que ja s’acaba!!
Seria una llàstima (i un perill!) que els cotxes tornéssin a entrar al centre de la ciutat. Volem una ciutat amable i que prioritzi el ciutadà de peu per sobre dels cotxes. Al carrer sant magí hi... Llegir més va haver una batalla semblant al seu dia i ara sembla que ho proven al carrer nou.
La peatonalització del darrer espai del centre històric ens acosta als models europeus de ciutats. Tornar enrera seria un dels errors més grans mai vistos a Igualada.
Crec que part de comerciants estan obsessionats en fer recaure a l’Ajuntament la crisi que pateixen (tots patim): que si el Rec.Store, que si la peatonalització, que si les zones blaves... una botiga al centre peatonalitzat tindrà grans vendes si ofereix un gran producte. Fixeu-vos en el cas d’una botiga de sabates del carrer Argent.
Un darrer matís: què té més pes, l’opinió d’uns comerciants o de tots els ciutadans d’Igualada que gaudim d’aquest espai públic?
GLÒRIA
Igualada
21 de maig 2015.17:42h
Si no és una gran ciutat, el model d’aquest, és un fracàs per els comerciants. Quan passejes per segons quines poblacions, amb el centre restringit de circulació, fan pena. Veus molts ... Llegir més comerços tancats i els carrers amb poca o nul.la presència de persones. No convidar gens a passejar-hi.
La ”crisis” ha fet tancar molts comerços però els inconvenients i traves per poder arribar a segons quins, també hi han contribuit i molt. No pogué aparcar ràpidament o haver de pagar verdaderes fortunes,, fan que també et replentegis on vas a comprar.
També hi ha el tarannà dels igualadins. Som de sortir poc de casa i molts quan ho fan, escollen anar a passejar o comprar fora.