//Plugins sense CDN ?>


Les carreteres que uneixen Montblanc, Santa Coloma de Queralt i Igualada conformen un itinerari que el Pla d’Infraestructures del transport de Catalunya va passar a assignar a la xarxa bàsica. Per tal de millorar les prestacions d’aquest recorregut, que anteriorment pertanyia a la xarxa comarcal, i adaptar-lo a la seva nova funcionalitat, el DPTOP n’ha previst el condicionament.
En aquest sentit, aquest departament té actualment en tramitació ambiental els estudis de la millora de la C-241d entre Montblanc i Santa Coloma de Queralt, de 25 quilòmetres, i en redacció els estudis específics corresponents a les variants de Pira, de Sarral i de Rocafort de Queralt.
Ara, ha engegat la licitació de la redacció de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental del condicionament de la resta de l’itinerari, fins a Igualada. Aquests estudis, que es redactaran durant l’any vinent, analitzaran diversos traçats possibles, per tal de sotmetre’ls posteriorment al procés d’informació pública.
Es preveu finalitzar aquesta reforma integral el 2011. Després d'algunes reformes parcials, aquest seria l'any en què les nombroses peticions d'ajuntaments afectats i demandes importants dels usuaris d'aquesta via per la seva perillositat podrien solucionar-se, si es compleix el calendari previst.
Eixamplament i millora de revolts
El tram que ara s’impulsa té una longitud de 20,1 quilòmetres; discorre pels termes municipals de Santa Coloma de Queralt, Argençola, Sant Martí de Tous, Santa Margarida de Montbui, Jorba i Igualada. El traçat s’inicia a la sortida del nucli urbà de Santa Coloma de Queralt, a la C-241d, i finalitza a la futura ronda Sud d’Igualada, de la qual el DPTOP conclourà l’estiu vinent les obres de la primera fase i ha aprovat recentment els estudis per a la segona fase.
Les principals millores que es portaran a terme són l’eixamplament de la carretera, dels 6 metres actuals als 9 metres previstos, i la suavització de revolts, per tal d’afavorir la seguretat i la comoditat en la conducció. Les obres comportaran una inversió estimada de 35 MEUR.
Aquesta actuació es pot dividir en tres trams, corresponents a la C-241d entre Santa Coloma de Queralt i l’encreuament amb la carretera de la Panadella, la C-241e a Aguiló fins al límit entre la demarcació de Tarragona i la C-241c entre Sant Martí de Tous i Igualada.