//Plugins sense CDN ?>
Segons el DPTOP, el tram objecte d’aquesta actuació, que forma part de l'eix viari Ponts-Jorba, presenta algunes particularitats, segons cada subtram.
Així, en els primers 10 quilòmetres el paviment es troba en bones condicions, fruit d’altres actuacions de manteniment dutes a terme anys enrere. D’aquesta manera, la Generalitat informa que les accions a realitzar es concentraran en l’estesa d’una capa de paviment més superficial i la millora del drenatge longitudinal, que permetran deixar aquest tram en un estat de conservació adient a les necessitats del trànsit.
El següent tram, de 6,5 quilòmetres, es troba més desgastat, de manera que Política Territorial proposa la renovació integral del paviment i l’estesa d’una nova capa de ferm.
El projecte es completarà amb la millora de del drenatge longitudinal existent, la renovació de la senyalització horitzontal i vertical, i la renovació d’alguns sistemes de contenció de vehicles per noves barreres de seguretat d’acord amb la normativa vigent.
L’actuació compta amb una inversió de prop de 2 MEUR i un termini d’execució de 5 mesos.
Millora dels sistemes de contenció
D’altra bada, el DPTOP ha iniciat la licitació de les obres per a la restitució de sistemes de contenció de vehicles en diferents punts de les carreteres adscrites als àmbits de conservació dels parcs de Berga, Igualada i Vic, que sumen 14.500 metres de longitud.
Així, se substituiran aquells elements deteriorats o no adequats a la normativa, per noves barreres de seguretat, sobretot en els trams amb pendent, en terraplens i revolts on no hi hagi cap tipus d’element d’aquest tipus, amb l’objectiu de garantir la seguretat dels vehicles.
Aquesta actuació s'engloba en la licitació de 12 actuacions de manteniment i millora a la xarxa viària arreu de Catalunya, que sumen una inversió prevista de més de 18 MEUR, amb 12,5 d'aquests destinats a les comarques centrals.