TORNAR

Enric Conill proposa soterrar part del trànsit al Passeig Verdaguer

El candidat republicà desgrana algunes propostes en urbanisme, com també construir més aparcament al mateix Passeig

politica
Dissabte, 30 març 2019. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

El cap de llista dels republicans parla de "fer del Passeig Verdaguer un lloc d'estada". Enric Conill va fer la conferència 'La Igualada que farem' el vespre d'aquest divendres al Museu de la Pell.

Reduir de manera substancial la presència de cotxes al Passeig Verdaguer és una de les propostes sobre les que pivota el projecte urbanístic d'Esquerra Igualada. Ho explicava Enric Conill en la conferència que va tenir lloc el vespre d'aquest divendres al Museu de la Pell. El candidat, arquitecte de professió, va insistir en la necessitat d'un nou POUM, però en la part final va concretar que en la planificació urbanística, cal "revolucionar" el Passeig. Va precisar que es tractaria "crear, entre el carrer Òdena i el carrer Sant Vicenç, una gran plataforma per als ciutadans amb una doble actuació: el soterrament de la circulació i alhora la creació d'un aparcament central".

Imatge virtual de la proposta d'ERCConill parla que aquest vial "pot permetre la transformació urbanística de la ciutat". La idea dels republicans, acompanyada del POUM, és que el Passeig "deixi de ser un element de pas per esdevenir un element d'estada. Hem de ser capaços de transformar-lo des d'un eix viari ple de cotxes a un element per la ciutadania, un lloc per estar, un lloc amb activitat i vida".

L'arquitecte manifesta que "és una opció per revitalitzar la zona amb comerç i activitats, millorar la mobilitat i assegurar la zona d'aparcament". Implicaria reduir "l'accès al centre amb cotxe" i "pacificar la ciutat". De fet, el propi Conill insistia minuts abans de parlar del Passeig que "les ciutats del segle XXI ja no poden estar pensades per als cotxes. Ens cal repensar com ens movem i fins a quin punt fem un ús excessiu de la mobilitat amb cotxe".

El regidor manresà d'Urbanisme, convidat

Va acompanyar a Conill el regidor d'Urbanisme de Manresa, Marc Aloy, que va parlar del POUM també. Aclaria que a la capital del Bages "des que el vam aprovar, s'ha modificat diverses vegades ja que amb els anys es produeixen canvis i sorgeixen noves oportunitats". Afegia que "dl pensament del 86 s'ha de quedar al calaix i heu d'engegar la maquinària per un nou POUM" a la capital anoienca.

El candidat republicà a Igualada va començar criticant el govern i les obres dels darrers mesos -"això no és transformar Igualada"- i va subratllar que "el nostre projecte de ciutat es basa en tres grans eixos: planificar per modernitzar, més oportunitats per les persones i evolució del model productiu i laboral". Sobre el POUM deia de "pensar-lo a nivell de Conca" i també va esmentar el Rec: "ha d'esdevenir un barri més de la ciutat, un pol de creació i de modernitat, aplicant el trinomi REC-TIC-Disseny".


8 Comentaris

J

Josep

Igualada

2 d'abril 2019.13:46h

Respondre

De veritat algú pensa que aquesta es la prioritat que necessita Igualada, de veritat algú pot arribar a pensar que un passeig tan llarg i maco com el que tenim s’ha fer malbé posant-hi barreres... Llegir més al mig com pistes poliesportives..., de veritat que algú pot pensar en invertir 18 milions d’euros en aquest ocurrència..

Si no fos perquè estem en època electoral i per tant tots aquells partits que creuen que no tindran la responsabilitat de dirigir la ciutat s’han de fer notar fent propostes estridents, pensaria que algú s’ha venut l’enteniment

Si del que s’està parlant a tot arreu es de procurar utilitzar més el transport públic, crear més zones peatonals i deixar el cotxe a casa, a que ve ara aquesta proposta d’incentivar encara més anar al centre amb cotxe. No n’hi ha prou amb els pàrquings de Cal Font i de la Plaça de la Creu…

Si hem diguessin que si han de canviar les rajoles perquè patinen, posa-hi quioscs al mig o allargar-lo fins a Vilanova per sobre la via del tren diria que potser si, però això sincerament crec que es una solemne bestiesa, i em sobta també que aquesta inversió de 18 milions d’euros la proposi el mateix senyor que diu que vol baixar els imposstos, ja que gastar més i ingressar menys no quadra

M

Mari

3 d'abril 2019.02:49h

Totalment d’acord, Josep.

R

Roger

Igualada

1 d'abril 2019.09:43h

Respondre

Molt bona prposta, bravo!! això ja comença a posarse interessant, aixi si nois, aixi si!

j

joan v

igualada

1 d'abril 2019.08:06h

Respondre

Doncs al llegir-ho vaig pensar que eren els innocents, honestament. Sembla una manera perfecta de trencar un eix urbanístic estèticament interessant i agradable, a més a més de relativament... Llegir més elegant. I això per fer-hi pistes de bàsquet i pipí-cans (que és el que es veu al vídeo) i treure-li qualsevol personalitat.

Sembla que es poden fer moltes altres coses amb aquesta quantitat de diners, bé sigui al Rec, bé sigui a l’antiga general.

A

Antoni

Igualada

31 de març 2019.23:49h

Respondre

No entraré a valorar la bondat del projecte. Aquestes recreacions, em recorden les del World Trade Center, per exemple, però insisteixo, no l’entraré a valorar. Ara bé, Sr Conill, lo seu no... Llegir més són els números.
Li recordo que ja ha promès baixar un 20% els impostos, i això vol dir 5 milions d’euro a l’any. Ara aquí diu que fer el vial costa 10 milions que assumeix l’ajuntament i 8 milions més que assumeix una empresa privada. Li recomano que algun col.lega seu de partit, d’aquells que feien informes per al polític de torn, li passi els informes de viabilitat dels parquings que va deixar l’Entesa abans de la desfeta del 2011, i miri com un operador privat pot assumir una inversió d’aquest nivell. És molt fàcil per números, i després veure un parking com el de l’hospital, que diria que encara no ha estrenat mai la segona planta. I això que hi volien fer zona blava al voltant.
Ah, i un petit detall. Si vostè agafa la zona blava del Passeig, l’elimina, la posa en un parking i la dona a explotar a un privat, suposo que en els números ja ha tingut en compte que l’empresa municipal deixa de tenir uns beneficis. No sé de quina quantitat estem parlant, però estic segur que amb la clarividència numèrica a que ens té acostumats, ja ho deu haver previst.

G

Guillem

Igualada

31 de març 2019.12:16h

Respondre

És una molt bona proposta per tornar a fer del passeig un lloc on hi hagi vida, terrasses... m’agrada molt, és molt potent. El problema és que després de 8 anys del govern actual que no s’ha... Llegir més fotut absolutament res, ara això sembla molt però obrim els ulls, en els últims 8 anys hem tingut un govern de pan y circo que no ha fotut brot per no emprenyar. Endavant Enric, aquest és el camí per fer evolucionar Igualada!!

M

Martí R.

Igualada

30 de març 2019.18:56h

Respondre

La proposta es veu superinteressant i no es pot negar de cap forma. El problema que veig són els calers que s’hi haurien de posar i que tot pugui acabar amb un altre parc de l’estació vella... Llegir més que es veu lleig i apagat o bé amb un altre pàrquin privat caríssim, sense cotxes i ús. Això sí, potser tornarien aquells dies on el passeig era ple de restaurants, vida i cinemes i finalment s’obre aquest centre que are es Argent, Sant Magí i Rambla.

Almenys és una proposta ben pensada i que si menys no aporta alguna idea. Entre els d’esquerra i Poble Actiu es veu quina gent seu a les terrasses per veritablement parlar del futur d’Igualada i no som Igualada Som-hi o els del Castells que volen fer una igualada increíble venent fum, llegint poemes i dient dient i dient.

R

Ricard

Igualada

30 de març 2019.08:54h

Respondre

Va i convida el regidor d’urbanisme d’una de les ciutats més desastroses urbanísniticament parlant de tots els Països Catalans, Manresa. Espero que no s’agafi com a model aquesta ciutat mai... Llegir més dels mais!
A ”Igualada lletja” se li giraria moltíssima feina :o yo

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.