//Plugins sense CDN ?>
El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya a Igualada considera que, amb la nova taxa de residus comercials, “el govern de Marc Castells està perjudicant el comerç local i els igualadins amb els impostos més cars de Catalunya”.

Segons els republicans, el resultat de l’augment d’impostos, que va impulsar el govern municipal amb el suport d’Igualada Som-hi, és “que a molts comerços se’ls ha triplicat la quota de residus” i consideren que la mesura “és una autèntica ofegada per al petit comerç i un cop duríssim per a l’activitat econòmica d’Igualada”.
També adverteixen que, “l’augment general de la quota ha estat del 30%, però el govern municipal té previst tornar-la a apujar, fins a un 40% en total”, si això passa, els d’Enric Conill “s’hi tornaran a oposar”.
Des d’Esquerra lamenten “que la pujada de la taxa de residus se suma a un historial d’increments continuats en els darrers anys” i citen, com a exemple d’aquest fet, l’IBI, les plusvàlues, la taxa d’escombraries i la resta de taxes.
Segons afirmen, “el govern de Castells repeteix el mateix patró: apujar impostos i justificar-ho amb excuses” i, per a ells, “la veritable raó és la seva mala gestió”.
Els republicans consideren que aquesta política fiscal “condemna molts establiments a la inviabilitat” i consideren “inadmissible que, mentre es parlen de plans de suport al comerç, a la pràctica se l’estigui asfixiant”
JULIO GUILLEN FERNANDEZ
IGUALADA
4 de setembre 2025.10:05h
Es curioso, como se rasgan las vestiduras los partidos políticos municipales, al ver esta subida a los establecimientos comerciales de la ciudad, en cambio no se ha visto la misma postura a la... Llegir més subida que han sufrido el resto de ciudadanos, también con un 30%.
En mi caso, al ver esta subida este año de 130€ a 170€ también me indignó, y no ví ningún movimiento en este sentido por parte de ningún grupo político, incluso hice un escrito en el mes de mayo a la ”Síndica de Greuges”, para que consultara con el responsable de ”Medio ambiente” de la ciudad, el porqué de esta subida, incluso tuve una entrevista con el regidor Sr. Jordi Marcè, el cual muy amablemente medió su versión del aumento.
A la salida del Ayuntamiento me pregunté. ¿Soy yo el único en esta ciudad que se queja de este aumento?,