//Plugins sense CDN ?>
L’alcalde de Jorba i president comarcal d’ERC Josep Maria Palau i la Diputada al Parlament de Catalunya Marina Llansana han traslladat al director general de Transport Terrestre Manel Villalante la preocupació per la problemàtica del tren a l’Anoia.
Els representants anoiencs han demanat, en primer lloc, que se suprimeixin els tres passos a nivell que encara queden a l’Anoia, reiterant la necessitat d’arribar a un acord amb els alcaldes afectats abans d’iniciar cap tipus d’actuació. En aquest sentit, la diputada Marina Llansana ha afirmat que “Esquerra farà costat a aquell projecte que acordin els alcaldes amb el Govern” però també ha recordat que “no podem esperar més a arribar a aquest acord, van passant els mesos i seguim patint els perills i les molèsties d’uns passos a nivell més propis del segle XIX que del segle XXI”.
En el transcurs de la reunió s’han analitzat les dificultats tècniques de reduir el temps del trajecte de l’actual Carrilet i els avantatges que suposarà per la Conca d’Òdena la possibilitat de formar part del futur Eix transversal ferroviari. És per això que s’ha plantejat, per part dels representants d’Esquerra, la conveniència de prioritzar, en la construcció d’aquesta infraestructura, el ramal que ha de connectar la Conca d'Òdena amb Martorell. En aquest sentit el president comarcal Josep Maria Palau ha afirmat que “si bé ja s’entén que tot l’Eix transversal és una obra que tardarà bastants anys a veure la llum, ens hem de posar a treballar en la construcció del tram Martorell - Òdena per poder disposar d’un tren ràpid a Barcelona. Tècnicament és viable construir i posar en funcionament aquest tram en un termini de sis anys".
ERC-Anoia
En Frederic pressuposa que critico l’estació a l’hospital per interessos particulars cosa que és del tot falsa. No sap on posaria l’estació, cosa que ara no faré tot i que he participat en... Llegir més un estudi fet per arquitectes y i urbanistes per redactar una proposta d’ubicació amb molts avantatges per qui procedeix de fora d’Igualada i sense que perjudiqui als que hi viuen. Aquesta proposta no te res a veure amb la situació d’on jo visc i a més estalvia 7 Km de vies i 7 més de túnels, és molt més sostenible i menys agressiva amb el territori. Amb el que s’estalviaria es podria pagar els transport públic per portar a tots els anoiencs a l’estació en els propers 100 anys.
El que diu en Frederic sobre una ubicació accessible per transport públic te la meva total acceptació i és totalment compatible amb el que jo demano. D’acord en que una estació ha d’estar ben comunicada per aquest mitjà. Demanar que l’estació estigui al centre de la ciutat on només sigui fàcil d’accedir-hi amb transport públic no és la millor solució i crec que només respon a una visió centralista d’una Igualada que segueix pensant que és el centre del mon.
Un bon transport públic pot i ha de portar els passatgers de qualsevol lloc a l’estació, sigui quina sigui la procedència. L’estació al costat de l’hospital perjudica a qui per obligació ha d’accedir-hi amb vehicle privat. La futura estació intermodal d’Igualada no només ha de donar servei als igualadins, també a de ser sobretot comarcal, el que no exclou a Igualada.
Creure que el transport públic acostarà als ciutadans de Miralles, Tous, La Pobla, Copons, Carme, inclús Vilanova, Montbui i Òdena (i L’Espelt) de manera eficient a l’estació de l’hospital és desconèixer què és la mobilitat i pensar egoistament només en el terme municipal d’Igualada i excloure a la resta d’anoiencs.
En frederic dèu confiar poc amb el transport públic quan pensa que si l’estació no està al mig de la ”conurbació” no s’hi pot accedir amb transport públic. També dèu pensar que tothom... Llegir més que viu a la comarca, fora d’Igualada és algú econòmicament afavorit i que viu a fora d’Igualada fent ús de la seva posició privilegiada (ja analitzarà ell perquè li passa això). El que més m’ha conveçut, però, és això d’error històric! visca els visionaris!
Amic Joan Sala, totalment d’acord amb el Pep Solé Vilanova i a més em sembla que ho argumenta molt bé... i no desqualifica.
Seria un error historic no situar l’estació de passatgers al centre de la coonurbació. Es un error demanar el contari, a no ser que s’estigui mirant, per interessos particulars, mirant... Llegir més d’apropar l’estació a l’Espelt... prou lluny pq no em moltestin, i prou aprop per poder anar-hi tranquil·lament sense haver de entrar a la ciutat, sense patir per trobar lloc per aparcar... a més es un error demanar una estació sota un model d’accesivilitat basat en el transport privat... ja que vaig en cotxe a tot arreu, en cotxe fins hi tot per comprar un trist paquet de tabac, pues ara també vull poder anar en cotxe a l’estació!!. De aixó se’n diu ciutat a la carta... no?
Deixe’m l’estacio a la ciutat... que es on ha de ser, i no pas a les perifieries d’accessibilitat privada, i per tant, segregadora socialment. Permetem que els que no tenen cotxe (que al final son els que més necessiten del transport public) tinguin prioritat en la seva accessivilitat (aixó és, que per un cop siguin ells els que ho tinguin més facil, facil vol dir que no hagin de agafar un bus urba per anar a l’estació, que ho facin els de les urbanitzacions: de aixó se’n diu fer una aposta per la ciuta, que no agradara a tothom, cosa que cal assumir). I és que al final, son els mes desafaborits els que no van a viure en urbanitzacions segregades només accecibles en vehicle privat.
Deixem que els que estan per a la sostenivilitat de les ciutats (més mobilitat en transport public i menys en transport privat), que vol dir ciutats en eixample, com les ciutats mediterranies ”de tota la vida” (és un dir), deixem que aquests per un cop siguin els més beneficiats d’una inversió tant bestia com aquesta (de 9.000 MIOEUR en amunt, per molt que oficialment es parli de 7.000, que ja veurem si mai arriben... ;) ).
Succeirà i els tipics lobbyes de pressió, de poder, com és tradicional i normal, i legitim, intentaran usar tot alló al seu abast per ser ells els més beneficiats de aquest tren, fins i tot fent veure com a un interes general el que és en realitat un interes particular.
Peró no em pregunteu a mi... que deu ser que en tinc ni idea.
He escrit algun missatge més aquest diari. Peró avui, nadal, he decidit que mai més. M’acomiado per tant amb un darrer missatge anonim.
Felicitats a Anoia Diari. Espero que pogueu guanyar-vos la vida amb la vostra idea, una mostra de innovació no habitual en aquesta comarca, una mostra que en el segle XXI, els productes competitus son aquells que incorporen innovació, informació, flexivilitat, etc., i no pas simple ma d’obra bvarata.
Anims i bones festes a tots.
Dos anys tancat sense posicionar-se sobre el Pla Director i ara tots a córrer a demanar el tren. Més val tard que mai.
ERC s’ha mantingut al marge del debat del Pla Director, potser per no ferir... Llegir més als diferents consistoris que cada un defensava la seva parcel•la, i ara ha trobat un tema que segurament va bé a tothom (potser).
Trobo sorprenent que ERC hagi d’anar a veure al “seu” govern per anar a demanar una infraestructura. És com si els meus fills em vinguessin a demanar menjar. Entenc que és un dret que tenen i jo com a pare una obligació.
La sol•licitud del tren l’ha de fer la societat. El partits o hi van tots junts o millor que es quedin al marge. La societat s’hauria de moure en bloc i amb una proposta unitària i els partits fer de corretja de transmissió.
ERC, tan important com tenir un tren és ubicar l’estació. Per què no obriu aquest debat?. Aprofiteu per liderar aquesta iniciativa. Arrossegueu als altres partits i a la societat. Això si que es potent.
Per anar a BCN haurem d’anar tots a aparcar al costat de l’hospital a 1,5 euros l’hora per que l’Aymamí s’ha encaparrat en posar-ho tot a la seva nova centralitat?
Ja és hora d’obrir el debat sobre el lloc idoni per posar una estació que ha de donar servei, no només als igualadins, si no a tota la comarca. També els que han de venir de fora.
Afanyem-nos, no sigui que tinguem tants diners de Madrid que el que diu el Pla Director que el Tren està pensat per més enllà del 2030 es pugui anticipar dues dècades....
Carles
Santa Margarida de Montbui
30 de desembre 2008.20:25h
La ubicació d’una estació de passatgers ha de ser cèntrica, però no geogràficament, sinó que al fer un cercle de radi 500 o 1000 metres hi hagi el màxim de gent possible. Per què creure en... Llegir més la mobilitat sostenible no és pensar que amb el transport públic s’hi pot arribar (que en veritat acaba essent que s’hi vol arribar en cotxe), sinó pensar que s’hi pot arribar a peu o bici, és a dir, mitjans de transport no motoritzats. A més, el fet que estigui dins la trama urbana facilita que esdevingui motor econòmic (comercial i de serveis).
Un exemple de situar l’estació lluny dels nuclis urbans, no sigui que molesti, el tenim a Tarragona, l’estació del Camp de Tarragona...que està al mig dels camps de Tarragona. Resultat? L’alcalde de Tarragona ho considera un error històric, per què el potencial econòmic s’ha esvaït a l’estar tan lluny dels nuclis urbans (però aprop dels rurals, això sí); segona, segueix essent més atractiu pels viatgers anar en altres mitjans des de Tarragona on sigui que amb l’AVE.
Respecte el transport públic, en comptes d’ampliar recorreguts, l’augment de serveis a l’estació de l’eix transversal ferroviari serien també per l’hospital, i això en sortiria tota la comarca beneficiada (a més que sí hi arriben els FGC encara més).