TORNAR

ICV afirma que el transport urbà perd partida econòmica pròpia

Els ecosocialistes adverteixen que pot significar 'el principi de la fi d’un servei de qualitat'

politica
Dilluns, 30 setembre 2013. 18:30. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Les condicions per a la prestació del servei de transport d’autobús urbà i amb Santa Margarida de Montbui i Vilanova del Camí seran modificades per acord del ple de l’Ajuntament d’Igualada, segons ha informat el grup d’ICV-EUiA i els ecosocialistes adverteixen que pot significar el principi de la fi d’un servei de qualitat.

'Amb el nou conveni el transport públic perd partida pressupostària pròpia i es deixa sense eines de gestió sobre aquest servei a un Ajuntament que peca de seguidista i submís al que digui o faci el govern de la Generalitat' -afirma ICV a través d'un comunicat.

La recent aprovació de les modificacions de les condicions de prestació del servei del conveni entre el Departament de Territori i Sostenibilitat, l’Ajuntament d’Igualada, l’Autoritat del Transport Metropolità de Barcelona (ATM) i l’empresa SA Masats transports generals, s’ha dut a terme segons els ecosocialistes 'amb l’excusa de 'millorar' el servei de transport de viatgers per carretera a Igualada, Vilanova del Camí i Santa Margarida de Montbui'. Però per ICV-EUiA 'el nou conveni suposa, entre d’altres, tres canvis vitals per a la prestació d’un servei de transport d’autobusos urbans de qualitat. El primer i més important és que es perd partida econòmica pròpia'.

El segon canvi és que 's’afegeix la Línia 4, línia transversal amb origen a Montbui i que englobarà la L1 i L3 durant els diumenges i festius de tot l’any, a les línies que el Departament de Territori i Sostenibilitat poden modificar, encara que necessiti la conformitat expressa de l’Ajuntament d’Igualada'. I el tercer, que 'els ingressos derivats de l’explotació publicitària restaran íntegrament a disposició de SA Masats. Fins ara només podia disposar d’una tercera part, i les altres dues es destinaven a reduir el cost del servei'.

Tal com explica la regidora del grup municipal d’ICV-EUiA, Montserrat Mateu, 'el nostre vot ha estat d’abstenció perquè tenim por que aquestes modificacions deixin en una certa indefensió a l’Ajuntament d’Igualada enfront de les decisions que pugui prendre la Generalitat de Catalunya respecte del transport públic'. “I –afegeix, 'ja sabem la postura de seguidisme, d’acatament submís que té el nostre govern davant les decisions que pren el govern de CiU de la Generalitat'.

Per Mateu, 'seria una llàstima que aquestes modificacions, especialment la primera, portessin a la població d’Igualada i dels nostres municipis veïns, a una pèrdua en la qualitat del transport públic'. La regidora puntualitza que 'diem això perquè tenim molt present la Llei de Governs Locals de la Generalitat i la Llei de racionalització i sostenibilitat de l’administració local aprovada pel Consell de Ministres 26 de juliol'. Mateu s’explica que 'ambdues toquen de mort la capacitat dels ajuntaments a prestar serveis i tenen la mateixa columna vertebral que és complir la Llei d'Estabilitat Pressupostària i quadrar les finances de la Generalitat amb el cost dels ajuntaments'. Mateu afirma que 'temem que el Govern de CiU centrifugui les retallades cap als consistoris municipals i faci amb els ajuntaments el mateix que fa el Govern de l'Estat amb la Generalitat de Catalunya'.

'


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.