//Plugins sense CDN ?>
El grup municipal del PSC (Igualada Som-hi) demana al govern de Junts que allargui el termini per a fer l’anàlisi d’ADN gratuït dels gossos censats a la ciutat. La gratuïtat d’aquesta anàlisi, que serà obligatoria, es va dur a terme fins el 31 de desembre dins la mesura impulsada pel grup socialista per a sancionar els excrements dels gossos a la via pública a través de l’anàlisi de l’ADN, tal i com ja fan molts municipis de Catalunya.
La regidora Montse Montaña remarca que “ja que és una mesura de nova creació que passarà a ser obligatòria i donat el poc temps que es va oferir per a fer l’anàlisi, demanem que s’allargui el període gratuït per propiciar que el màxim nombre de propietaris s’hi acullin. De fet, és una demanda que aquestes darreres setmanes hem recollit de diferents persones que se’ns han adreçat i hem traslladat al govern”.
Montaña també sol·licita que “per a facilitar el tràmit, demanem a l’Ajuntament que ho comuniqui per carta als propietaris que tenen el seu gos censat a la ciutat i, per tant, en té les dades, ja que és la manera fàcil de que tots coneguin la mesura i n’estiguin assabentats. Creiem que és un pas senzill de fer i que s’hauria d’haver fet des de l’inici de l’impuls de la mesura per assegurar que tothom qui tingui un gos la conegui. Reclamem que hi hagi aquesta comunicació directa als propietaris”.
Cal recordar que una vegada la nova ordenança de civisme estigui en vigor al llarg d’aquest primer trimestre d’aquest any, l’anàlisi de l’ADN serà obligatoria, tal i com ara ho és tenir el gos identificat amb microxip i inscrit al Registre General d’Animals de Companyia, un tràmit que es pot fer a l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament.