Fumata blanca en els primers pressupostos de Marc Castells i Junts per Igualada sense majoria absoluta. La formació progressista Igualada Som-hi anunciava aquest dilluns que permetrà la tramitació dels pressupostos.
El govern d'Igualada ha donat el vist-i-plau a incorporar les propostes que Igualada Som-hi (PSC, Comuns i Igualada Oberta) havia posat sobre la taula de negociacions. En un comunicat, la formació que encapçala Jordi Cuadras apuntava que "després de diverses setmanes de negociacions i de rodes de premsa que han donat testimoni de la seva evolució, Igualada Som-hi ha aconseguit que el govern de Junts per Igualada incorpori una quantitat important de polítiques d'esquerres i progressistes al Pressupost per a l'any 2020 que es votarà dimarts de la setmana que ve". El grup municipal permetrà la tramitació per tant de les ordenances i els pressupostos al govern -ara en minoria, amb nou sobre 21 regidors-, tot i que no ha explicitat si el sentit del vot serà d'abstenció o afirmatiu.
Els progressistes avancen que "també es consensuaran amb les associacions de veïns diverses intervencions als barris al llarg de l'any dins el pla 'Barris de primera' que Igualada Som-hi portava al seu programa electoral. Pel que fa al servei d'aigua, s'ha aconseguit el compromís pressupostari del govern per a crear durant el proper any el Servei Municipal de l'Aigua que és el primer pas indispensable per a desbloquejar aquest tema i decidir com es presta aquest servei".
Cuadras expisa que "gràcies al treball de tots els regidors del nostre grup i de voler aprofitar la minoria del govern per a condicionar-lo, per primer cop en vuit anys Igualada tornarà a crear places d'escola bressol públiques, també per primer cop en vuit anys Igualada farà una aposta contundent per l'energia sostenible i la lluita contra el canvi climàtic. I, per primer cop en vuit anys un govern conservador farà polítiques d'esquerres i progressistes gràcies a la nostra pressió i a les nostres ganes de condicionar l'acció de govern des de l'oposició. I això és el que hem fet i aconseguit. Hem maximitzat els nostres vots i els nostres regidors per a condicionar l'acció de govern i ser útils a la ciutadania".
Un " 25% del pressupost"
En global, Igualada Som-hi condicionarà fins a un 25% del pressupost de l’Ajuntament en inversions per al proper any tot arribant a la xifra del milió d’euros. Jordi
Cuadras afirma que “amb aquestes mesures llencem un missatge molt clar de que a Igualada li calen polítiques d’esquerres i progressistes i que nosaltres sempre estarem defensant-les. Ara ho fem des de l’oposició però també ho farem el dia que governem”.
Com en tot procés de negociació, Igualada Som-hi reconeix que hi ha aspectes que la formació integrada per PSC, Comuns i el grup ciutadà Igualada Oberta ha lluitat fins al final perquè poguéssin ser incorporats al Pressupost: “La tarifació social per accedir a les escoles bressol i les sancions als pisos buits són dos aspectes que no hem pogut aconseguir i que seguirem reclamant i treballant per aconseguir-los el més aviat possible”. Cuadras afegeix que “som inconformistes però estem contents d'haver tingut la capacitat negociadora i haver aconseguit totes aquestes mesures actuant de manera conseqüent en base el nostre programa i pensant en que hi haurà ciutadanes i ciutadans d'Igualada que podran tenir una millor qualitat de vida a través de les mesures que hem incorporat al Pressupost”.
Manel Mora
Igualada
17 de setembre 2019.09:49h
És tan bonic veure part de l’antiga iniciativa pactant amb la nova convergència. A més a més segur que hi ha una explicació coherent i autoconveçuda que explica aquestes decisions i fa que... Llegir més les idees de tots continuïn pures i intactes. M’emociono.
Raul
Igualada
17 de setembre 2019.15:43h
Ai, Manel, que set veu el plumero. Almenys ja han fet més que la resta. Si crear escola bressol, pisos publics i energia sostenible et sembla que no val la pena, vol dir que poc d’esquerres ets
Manel Mora
Igualada
19 de setembre 2019.17:14h
Raul, qui t’ha dit que sóc d’esquerres? No cal que m’hi relacionis amb aquesta ala política.
Jo només posava la llaga a la coherència d’alguns amb el que diuen en campanya i les... Llegir més seves actuacions reals.