TORNAR

Igualada, Manresa, Vilafranca i Vilanova i la Geltrú renoven el pacte d'alcaldes

Agilitzar l'execució de l'Eix Diagonal

politica
Dilluns, 10 novembre 2008. 15:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
En el marc de la jornada 'Una nova centralitat per a Catalunya: Eix Diagonal', els alcaldes d’Igualada, Manresa, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú han renovat el compromís signat el 1999 en què reivindicaven unes bones infraestructures que els comuniquessin per afavorir els espais mutus d'intercanvi cultural i comercial. En aquesta línia, han reclamat un projecte que uneixi la Línia Orbital i l'Eix Ferroviari Transversal.

Els alcaldes de les quatre capitals de comarca de l´Eix Diagonal acompanyats pel conseller d´Economia, Antoni Castells.

Així mateix, la declaració també reuneix la voluntat de determinar un nou pla de treball conjunt per avaluar noves oportunitats i avançar en el desplegament de la Línia Orbital Ferroviària que unirà Vilanova i Vilafranca i facilitarà la connexió de la capital del Garraf amb la línia d'alta velocitat a la futura estació de Vilafranca.

'La idea incompresa per molts fa nou anys ara es veu que té sentit', ha començat Jordi Aymamí, alcalde d'Igualada. Per Aymamí, l'Eix Diagonal ha tingut i té capacitat de generar lideratge i espais de relacions econòmiques i socials com una altra manera d'entendre el país.

Segons l'alcalde igualadí, aquesta visió és 'en xarxa i no radial', que s'inicia des de la voluntat de cooperació i la convicció que 'no es tracta de substituir res'. 'És, en definitiva, un compromís estratègic per afrontar noves expectatives de futur', ha sentenciat Aymamí.

Promoure la cohesió d'una Catalunya multipolar

El conseller de Governació, Jordi Ausàs, ha posat la unitat dels alcaldes de l'Eix Diagonal com exemple d'equilibri territorial per promoure la cohesió d'una Catalunya multipolar no únicament enfocada a una metròpolis.

Per Ausàs, no es tracta de configurar un país abocat a una gran ciutat sinó que cal vertebrar una xarxa amb potencial econòmic, polític i social que perfili un model de país ben vertebrat. 'Des del catalanisme polític volem dissenyar una nova arquitectura de país', ha sentenciat el conseller de Governació.

Catalunya és forta per municipis com els de l'Eix Diagonal

'Catalunya és forta perquè té grans ciutats com les de l'Eix Diagonal, que són capitals del seu territori i que han d'aspirar a ser capitals de Catalunya en àmbits concrets', ha començat el conseller d'Economia i Fiances, Antoni Castells, encarregat de clausurar la jornada 'Una nova centralitat per a Catalunya: Eix Diagonal'.

Per Castells, les característiques d'aquestes ciutats són un 'actiu intangible' i, al seu entendre, l'Eix Diagonal contribuirà a configurar aquest paper 'encara més'.

Segons Castells, el Govern sempre ha tingut un compromís amb l'Eix Diagonal, una infraestructura que ha qualificat d''imprescindible' i un dels elements fonamentals per a un 'nou model de competitivitats'.

El projecte d'Eix Diagonal

L'Eix Diagonal connectarà el corredor històric del Mediterrani amb l'Eix Transversal, la Línia Orbital Ferroviària i promourà millors instal•lacions logístiques i portuàries. En aquests moments, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques està pendent de fer l'adjudicació de la seva i, una vegada adjudicat, les obres començaran esglaonadament a partir del primer semestre del 2009 i es preveu que s'acabin entre el 2011 i el 2012.

La nova C-15 tindrà una longitud de 67 quilòmetres i unirà els municipis de Vilanova i la Geltrú, Canyelles, Vilafranca del Penedès, Sant Pere de Riudebitlles, Capellades, Igualada, Sant Salvador de Guardiola i Manresa. Es tracta d'una inversió per a la realització de les obres de 422,9 milions d'euros, que es finançarà mitjançant el sistema de concessió d'obra pública.

L'objectiu de l'obra és millorar la connexió entre el litoral i les comarques centrals, a més de potenciar les comunicacions a les comarques del Bages, l'Anoia, l'Alt Penedès i el Garraf.

L'actuació inclourà la formació d'una autovia entre Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès, la construcció de les variants de Vilafranca del Penedès i Canyelles i diferents trams de nova carretera, així com l'adaptació de la resta del recorregut fins a Manresa a les característiques i funcionalitat del nou eix viari.

L'Eix Diagonal permetrà unir el Garraf i l'Alt Penedès mitjançant una nova autovia que connectarà amb les autopistes C-32 i AP-7. Paral•lelament, representarà una connexió més directa entre la costa i l'Eix Transversal, que en el futur estarà desdoblat, i permetrà millorar les connexions entre l'Anoia i el Bages.

Violeta Gumà - ACN


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.