//Plugins sense CDN ?>
Les denúncies d'usuaris del servei realitzades a través d' #Hispanofail, ja arriben a les 1155 des que es va posar en marxa l'aplicació el juliol del 2012. Els usuaris de la línia Igualada-Barcelona, i Igualada-UAB han posat de manifest mancances reiterades com ara el fet que l'autobús no hagi passat (207 denúncies), que vagi amb retard (368), que es circuli amb passatgers drets (342), o que faltin places (334).
Només en el mes d’octubre l'aplicació ha recollit 190 denúncies i fins a 689 denúncies amb el que portem d’any.
És per aquest motiu que el regidor del grup municipal del PSC, Quim Roca, va fer aquesta petició en el passat ple a l'Ajuntament d'Igualada i ara ho fan les JERC a través d'un comunicat.
A través d'aquest text les JERC Anoia demanen que 'es rescati la concessió a la Hispano Igualadina-Monbus'. El rescat és un tipus d'extinció abans del termini estipulat, acordada de forma unilateral per raons d'interès públic justificades tècnicament i jurídicament,amb la indemnització corresponent, i amb l'assumpció de la gestió directa per part de l'administració.
Les JERC Anoia denuncien que el servei ofert per Hispano Igualadina-Monbus és 'manifestament insuficient i demostra un despotisme empresarial protagonitzat per Monbus'. Davant d’això, les JERC Anoia reclamen 'responsabilitat i implicació política'.
Tant les JERC Anoia, com el grup municipal socialista a l'Ajuntament d'Igualada, demanen a l’alcalde de la ciutat, Marc Castells, que faci efectiva la seva promesa feta el maig de 2011 de treballar per suspendre o retirar la concessió que té Monbus com a prestadora del servei regular d’autobusos entre Igualada i Barcelona. A través del seu comunicat les JERC insten a l'alcalde 'demanar al Govern de la Generalitat que faci tot el possible per tal que això sigui així, fet que de ben segur facilitarà que els ciutadans d’Igualada i la Comarca rebin un servei de transport públic digne'. També insten al director General de Transport i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Pere Padrosa, qui té la competència reguladora de concessions de transport, que 'escolti les queixes i demandes dels ciutadans, que requereixi formalment a l’empresa concessionària les corresponents millores i, si aquesta no respon, que iniciï els tràmits per a rescatar la concessió d’aquest contracte de prestació d’un servei públic amb Hispano Igualadina-Monbus, davant les evidents faltes de diàleg i la flagrant incompetència que mostra l’empresa'.
Insuficiències i mal servei.
Les Joventuts d’ERC d’Igualada asseguren que des que Monbus es va fer càrrec d’Hispano Igualadina i, per tant, del transport públic Igualada-Barcelona, 'han incrementat de manera molt notable els problemes, les deficiències, els riscos del servei i les queixes dels usuaris'.
'El número d’autobusos per fer el servei resulta totalment insuficient' -afirmen-, 'ja que en les hores punta no hi ha cap reforç per aquells busos que queden plens'. Això, exposen 'afecta directament a l’usuari perquè no té plaça per seure, així com també a la puntualitat en l’horari'. També expliquen que el problema pren més rellevància quan 'es permet que els usuaris pugin tot i no tenir seient, en un trajecte de més de 60km i amb els perills viaris evidents que això suposa. i que propicien el mal servei, ja que la circulació de busos en mal estat provoquen greus molèsties als usuaris i un perill afegit, com es va poder veure amb el bus que es va cremar en circulació.'
Segons exposa JERC Anoia, 'Monbus està posant en perill la integritat de moltíssimes persones, ja que dur usuaris drets en un trajecte Barcelona-Igualada a una velocitat de 120km/h és una autèntica temeritat, tal i com passa en reiterades ocasions'.
La solució asseguren 'és òbvia i comprensible: posar busos de reforç en els trams horaris de més demanda, tal i com fan moltes altres empreses de transport públic i que exigeixen a Monbus. S’ha de posar fi d’una vegada per totes a les pràctiques temeràries que posen en un greu perill als ciutadans que fan ús del transport públic'.
Les JERC Anoia asseguren que “no és aquest el model de transports públics que volem per al nostre país, rebutgem una política d’empresa que posa per davant l’interès lucratiu que no pas la seguretat, el compliment de les normatives i la qualitat del servei”.
Des de les JERC Anoia també denuncien l’inexistent manteniment que es fan dels autobusos: 'Quan un autobús pateix una averia en el seu sistema de ventilació o amb el portaequipatge no es soluciona tot i les denúncies dels usuaris per les evidents molèsties que provoquen. A més a més, els dos autobusos cremats (un dels quals portava passatgers a dins i que circulava per l’autovia A2) i les múltiples avaries mecàniques que pateixen amb passatgers a dins, són alguns dels inacabables exemples que ofereix Monbus'.
Les joventuts republicanes afirmen que Monbus s’emporta 'els busos nous (i subvencionats pel govern català i amb els diners de tots els ciutadans) cap a Galícia –seu de Monbus- ' i porta aquí 'busos amb més de 3 milions de kilòmetres. És un greuge insultant cap als nostres ciutadans'.
'La Xarxa Exprés continua sent insuficient'
Le JERC Anoia també afirmen que la 'xarxa Exprés continua sent insuficient: aquest abril s’anunciava que s’incrementaven els serveis directes Igualada-Barcelona amb els busos Exprés, així com la incorporació de dos nous busos. Sis mesos després es pot comprovar que no hi ha cap bus nou, sinó que únicament s’han pintat autobusos ja en circulació com a “Exprés” i que han fet aquest servei, encara insuficient i molt per sota del que és desitjable i necessari pels usuaris'.
Ja perdonareu però la Hispano Igualadina, amb Monbus o sense, sempre ha estat un desastre. Jo n’era usuari als anys 90 i era una pura pena totalment immune a denúncies i altres.
Amb temes de... Llegir més comunicació, Igualada no és que vagi coixa.... és que ni tant sols te cames!!! i lo més curiós de tot és que cap alcalde ni cap equip de govern hi ha fet res, EFECTIU. MAI.
El què cal és més concessionaris i competència i ja veuríem com es posen les piles. Ja n’hi ha prou bé de monopolis.
Es una vergonya. Baixo amb bus a Barcelona 2 dies per setmana, no hi ha dia que no hi hagui persones dretes básicament des d’Esparraguera fins a Barcelona i a la tornada ja no diguem. Jo si pago... Llegir més és per tenir un seient, no per fer 60 km a peu dret i perillant per la meva integritat física, deu no vulgui que mai hi hagui un accident, perqué sino d’altra banda ja veuriem que passaria. I ara ja només faltaria que ens portesin la ferralla des de Galicia cap a Igualada, això és intolerable. No sé qui és el responsable de posar ordre en aquesta empresa, però el que sigui que s’hi afanyi perquè això necessita un rentat de cara d’inmediat.
Yo el mes pasado.SEPTIEMBRE.Tube que viajar a Barcelona,subi a la Hispano Igualadina a las 10:00h,tenia que estar en una entrevista de trabajo a las 12:00h,en Barcelona.Era un trayecto k no hacen... Llegir més parada solo la de Esparragera y poco mas,eran las11:10 cuando llegabamos a dicho pueblo.estubimos parados un cuarto de hora o mas,yo me puse ya nerviosa por que no llegaría puntual a la cita.De Esparraguera a Barcelona no havia asientos para nadie mas.Por lo menos 12 personas fueron de pie hasta Barcelona pasamos por todos los pueblos de DIOS con sus respectivas paradas hasta por un tramo que la carretera era de carro con almendros o olivos no recuerdo bien.Yo FLIPAVA cada vez mas.En fin a Barcelona llegamos a las 11:50h,una autentica pasada.Yo llege 30m,mas tarde a la entrevista. Aprobecho para decir que el billete de Igualada a Barcelona cuesta 7´10.euros un poquito caro para tan pésimo servicio. Un saludo a Anoiadiari. y a todos sus lectores.
Guillem
Igualada
31 d'octubre 2013.00:32h
Agafo el bus cada dia a les 7 del matí i sempre hi ha gent que va dreta. Els estudiants n’estem molt farts i demanem que algú faci alguna cosa per solucionar-ho!!