TORNAR

Joan Laporta (SI) explica a l’Ateneu els beneficis de la independència

Els arguments econòmics van centrar la seva intervenció

politica
Dijous, 11 novembre 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
La platea del Teatre de l’Ateneu igualadí es va omplir, aquest dimecres, amb motiu de la presentació de Solidaritat Catalana per la Independència. Joan Laporta, Antoni Castells i Fèlix Simon van explicar per què neix un projecte com aquest i van detallar els beneficis que suposaria la independència per a Catalunya.

Els representants de Solidaritat Catalana, en acabar la presentació a Igualada

El jove igualadí Antoni Castells, que ocupa el 60è lloc a la llista per Barcelona, va obrir l’acte explicant les motivacions que el van portar a interessar-se per aquest partit. ‘No podem quedar-nos esperant que algú ens porti la independència’, va manifestar, ‘i ara estem davant de l’oportunitat de començar a caminar, seriosament, cap a aquest futur’. Per a Castells, la situació econòmica i social de l’Anoia es veuria millorada amb un estat propi, ‘per exemple, amb inversions en l’àmbit de les infraestructures o el transport’.

A continuació Fèlix Simon, que forma part de la candidatura integrada a SI ‘Del territori i pel territori’, va repassar el greuge històric de la regió pendesenca, i va deixar clar que no hi haurà vegueria en el si de la Constitució espanyola ja que ‘la Generalitat no té la capacitat de modificar les actuals províncies’.

'L'autonomia és una farsa'

Finalment, Joan Laporta va pronunciar un llarg discurs sobre què representa l’espoli fiscal i les possibilitats que tindria Catalunya si aquest no existís: ‘Seríem el quart estat d’Europa en renda per càpita’, va afirmar. Per a Laporta, ‘la sentència del Tribunal Constitucional ens ha mostrat el camí: Catalunya ha de ser un estat independent dins de la Unió Europea. I això és possible’. El líder de SI va dir, també, que només hi ha dos camins a seguir: ‘Continuar sent una autonomia sense cap poder de decisió, o bé ser un estat independent. El camí del mig no hi és, l’autonomia és una farsa’. Laporta també va criticar la proposta de referèndum d’ERC i el concert econòmic de CIU, i va dir que totes dues són ‘totalment inviables en la situació política i constitucional en la qual ens trobem’. Laporta va acabar la seva intervenció afirmant que ‘només depèn de nosaltres, del que passi al 28N’.


29 Comentaris

V

Vanessa

Igualada

15 de novembre 2010.09:43h

Respondre

La utopia ha estat el pensament inmovilista per por a aconseguir la independència. Reagrupament ha estat qui ens ha fet veure que la utopía pot ser realitat, només depen de nosaltres.
Després de... Llegir més l’acte al Saló Rosa del dissabte, que va aplegar més de 300 persones i escoltant el discurs de Joan Carretero i la resta de ponents ja no tinc dubte que he escollit bé. El 28-N votaré REAGRUPAMENT!

r

raul

14 de novembre 2010.18:07h

Respondre

SI i Reagrupament igual a Populisme, moltes paraules i pocs fets realitzables, pensament utopic i dificilment realizatbe

&

"L'insult és l'argument del neci..."

Igualada

12 de novembre 2010.16:45h

Respondre

”L’insult és l’argument del neci...”

Laporta escalfa la campanya dient «inútil» a... Llegir més Tresserras
http://www.naciodigital.cat/noticia/19630/laporta/escalfa/campanya/dient/inutil/tresserras

El 28N decidirem entre conformisme o esperança, i Catalunya es juga o ERC o el PP

M

Miquel

12 de novembre 2010.16:17h

Respondre

Si tots volem el mateix, i pel que he llegit em penso que si, jo votaria a l’original: ERC perquè tot i que aquests últims anys han tingut situacions difícils d’entendre i d’explicar, han... Llegir més estat sempre els que han liderat l’independentisme a Catalunya.

Governar dins el tripartit els ha desgastat molt i segur que han hagut de assumir moltes renúncies que els han desgastat molt davant l’opinió pública.
Tot i així, i amb tant socialista al govern, s’ha parlat com mai de l’independentisme i s’han fet lleis molt valentes que el TC ha tombat.

Em fa l’efecte que els altres partits haurien de pendre volts a Convergència i als socialistes. No a ERC. Si això no passa, tots hi perdran.

c

carretas

igualada

12 de novembre 2010.10:25h

Respondre

http://ca.wikipedia.org/wiki/Joan_Carretero_i_Grau

Lleguint aqui posa:
Fou destituït del càrrec de conseller pel president de la Generalitat de Catalunya a causa d’unes declaracions fetes en una... Llegir més entrevista al diari La Vanguardia on, entre altres manifestacions, es mostrà molt crític amb l’actitud del president del Govern d’Espanya.

Es potllegir la paraula destituït.
Àngels si tens carnet del partit soposo que és normanl que intentis presentar la realitat com més et convé.
I a l’Avui posa:
Dos anys i quatre mesos més tard de ser nomenat conseller –el 20 d’abril del 2006– Carretero sortia accidentadament del càrrec, destituït pel president Maragall, arran d’unes declaracions a la premsa en què es mostrava molt crític amb l’actitud del president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, en el procés d’elaboració de l’Estatut.

http://www.avui.cat/noticia/article/3-politica/17-politica/273211--lhome-del-dragon-khan-.html

À

Àngels

Igualada

12 de novembre 2010.10:01h

Respondre

Marc-23 - Això que dius és fals. En Carretero, mentre era conseller, va fer un article a l’Avui on deia entre altres veritats, que Zapatero era un espanyolista demagog. La direcció d’ERC volia... Llegir més que se’n desdís i ell va dir que no. Se li va obrir un expedient disciplinari i a la vista d’això, va decidir que se n’anava. El dilluns següent ja tornava a treballar de metge a Puigcerdà.
Va plegar perquè no va claudicar davant ZP i davant la cúpula d’ERC i perquè estava en contra de la segona reedició del tripartit.
A VEURE SI ETS TU QUI LLEGEIX UNA MICA MÉS!!
En Carretero el que vòl és una Catalunya independent i una regeneració de la manera de fer política que ara és més que mediocre. D’aquí surt Reagrupament. Tothom qui el vulgui escoltar, aquest dissabte, 13, a les 8 del vespre al SALÓ ROSA.

M

Marc

igualada

12 de novembre 2010.00:43h

Respondre

Ramon F, pero que dius! El Carretero no va plegar de conseller, el van fer fora i va agafar una enrabiada que encara li dura ara. Per favor, llegiu una miqueta.

A

Albert

Conca d'Òdena

11 de novembre 2010.21:32h

Respondre

ERC, els ex-independentistes amics de Montilla, s’enduran una ”bona” sorpresa el dia 28.

R

Ramon

Igualada

11 de novembre 2010.18:50h

Respondre

Estic totalment d’acord amb el comentari de la persona que no te cap dubte de qui votar. Entre l’original i la còpia, per descomptat triaré l’original, és a dir Reagrupament. Fa molt temps... Llegir més que treballa i ha demostrat la seva coherència i seriositat.
Dissabte tots al Salò Rosa!

C

Curiós

La Llacuna

11 de novembre 2010.18:09h

Respondre

És curiós que en tots els comentaris només es dictamini com a formacions independentistes, SI i RCAT.
I dic curiós perquè, fa més de disset anys que ”quatre independentistes inconscients”... Llegir més d’ERC van redactar una Declaració Ideològica on s’establia el partit de Macià i Companys, ideològicament independentista.
I dic curiós perquè, gairebé dues dècades després d’aquesta aposta ideològica inicialment marginal, a dia d’avui el catalanisme és més ampli, més transversal, i el debat sobre la Independència és sobre la taula. Segur que no ho ha fet ERC tota sola, però crec que seria molt injust pretendre i obviar com si la principal força independentista no hi tingués res a veure.

A

Anna

11 de novembre 2010.17:44h

Respondre

És trist, però sempre ens passa això, als catalans. Sempre dividits. ERC, Rcat, SI... no volem tots la independència? Doncs ajuntem-nos! Ostres, no em puc creure que costi tant! El pitjor és que... Llegir més molts votants estaríem a favor d’una coalició, però els que no s’entenen són els ”gallitus”, amb tots els respectes, de dalt. Trist.

J

Jordi

La Llacuna

11 de novembre 2010.17:30h

Respondre

La veritat és que en aquests comentaris trobo força inputs d’alguns electors que, democràticament, s’estan plantejant provar sort votant algun dels nous invents que volen copar l’espai... Llegir més independentista; veurem si és veritat que, com diuen, tindrem la independència l’1 de gener.
Però l’elecció legítima d’aquests votants indecisos, com totes les enquestes demostren, serveix per donar la clau de Catalunya el PP, caldrà assumir-ne les conseqüències.
Disset anys després que ”quatre independentistes insensats” d’ERC redactessin una Declaració Ideològica on el partit es definia clarament inequívocament independentista, se n’estan recollint els fruits. Amb només el 14% dels vots, cal recordar-ho, el catalanisme és més ampli, més transversal, i el debat sobre la Independència és sobre la taula. Segur que no ho hem fet tot nosaltres sols, però crec que seria molt injust pretendre que la principal força independentista no hi té res a veure.
A les eleccions, si la suma dels diputats d’ERC i els d’aquestes formacions que esteu esmentant és inferior al número actual de representants d’ERC, es demostrarà si han entrat en escena per sumar o per restar a ERC... De moment, segons les enquestes, divideixen.

R

Ramon F

Igualada

11 de novembre 2010.17:12h

Respondre

Jo també soc independentista però no votaré a cap de les dues opcions de les que estem parlant, i per que?, dons primer perquè ningú ha explicat quin es el camí viable cap a la independència,... Llegir més jo votaré que si quant hi hagi un referèndum, ja o vaig fer el dia 25 i m’agradaria tornar-ho a fer aquest cop de veritat, però la cosa no es tan fàcil com es diu i aquest fet i el de que ningú explica els passos reals a seguir fa que no es prengui la cosa seriosament. El país te molts problemes: crisi econòmica, atur, immigració etc i cap d’aquets partits que proposa la independència diu que faria mentre aquesta no s’aconsegueix i això porta incertesa i desconfiança

I en segon lloc i potser el motiu mes important, com pot ser que si hi ha dues formacions que volen el mateix i diuen que es el millor per Catalunya no sumin esforços, no veuen que estan fent un flac favor al país que tant diuen estimar?, no poden deixar els personalismes per un altre moment?, amb aquesta manera d’actuar l’únic que han aconseguit es dividir als catalanistes i minvar la seva representació al parlament i un altre pregunta, si obtenen tots dos partits representació es continuaran barallan al parlament?

No votaré a cap dels dos per aquestes raons, però si tingués de decidir-me per un d’ells ho faria per en Carretero, el considero mes seriós i menys oportunista, el fet de deixar el càrrec de conseller perquè no estava d’acord amb la política que s’estava fent l’avala i molt (ningú acostuma a dimitir) i en canvi al Laporta el veig massa personalista i amb aquesta ultima incorporació que ha fet amb la Sra. Lapiedra inclús un pel folklòric

f

fontdelferro

igd

11 de novembre 2010.17:01h

Respondre

Sincerament, reconeixo que no vaig anar al meeting de SI.I hi dic, perquè tinc la certesa de que no diuen res de nou que no hagi dit previament REAGRUPAMENT.En segon lloc, a tots els amants de la... Llegir més unitat d’acció (en els quals jo m’incloc) dir-vos que si finalment no hi ha hagut una coalició REAGRUPAMENT-SI-ERC, no serà perquè REAGRUPAMENT no ha insistit en el tema, més aviat per ”pre-potència” de les altres parts.
Amb tot aquest panorama, què cal fer? Jo, com a mínim, tinc clar a qui no votar: ni als mediocres, ni als aprofitats!

Però no oblidem que ”l’enemic” no som nosaltres i que no els podem canviar. Només està a les nostres mans, el nostre destí com a poble lliure i sobirà.

C

Clàudia

Igualada

11 de novembre 2010.15:57h

Respondre

No cal que ens barallem entre nosaltres, el que hem de tenir clar és que ara toca INDEPENDÈNCIA.

Prou picabaralles entre independentistes, voteu Solidaritat Catalana per la Independència o bé... Llegir més Reagrupament, però voteu!

El que no podem concedir de cap manera, és donar suport electoral a aquells que ens volen lligar a l’autonomisme, aquells que ara hi ha al Parlament de Catalunya.

Visca Catalunya lliure!

d

dubtosa (la del primer comentari)

11 de novembre 2010.14:39h

Respondre

Ho veieu? Aquí es veu l’enfrontament que deia en l’anterior comentari...
TOTS tant el que votaran a RCat o els que votaran a SI o els que encaran no ho han decidit, com jo, volem el mateix, vole... Llegir més la Independència! Llavors, per què aquesta divisió? No ens hauríem d’unir? Ens estem enfrontant per dos partits polítics i potser és el que volen els d’allà a les espanyes, volen que ens entretinguem en crear partits independentistes per a que al final no aconseguir-ho i que se’n sortin amb la seva.
Meditem-ho si us plau! Tots volem el mateix!

R

ROGER

igualada

11 de novembre 2010.14:06h

Respondre

sempre criticant la gent pero us diré una cosa potser ja errors i mancances pero avui dia SI és qui té opcions de representar l’ autentic independentisme sense complexes i sense anar a pidolar... Llegir més a madrid res pk tant ciu com erc necessiten el permis de l’ estat espanyol per fer viables les seves politiques i SI aposta exclusivament per la unica decissió dels catalans?crec que això és irrefutable..voteu reagrupament si voleu pero jo prefereixo fer vot util i entrar amb força al parlament!i les demes opcions ja les coneixem com treballen si erc baixa tant es x alguna cosa i si ciu no canvia el sector sobiranista se’ n cansarà!potser que els catalans despertem d’ una vegada i ens deixem de buscar sempre la perfeccio i
queixar-nos..si voleu voteu l’ opcio menys dolenta si ho voleu dir així

però votem canvi, independencia i sobirania sense matissos!al lloro!!!

J

Joan

Igualada

11 de novembre 2010.14:01h

Respondre

Guillem, jo vaig anar al primer acte de solidaritat i efectivament en López Tena i en Bertran no es van presentar. Vaig decidir que no aniria mai més a cap acte de solidaritat per... Llegir més impresentables.
Trobo escandalós que ahir tampoc es presentessin. Que fort!!!

D

Dubtosa

11 de novembre 2010.13:32h

Respondre

Guillem: tota la raó.

G

Guillem

Igualada

11 de novembre 2010.13:27h

Respondre

Independentment de a qui votaré, val a dir que l’acte d’ahir va ser si més no decebedor!

El Lopez Tena no va ni venir (segona vegada que fa el mateix amb un acte de solidaritat a Igualada, dos... Llegir més de dos), el polític professiobal Uriel Bertran va arribar a les 9 (una hora tard) i no va ni parlar, tot i que millor, la veritat), va pujar a parlar un tal Felix (suposo que per guanyar temps) que ens va donar la pallissa amb la conya del Panadès, i el Laporta mal que em pesi però es va fer avorrit.
Gent seriosa és el que cal

d

daniel

igualada

11 de novembre 2010.13:05h

Respondre

vaja, a mi no m’han fet dubtar gaire, un va ser conseller en el primer govern tripartit, i va marxar al veure com acabaria allò...

l’altre s’ha dedicat a gastar diners que no eren seus... Llegir més alegrement tots aquests anys, ara s’ha rodejat d’uns quants voltors sense feina i amb perspectives de tornar a tenir-ne si treuen algun escó i poden pactar amb Conveniència.

per tant el meu vot està molt clar, per REAGRUPAMENT, si Laporta i Cia són tan patriotes, no haurien d’haver creat un clon de Reagrupament, s’unien els dos tranquilament i a treure forces escons.

n

no

ighuala

11 de novembre 2010.12:35h

Respondre

tenint en comte que el laporta fa la seva campanya amb una actriu porno... no se si la proposta de aquest senyor seria més la de un pais de fireta.
Lapiedra futura secretaria de interior?

J

Jordi

11 de novembre 2010.12:15h

Respondre

Toni, ni dits cruixits ni res... l’explicació més lògica és que aquest enllaç s’ha extès per les xarxes socials i per això ha pujat tant en lectures.

À

Àngels

Igualada

11 de novembre 2010.12:10h

Respondre

Per als dubtosos, si teniu la oportunitat de votar l’original per a què quedar-vos amb la còpia?

Reagrupament fa més de 2 anys que funciona. I és coherent amb les propostes que diu.... Llegir més

L’objectiu comú amb SI és la declaració de la independència al Parlament, un partit que fins fa 4 mesos no existia i que tenia en Lopez Tena a CIU i a U.Bertran a ERC enfotent-se de la proposta de Reagrupament. Això no és seriós!

I, el més important per mi, és la regeneració de la política amb lleis de control i d’austeritat amb els diners públics i una nova llei electoral de districtes petits i uninominals on el diputat respon davant del poble, no de la cúpula del partit.

Això no hi ha cap altre partit, per suposat tampoc SI, que ho digui.

Així que, us proposo escoltar el dissabte, 13 al Saló Rosa, a les 8 del vespre a Reagrupament. Estic segura que un cop escolteu el Dr. Carretero i les nostres propostes estareu convençuts.

T

Toni

igualada

11 de novembre 2010.11:22h

Respondre

Curiós.
Veient el número de lectures d’aquesta notícia, hi deu haver algú amb dit cruixit, o a hores d’ara potser ja deu ser a urgències amb un ”sangtraït”. Que la campanya és llarga i... Llegir més amb el dit amputat la feina no s’acaba...

M

Marc

11 de novembre 2010.11:20h

Respondre

Jo voldria votar una coalició formada per SI, Rcat i ERC. Un front comú que apostés de debò per la independència. Encara no ho tinc clar... O voto en blanc (probable) o voto SI. Però amb regust... Llegir més amarg: quan serem capaços de posar-nos d’acord????

X

Xavi

Igualada

11 de novembre 2010.11:14h

Respondre

No cal dubar tant, davant de l’original i de la còpia, em quedo amb l’original. Voto Reagrupament!

e

ex-dubtós

11 de novembre 2010.11:00h

Respondre

Dubtosa, jo també m’he trobat amb el mateix dubte intern. El que he cregut que és millor és votar al que tingui més possibilitats d’entrar al parlament, així que votaré a SI.

Salut i visca... Llegir més Catalunya lliure!

d

dubtosa

11 de novembre 2010.10:47h

Respondre

Estic confosa...
Jo vull la independència, i ara han sorgit dos partits decidits a donar-nos-la, Reagrupament i Solidaritat Catalana. Llavors, a qui voto?
Tenen el mateix objectiu comú,... Llegir més aconseguir la independència per Catalunya, però no han estat capaços d’unir-se, separararan els vots dels independentistes. Per tant, ells (RCat i SI) ens donaran la independència quan ells (RCat i SI) mateixos no han estat capassos d’unificar l’independentisme català? Quan ells (RCat i SI) han creat com un ”enfrontament” entre els independentistes?
Si tots volem la independència fem-ho tots plegats i quan siguem independents, ja es crearan més partits polítics, però primer és ser LLIURES!

(Encara no sé a qui votar)

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.