Poc després de 2/4 de 12 del migdia, Joan Mangues, secretari de les JERC Anoia, sortia dels jutjats madrilenys on declarava per un tweet fet el passat mes de maig. L'anoienc només ha respost a les preguntes dels seus advocats.
L'activista igualadí Joan Mangues declarava aquest matí als jutjats de Madrid, convocat per la querella que li havien posat sindicats policials per una piulada de fa dos mesos, en relació a la mort del manter Mame Mbaye durant una batuda policial. El jove comentava amb Anoiadiari, a la sortida dels jutjats, que "segueixo sense entendre res d'aquesta querella, no té sentit. Com a molt, ha estat una malinterpretació". Joan Boix, de l'equip d'advocats de Mangues, expressa la seva seguretat que no tindrà recorregut perquè "a més, hi ha nombrosos defectes de forma" en aquesta querella. El lletrat subratlla que la piulada "ni s'adreçava a ningú, ni al·ludia a ningú". Parlava "simplement en clau de crítica social".
El jove activista anoienc, en una imatge d'arxiu
Joan Boix afegeix que "ni tan sols s'hi ha personat el ministeri fiscal, cosa que sí que va passar amb una altra persona querellada, la regidora d'Ahora Madrid Romy Arce". També, sobre els defectes de forma, que "no hi ha hagut cap conciliació prèvia feta, ni la querella és admesa a tràmit, pel qual, demanarem el sobreseïment provisional".