//Plugins sense CDN ?>
També s’hi ha construït un aparcament soterrat (encara s’ha d’acabar d’enllestir), que s’ha finançat entre l’Ajuntament, el fons Feder, el PUOSC i la Diputació de Barcelona. L’alcalde, Joan Vich, va dir que d’aquesta manera Vilanova recuperava ‘el cor de la ciutat, un espai que s’ha dignificat i que tornarà a irradiar civisme’. Per la seva banda, el conseller Joaquim Nadal va remarcar la importància d’un espai públic adequat per a la qualitat de vida de les persones, i va destacar el paper de la Llei de Barris en la transformació d’aquests espais. En aquest sentit, va dir que actualment la Generalitat aporta 26,80 milions d’euros a la comarca a través d’aquest programa – més de la meitat d’una inversió total de 50,10 milions d’euros (entre Igualada, Òdena, Montbui, Vilanova, Piera, Calaf i Tous).
Tren Igualada-Barcelona
Pel que fa a possibles millores a la línia de FGC que uneix Igualada amb Barcelona, Joaquim Nadal va dir que de moment es treballa ‘en millorar la gestió i l’eficiència del servei’, mentre s’espera concretar ‘en quins termes es materialitza la nova estació que ha de permetre suprimir el pas a nivell d’Igualada’. Sobre la històrica demanda de la reducció del temps del trajecte, Nadal va recordar que aquesta millora podrà efectuar-se ‘quan es construeixi el ramal que connectarà l’Eix Transversal Ferroviari amb el port de Barcelona’, tot i que no va voler entrar en calendaris.
'Si hi ha demanda, hi haurà més busos'
Finalment, el conseller també va parlar dels autobusos que comuniquen Igualada amb la Universitat Autònoma de Barcelona: sobre la freqüència (tres d’anada i tres de tornada, quatre menys diaris dels que es demanaven), va dir que ‘augmentarà si s'incrementa la demanda’; sobre els horaris, que també havien rebut queixes perquè no s'adequaven als de les classes, va afirmar que ‘el Departament mirarà de millorar-los, sempre que sigui possible’.
Primer demanàvem l’estació de tren soterrada, ens varen dir que si i penso que fins hi tot els planells estan fets, desprès es va dir que seria millor fer-ne una a la piscina de la Torre del... Llegir més Requesens i que farien un tren-trenvia que aniria cap al nou hospital i cap a Montbui, ara ja ni se’n parla.
Demanàvem també poder anar mes depressa a Barcelona i ens diuen que la sol-lució serà l’Eix Transversal Ferroviari d’aquí vint o vint-i-cinc anys.
Total que volíem eliminar el perill que suposa el pas a nivell (fa uns anys el tren va atropellar un nen, recordeu?) i volíem poder anar a Barcelona en una hora i que ens han donat? Donç mira, lo de l’estació s’està estudiant (fa anys) i de lo altre, podem anar mes vegades al dia a Barcelona(cosa que no demanàvem) però tardan més temps.
Esperarem pacientment al miraculos (ja que sembla que o ha de sol-lucionar tot) Eix Transversal Ferroviari ja que pel que sembla o ens hem tornat masells o estem anestesiats, com el país
Tantes planificacions i una de les poques coses que pagava la pena, un tren decent a Barcelona, segueix essent un miratge, una il·lusió o una promesa per complir (digueu-li com volgueu). Rebenta... Llegir més haver d’aguantar titulars dient ”La Conca d’Òdena estarà unida al món” i justificacions a ultrança de l’adequat fer dels socialistes.
Així que el Sr Nadal ”no va voler entrar en calendaris”. No m’extranya ja que sembla que la cosa va per mooolt llarg. Em temo que l’eix ferroviari transversal és una forma de fer volar... Llegir més coloms i distreure el personal, sense compromisos clars per part del govern.
eduard
igualada
24 de setembre 2010.18:43h
nadal i tots els politics catalans son venedors de FUM, va vendre fum amb el tranvia i la ETF .la linea actual pot millorar trens semidirectes directes ja esta be de metros anoia-llobregat no volem... Llegir més metro volem trens semidirectes un tren per hora ja estaba be. 1h40minuts de viatge es una vergonya.