TORNAR

El Parlament aprova millorar el temps dels viatges en tren d'Igualada a Barcelona

A partir d'una proposta de CiU

politica
Dijous, 26 febrer 2009. 13:35. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Una proposta del diputat convergent Josep Rull ha estat esmenada pels diferents grups al Parlament, que finalment han acordat per unanimitat impulsar millores que redueixin el temps de viatge entre Manresa/Igualada i Barcelona amb FGC.

La proposta inicial del diputat nacionalista, defensava “instar el Govern a dur a terme, de manera immediata, les millores necessàries a la línia Llobregat – Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya per tal de reincorporar els trens semi-directes des d’Igualada i Manresa i, així, reduir el temps final dels viatges”. Però Rull ha acceptat una esmena dels grups parlamentaris que donen suport al Govern, ja que “si bé no és tan ambiciosa com la nostra proposta, l’acord ens garanteix un important pas per assolir els nostres objectius”.

La voluntat hi és, caldrà veure ara en què es tradueix aquesta intenció. En declaracions en exclusiva per anoiadiari·cat, el director de negoci de FGC explicava dies enrera la dificultat de reduir el temps entre Igualada i Barcelona amb ferrocarril per la complexitat de les vies.


9 Comentaris

P

Pagès

Òdena

6 de març 2009.09:09h

Respondre

Diuen que l’alternança de poder és bona. Hi estic d’acord. Però a vegades em fa fàstic. En els comentaris en teniu un exemple.
L’alternança només la utilitzen els nostres polítics per... Llegir més defugir les seves responsabilitats. És com els fills que tinc que quan es barallen sempre ha sigut l’altre qui ha començat. Al final bronca als dos i s’ha acabat
Es vergonyós. Hauria d’estar prohibit retreure el passat per justificar les incompetències del present.
I aquí senyors no parlo ni de dretes ni d’esquerres. Tots fan igual. És la dictadura de la incompetència.
Precisament recordo l’australopitecus igualadinensis que volia ampliar el corriol per anar més ràpid a Tous i no va fer res per millorar-lo. Ara no sé si era del Tripartit o de la Coalició.....

a

a.

igualada

6 de març 2009.08:28h

Respondre

Realment, per molt que els fanatics de convergencia escriguin posts i mes posts, el curriculum de inversions ferroviaries de CiU fora de de barcelona és patetica. La L9, a més d’un... Llegir més nyap, costa prop de 9.000 Milions de EUros. Tants diners per connectar uns cuants barris de barcelona (sarria, sant gervasi, gracia, etc.) amb la zona franca (clar que, bona falta feia una conexio amb la zona franca)... Aquesta va ser la gran obra ferrobiaria de Ciu en més de 20 anys, un altre metro per la capital. No era ciu la defensora del bé i la justicia a la catalunya interior... potser com que ciu ja te vots, tant si com ni, a la catalunya interir... Amb 9.000 milions de euros, es fa el tren transversal. Ara, els de Ciu diran de tot, com sempre, i principament dirant que: "tu estas a fabor d’una democracia que margina a l’anoia, tu ets socialista, tu destrosses la comarca... i el discurs de sempre de "o estas amb mi o estas contra mi. No m’agradan els politics. De cap color. No s’hi pot confiar. Pero que els convergents no us enganyin tampoc. Ells han estat els primers a no invertir a l’Anoia. Pero saps que? QUe es igual, que cada escu pensi el que li roti... pero ull amb la demagogia i amb els enganya bobos.

A

Albert

Igualada

5 de març 2009.21:39h

Respondre

No parlo dels anys vuitanta sinó de fa 7 anys, l’any 2002, el conseller Felip Puig ja deia que el temps de recorregut augmentaria.

Respecte la història, hi ha un interessant estudi... Llegir més econòmic-financer fet a principis dels anys 80 sobre el tren que explica clarament les possibilitats, entre elles ”aguantar” la via amb les limitacions de tenir traçats curvilinis e via única.

El pressupost de la Generalitat no ha crescut pas tant...i en tot cas, ara estem pagant la meravellosa xapussa que van organitzar ab la L9 de metro...adjudicada sense projecte...

m

marc

igualada

2 de març 2009.18:39h

Respondre

Totalment d’acord amb el Sr. Enric

E

Enric

2 de març 2009.17:51h

Respondre

L’Albert, també és dels que busca el passat... més enrera anaven a Barcelona amb la Diligència, recordeu? potser és jove, però en tot cas que sàpiga que va ser Jordi Pujol qui va salvar de... Llegir més tancar el Carrilet, doncs en prou feines s’utilitzava, tothom volia anar amb el seu cotxe.... i posteriorment van arreglar la via i la van electrificar, posant nous trens.....això en una època que no tenien ni una 10a. part de pressupost que ara té el tripartit... no es pot comprar un Mercedes si només tens diners per un Seat 600...però ara ja seria hora de que en lloc d’anar enrera anessim endavant, encara que fos de mica en mica. De moment qui més ha fet ha estat el Pujol + l’Artur....Bon viatge!

A

Albert

Igualada

1 de març 2009.22:48h

Respondre

Sí, sí...i quan ells manaven ja deien que augmentaria el temps de recorregut quan van presentar el projecte. Per cert, Artur Mas va ser conseller de Política Territorial...llavors no utilitzà el... Llegir més tren?

m

marc

igualada

26 de febrer 2009.18:42h

Respondre

se’ns pixen a sobre i diu que prou

C

Carme

Igualada

26 de febrer 2009.18:05h

Respondre

Quina ensabonada no? jo no me’n refio de les declaracions d’intencions. Dir i fer no és el mateix, i els polítics, TOTS, ens ho ensenyen cada dia!

E

Enric

26 de febrer 2009.17:58h

Respondre

Això està molt bé, però el tripartit encara ha introduit rebaixes al que demanava en Rull, es clar que si no hagues estat per en Marc Castells, cap de l’oposició d’Igualada, que va fer venir... Llegir més a l’ Artur Mas a Igualada amb el tren, hores d’ara ningú feia res.... a l’arribada a Igualada l’ Artur ja va prometre al Marc que intentaria ajudar, dins del que cap... i ja veieu que el tripartit a l’Anoia no ens estima!!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.