//Plugins sense CDN ?>
La candidatura municipalista ha valorat, coincidint amb l’inici de curs, les novetats amb el servei de bus entre Igualada i Barcelona que va anunciar, la setmana passada, el Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya.
Segons Poble Actiu, l’augment de vuit viatges per dia en la línia e5 Igualada-Barcelona “és una bona notícia, però en comparació amb altres ciutats de l’entorn pot ser millorable”.

Pau Ortínez, cap de llista de la candidatura, destaca la diferència en l’augment a Igualada respecte d’altres poblacions com Vilafranca del Penedès, on la freqüència ha augmentat en 14 busos al dia, o Sant Sadurní d’Anoia, on n’hi ha 10 més.
Ortínez també fa èmfasi en la diferència de passatgers entre Igualada i Vilafranca. La línia e5 dona servei a 968.000 passatgers l’any i fa 66 viatges al dia, en canvi, la línia e6, de Vilafranca del Penedès, fa 88 viatges diaris per a 400.000 usuaris anuals.
Des de Poble Actiu atribueixen aquestes xifres de passatgers a l’ús del tren, segons afirmen “a Vilafranca i Sant Sadurní d’Anoia tenen l’alternativa del tren, en canvi, a Igualada és com si no en tinguéssim”.
Amb tot això, la candidatura municipalista afirma que Igualada és “la ciutat de la sisena corona metropolitana amb pitjor comunicació amb Barcelona”.
Falta el bus entre Lleida i Igualada

Els de Poble Actiu valoren positivament la creació de noves línies arreu de Catalunya, però denuncien que encara falta un servei de bus directe entre Igualada i Lleida, que és “una reclamació de fa anys”.
Segons afirmen, el govern de Salvador Illa fa “cas omís” a la demanda que el partit va traslladar a la comissió de territori de la Generalitat de Catalunya d’allargar la línia Lleida-Cervera fins a Igualada.
Pels de la candidatura municipalista, la connexió entre Lleida i Igualada “té demanda i més tenint un campus de la Universitat de Lleida a Igualada”. La manca d’aquest servei, diuen, provoca que “cada diumenge hi hagi cues de gent esperant transport privat” per anar fins a la capital del Segrià.
Així, Poble Actiu insta al govern de la ciutat a portar aquesta reclamació a la Generalitat de Catalunya institucionalment i fer pressió “de govern a govern”.
Valoració positiva del nou carril bus d’entrada a Barcelona
Finalment, la candidatura va celebrar la creació, aquest estiu, del carril bus d’entrada a Barcelona, que permetrà reduir el temps de trajecte. Segons afirmen, és “una mesura positiva i llargament esperada pels passatgers”.