//Plugins sense CDN ?>
A través d’un comunicat, el grup municipal socialista exposa que Ma. Àngels Gabarró, la regidora de Desenvolupament, Ocupació i Comerç de l’Ajuntament d’Igualada, va explicar la memòria de les activitats fetes l’any 2008: “l’oferta formativa i d’orientació laboral, a través de cursos dirigits a persones en atur, el programa de subvencions per aquelles empreses que creen llocs de treball indefinits, que enguany tindrà 50.000 euros més de partida pressupostària, així com els programes de col·laboració amb diverses entitats del territori, com Fira d’Igualada, AIICA, Jove Cambra, Fagepi o CCOO, per exemple”.
El grup del PSC – Igualada exposa en el mateix text que el conjunt d’aquestes actuacions ha suposat durant el 2008 la creació de 55 noves empreses i 561 nous llocs de treball, destacant que dels més de 3milions d’euros gestionats des del departament, el 80 % provenen de finançament extern..
Antoni Pàmies, regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament d’Igualada, va explicar dos projectes d’infraestructures importants com l’Eix Diagonal i l’Eix Transversal Ferroviari, assenyalant que “aquests dos projectes han situat Igualada al centre estratègic del futur del país, gràcies a la obstinació de l’Ajuntament”.
Va recordar que l’Eix Diagonal en el cas de la comarca de l’Anoia, suposarà la connexió de la C-15 amb la C-37 i la construcció de la nova carretera de Manresa, la renovació i posada a punt dels trams existents, així com un accés directe a l’Eix Transversal viari. La inversió prevista supera els 380 milions d’euros, amb més 50 milions a la nostra comarca.
“L’Eix Transversal Ferroviari és el gran projecte ferroviari del país” assegurava Pàmies en la presentació als militants, “que ha de ser un eix vertebrador del territori, fugint del barcelonisme vergonyant que els governs de CiU han aplicat durant anys. Amb prop de 360 km de longitud, situarà les ciutats de l’interior del país dins la xarxa d’alta velocitat, connectant-los amb Europa i la península ibèrica, amb les possibilitats de desenvolupament econòmic i social que suposa. En el cas d’Igualada, apareix un ramal d’accés directe entre Igualada i Barcelona, que situa la capital de l’Anoia a 40 minuts de l’estació de Sants”.