TORNAR

El PSC lamenta que Artur Mas només vingui a Igualada per actes electorals

Denuncien que no s'ha reunit amb els agents econòmics i socials

politica
Dijous, 8 novembre 2012. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El grup municipal socialista d'Igualada lamenta que Artur Mas només vingui a Igualada per actes electorals. Denuncien que els dos cops que el president ha vingut a la capital de l'Anoia no s'ha reunit amb els agents econòmics i socials del territori.

El PSC d’Igualada lamenta en un comunicat que el president de la Generalitat, Artur Mas, només vingui a la ciutat quan es tracta de participar en actes electorals de CiU.

El portaveu del PSC, Jordi Riba, recorda que 'durant els dos anys que ha sigut president, Artur Mas, només ha visitat Igualada en dues ocasions: el març del 2011 per presentar a Marc Castells com a candidat a l’alcaldia, i el passat diumenge per presidir un acte de campanya de les eleccions al Parlament'.

El PSC no critica que Artur Mas participi en actes de CiU, sinó que el que denuncia és que 'Mas vingui a Igualada exclusivament per actes electorals i no aprofiti aquestes visites per lligar una agenda institucional i palpar la realitat del territori'. Des de les files socialistes, recorden que 'és la primera vegada a la història recent catalana que un president de la Generalitat acaba el seu mandat sense haver visitat l’Ajuntament i sense haver-se reunit amb entitats i col·lectius de la ciutat'.

En aquest comunicat Jordi Riba manifesta que Igualada no pot renunciar a fer arribar els seus problemes a Artur Mas, ja que la ciutat i la comarca necessiten que el govern de la Generalitat conegui la realitat del territori.

El PSC es pregunta si el fet que Mas només participi en actes electorals quan ve a Igualada 'és degut a que Marc Castells no té el promès fil directe amb el president per fer-li arribar la realitat del territori o si Mas, coneixent aquesta realitat, decideix passar de puntetes i obviar-la'. En els dos casos, el PSC troba a faltar 'compromís de CiU amb el territori', una falta de compromís que el PSC palpa 'després de saber-se que Artur Mas no va fer cap explicació sobre l’actual situació de l’Anoia ni va visualitzar cap sortida per superar-la, en el seu acte de dissabte'.


12 Comentaris

J

Jaume

Igualada

9 de novembre 2012.18:52h

Respondre

Igualadí. Jo no dic que els votants de CiU siguin així. Jo dic que CiU vetlla pels interesos dels rics catalans.

P

Pau

Igualada

9 de novembre 2012.12:32h

Respondre

El Sr. Montilla ho va fer millor?

Només cal veure com va deixar la caixa de la Generalitat...

Ara ens toca a tots pagar les seves negligències i els seus despilfarros i com a premi es col·loca... Llegir més de Senador, molt bon exemple...

Prou PSOE, prou PP a Catalunya!!!

Salutacions

i

igualadi

Igualada

8 de novembre 2012.20:04h

Respondre

Jaume, vols dir que tots els votants de CiU son tal com els descrius tu. Tanta gent rica hi ha a Catalunya?, tanta gent porta als seus fills a escoles privades?, tanta gent pot anar a les mútues... Llegir més privades ?. Penso que t’equivoques de molt, però en tot cas es el teu pensament

P

Pau

8 de novembre 2012.18:56h

Respondre

Igualadí, ara es diuen PSOE.

J

Jaume

Igualada

8 de novembre 2012.18:43h

Respondre

Jo no aniré a adular al senyor Mas tan si ve a Igualada, com si venia de Rusia o si vol anar al Marroc.
El president Mas és mou pels interessos d’una rica burgesia catalana i els seus interessos... Llegir més són els diners. Aquesta rica burgesia catalana no pateix com els demés els efectes de la crisi: atur, pobresa, desnonaments, conflictes socials, retallades, immigració... Aquesta elit viu a barris residencials, porten els seus fills a escoles privades, van a mutues privades quan estan malalts i en el món laboral tenen els seus propis negocis o treballen a l’administració. CiU camufla les seves polítiques lliberals amb el vel independentista però molts sabem que sí convé poden ser més espanyols que ningú. El seu objectiu és guanyar les eleccions per afavorir ”els de sempre a Catalunya” i els seus amics, un cop passades les eleccions farà adonar al poble que no és viable l´independència.

R

Ramon F.

Igualada

8 de novembre 2012.17:38h

Respondre

Discrepo del tot amb tu Felip, penso que el que interessa precisament ara al país es que el pròxim president de la Generalitat tingui una gran majoria del poble català al seu darrera, una majoria ... Llegir més que li permeti presentar-se a Madrid amb la autoritat suficient per exigir allò que volem els catalans.

Es cert i estic d’acord amb tu, que a més a més d’això, seria convenient que el parlament estes format per dues terceres parts de diputats que siguin favorables a la independència, ja que això reforçaria encara més l’autoritat del president.

Però un president que a l’hora de la veritat, quant vagi a negociar no pugui decidir per si mateix i hagi de dir: esperis un moment que torno a Catalunya a preguntar si els demés grups hem donen suport amb aquesta o l’altre qüestió, no va al lloc, això es una mostra de debilitat que ara el poble català no se la pot permetre.

Ara ens juguem de veritat el nostre futur, i per tant, el nou president ha de gaudir de la màxima autoritat possible i ha de poder decidir per ell mateix. Si no ho fa be o no hi estem d’acord amb el que fa, no et preocupis, ja li demanarem comptes, però si volem fer alguna cosa, juguem-se-la i donem la màxima autoritat a aquell que més be creiem que ens pot representar, per sobre de les ideologies molt respectables que cadascú pugui tenir.

i

igualadí

8 de novembre 2012.15:44h

Respondre

Encara existeix el PSC ?

A

Albert

Igualada

8 de novembre 2012.11:05h

Respondre

Suposo que quan vingui el senyor Pere Navarro el PSC omplirà Les Comes. Però serà perquè hauran regalat com a mínim un iPad a cada assistent per anar-hi. Tenint en compte el nul carisma del... Llegir més candidat, un número dos que es presenta com a ex assessor d’en Montilla i la credibilitat del projecte federalista, potser que no pugi més amunt del Baix Llobregat. Ho dic també per evitar aglomeracions.

M

Mag Lari

san cugat

8 de novembre 2012.10:29h

Respondre

a maria ll ”donde las dan las toman” karamba maria no m agradaria mai varallar-me amb tu.

F

Felip

Igualada

8 de novembre 2012.10:23h

Respondre

El PSC té altres problemes que criticar això. El partit s’anirà desagnant en vots, lamentablent, mentre continuï supeditat al PSOE. Però que vigili CiU, que els hi hem vist el llautó. Molta... Llegir més gent no es creu el discurs sobiranista de’n Mas perquè es pot quedar en no res segons el que li diguin els seus amiguets de La Caixa, i probablement l’interessant per al pais ara mateix no és que CiU tingui la majoria absoluta, sino que surti una majoria independentista prou poderosa amb ideologies diverses i uns 100 escons per demostrar al món el que vol Catalunya i per obligar al futur president a tirar pel dret costi el que costi. Si no s’aconsegueixen 100 escons entre CiU-ERC-ICV-SI i CUP està clar que haurem d’esperar quatre anys més perquè estaríem lluny d’una àmplia majoria. A CiU li passaran factura les retallades, molt més del que ells mateixos es creuen. Fa dos anys molta gent els va votar desenganyats pel tripartit, i aquest vot prestat ara no el tindran. Els seus dos anys de gestió a la Gene han estat pobríssims i la seva aplicació de polítiques neoliberals no han ajudat en res a sortir de la crisi. Jo crec que veurem unes eleccions de resultat més imprevist i sorprenent del que tothom preveu. Es diversificarà i es radicalitzarà el vot, i, en funció del nivell de participació, podrem riure (o plorar) molt.

M

Maria Ll.

Igualada

8 de novembre 2012.09:31h

Respondre

Puc entendre el nerviosisme del PSC quant veu que la visita de Mas a l’Ateneu va estar plena de gent que el volia sentir, puc entendre que alguna cosa ha de fer o ha de dir el sr. Riba per posar... Llegir més aigua al vi.

Però dir que Marc Castells no te el fil directe promés amb el president, o que Artur Mas passa de puntetes per sobre la realitat del territori quant precisament la setmana anterior van venir a l’Ajuntament d’Igualada el conseller d’economia i coneixement, el director general d’universitats i el rector de la UPC a signar un conveni per la construcció de la nova universitat amb una inversió ja pressupostada i aprovada per part de la Generalitat de 2,5 milions d’euros, es com a mínim demostrar no saber trobar el moment de dir les coses ja que els fets, la realitat, demostren el contrari.

Potser també i tingui alguna cosa a veure el fet de que l’Enresa per Igualada ja va intentar fer aquesta escola universitària, inclús l’any 2008 va posar-hi la primera pedra, però no se’n va sortir ja que la Generalitat governada pel tripartit no va posar mai els diners que havia promés. Segurament deu ser molt dur veure com ara un altre govern local, malgrat les dificultats econòmiques del moment o aconsegueix

M

Manel

Igualada

8 de novembre 2012.09:21h

Respondre

En el seu moment el president Montilla el mateix , sempre és igual, solament busquen el nostre vot.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.