//Plugins sense CDN ?>
ERC Igualada continua avançant els eixos del seu programa i, ara, amb quines eines i actuacions pretén treballar per a la creació de llocs de treball a la ciutat. En matèria de comerç, malgrat que ja hi ha una taula de comerç, parlen de crear una Taula de Dinamització Comercial d'Igualada, que compti amb totes les associacions de comerciants, així com Fira d'Igualada, els organitzadors d’esdeveniments que atrauen gent a la ciutat
Un model comercial clar, amb mediació en els preus dels lloguers de locals. Aquesta és una de les directrius que vol implementar Esquerra, junt a la creació d'una Taula de Dinamització amb tots els agents. L'objectiu central de la iniciativa, segons Toni Olivé, economista que forma part de la candidatura, és "promoure el desenvolupament sostingut a la ciutat d'una oferta comercial prou atractiva, com per facilitar que els compradors igualadins comprin a Igualada, així com atraure a Igualada compradors de fora". Josep Maria Palau, candidat a l'alcaldia per ERC Igualada, explicita un dels models a seguir: "un bon exemple a seguir és l'aposta pel comerç que ha fet tota la ciutat de Vic en el seu conjunt. Vic exerceix de pol d'atracció comercial. Igualada també ha d'aspirar a fer-ho".
Un altre dels problemes a abordar per la Taula de Dinamització Comercial d'Igualada serà la proliferació de locals comercials buits. En aquest sentit, segons Josep Maria Palau, "l'ajuntament ha de ser proactiu i exercir de mediador entre propietaris i comerciants". Hi hauria un 'lloguer social' pels locals. Per a Toni Olivé, la Taula de Dinamització "ha d'identificar i explotar sinergies entre els diversos projectes que poden tenir efectes dinamitzadors i alhora resoldre possibles situacions de conflicte que es puguin produir". ERC apunta que "hem de saber valorar en la seva justa mesura esdeveniments que atrauen una multitud de compradors de fora, com pot ser el Rec.0; però sobretot, cal saber trobar també fórmules de cooperació directa amb el comerç local, el comerç de proximitat, ja que si el sabem potenciar i desenvolupar, es poden crear molts llocs de treball i donar molta vida als carrers d'Igualada durant tot l'any".
Invertir més en comunicació per posicionar Igualada com a ciutat comercial atractiva
Palau considera que "les botigues al carrer, els night running, setmanes del vi, les campanyes de Nadal i altres noves accions de promoció poden multiplicar la seva potència i resultats, si s'aconsegueix sumar més recursos posats en comú per les diferents parts implicades". La planificació conjunta i la recerca de complicitats entre les associacions de comerciants i els esdeveniments de caire cultural, social i esportiu que es porten a terme a la ciutat, té un important recorregut de millora. I s'ha d'invertir molt més en comunicació fora de la ciutat, en tot el nostre àmbit d'influència, ja que només a base de perseverar amb una important inversió publicitària, posicionarem Igualada com a ciutat comercial atractiva i capdavantera.