//Plugins sense CDN ?>
La necessitat o no de disposar més hores d'aquest servei i trobar la manera que tots els ajuntaments de menys de 1000 habitants el puguin tenir és el pla pilot que s'engega amb aquesta subvenció. Ho ha explicat el president del Consell Comarcal de l'Anoia, Xavier Boquete. (àudio)
Si bé fins ara aquesta assistència només es podia oferir a quatre municipis, pel cost important que representava per les petites corporacions, amb aquesta ajuda de la generalitat es podrà fer arribar a municipis que no podien pagar el cost del servei.
D'altra banda, aquesta ajuda econòmica anual servirà perquè del projecte, com a prova pilot, se n’estudiï el funcionament i es pugui trobar una fórmula que es pugui fer extensiva a la resta de territori català sense que representi un cost excessiu pels petits ajuntaments.
El director general d’administració local, Carles Bassaganya, que ha signat l'acord amb el president del Consell Comarcal, ha recordat la importància de la figura del secretari d'ajuntament, que és qui ofereix aquest servei jurídic a alcaldes i regidors, i que tot sovint és una figura que molts municipis petits no es poden permetre econòmicament. (àudio)
Aquest acord ha tingut lloc després que el 9 d'octubre passat es publiqués el decret que habilitava competencialment la Generalitat de Catalunya a regular, aprovisionar i seleccionar aspectes d'aquest col·lectiu.
D'aquesta manera, Catalunya esdevé el primer territori que assumeix i norma aquesta competència que, històricament, havia estat gestionada i controlada per l'Estat.
Boquete explica que l?Anoia participarà en aquest pla pilot
Per Bassaganya, els ajuntaments de Catalunya tenen un 'dèficit històric' de secretaries municipals
Boquete explica que l?Anoia participarà en aquest pla pilot
Per Bassaganya, els ajuntaments de Catalunya tenen un 'dèficit històric' de secretaries municipals