//Plugins sense CDN ?>
L'estudi
En vistes als canvis que ha de viure la ciutat de Vilanova del Camí, amb la Llei de Barris, del obres del FEIL, i un possible creixement a llarg termini, l'ajuntament veia imprescindible elaborar un estudi que determinés la situació actual i la feina a fer de cara a un futur immediat, a mitjà i també a llarg termini. En aquest sentit, l'estudi determina que si bé en algunes hores del dia, els punts d'entrada i sortida de la ciutat registren el pas de milers de vehicles, Vilanova del Camí disposa de prou places d'aparcament, 6.200 concretament, per un parc mòbil de 5.990 vehicles. Tanmateix la necessitat de reordenar el trànsit rodat hi és i tal i com ha assenyalat el regidor d'urbanisme Antoni Cano, 'cal descongestionar el centre de la ciutat i fer que el trànsit transcorri per la perifèria'. En aquest sentit s'ha plantejat l'obra del carrer Santa Llúcia que implicarà canvis de sentit als seus carreres perpendiculars i també altres vials de la ciutat per fer un eix est que connecti amb la ronda sud i s'enllaci també a l'Autovia, projecte a llarg termini.
Actuacions en carrers
A banda el que s'està fent al carrer Santa Llúcia, l'informa estima que cal ampliar voreres i millorar paviments del Carrer Major, canvi d'algunes de les parades de bus i que en siguin 12 de ben situades arreu del municipi, i convertir en peatonal el carrer Monistrol.
La ronda est
Consistiria en prolongar el carrer Ronda ja que desapareix a l'alçada del carrer dos de maig i s'allargaria fins al final del carrer Santa Llúcia i Jaume I, al Pla dels Moletons, per connectar amb la rotonda de la Ronda Sud que va fins a Montbui. S'haurien de pavimentar les voreres i la calçada d'aquests carrers i condicionar-los pel pas de vianants i vehicles.
Calendari
Aquest estudi determina actuacions o propostes a molt llarg termini, i des de l'ajuntament asseguren que la prioritat són ara les actuacions del FEIL. De fet aquesta mateixa setmana han començat les obres a la Plaça dels Miquelets.