//Plugins sense CDN ?>
En aquest moment d’incertesa pel que fa al futur econòmic d’Igualada i alhora també d’indefinició sobre quin camí cal escollir que ens ajudi generar noves alternatives, jo em mullo i dic que el disseny, com a concepte genèric, i també la innovació, són les grans alternatives de futur. Perquè ho afirmo? Per quatre raons fonamentals:
1. Ara fa un any els professionals de disseny locals vàrem constituir l’associació Disseny=Igualada que agrupa actualment més de 20 estudis i empreses relacionades directament amb aquest sector en les seves diferents branques, fet que exemplifica una voluntat d’avançar plegats i alhora fa evident una singularitat pròpia.
2. Una societat que vulgui progressar necessita atraure i sobretot generar talent. A Igualada, on s’hi ofereixen tan pocs estudis especialistes, si que disposem de l’Escola d’art Gaspar i Camps on s’hi cursen formacions reglades de disseny així com d’altres estudis, també complementaris.
3. Moltes de les empreses locals que han reeixit empresarialment i estant superant amb èxit la situació econòmica actual, van apostar en el seu moment pel disseny i la innovació. Per fer-ho més gràfic voldria esmentar-ne algunes d’elles: Fontanellas i Martí, Sita Murt, Buff, Ultramàgic, Paellador, Sofamel, Rec.0... entre d’altres.
4. Igualada disposa d'un barri que ha esdevingut una gran descoberta -m'atreviria a dir inèdit a Europa- com és el barri del Rec. Com moltes d'altres persones que ja hi estan treballant de valent, penso que és l'espai natural on es pot portar a terme una regeneració econòmica basada els valors essencials que aporta el disseny.
És per aquests motius que crec fermament que el disseny esdevindrà un element clau de posicionament diferencial, que contribueixi a la reactivació del teixit productiu i de serveis, per a la generació de nous llocs de treball, directes e indirectes. El disseny és una eina d’anàlisi que aporta valors de funcionalitat i de formalització essencials per a la definició de personalitat de productes, serveis i alhora de les empreses que els promouen. És també un dels elements claus en la revisió d’una estratègia empresarial que haurà de tenir molt presents els ‘inputs’ de la comercialització i la seva traducció i adaptació a productes i serveis. Finalment, el disseny pot suposar un símbol de qualitat per a Igualada i les activitats que s’hi porten a terme.
Aquest proper dijous dia 19, a les 8 del vespre, a l’Adoberia del carrer del Rec, 15 està convocada, per part de Disseny=Igualada, amb el recolzament de l’escola d’art Gaspar i Camps, una taula rodona amb tots els candidats a l’alcadia, per poder trobar conjuntament el model de gestió necessari per impulsar el sector del disseny com a eina de reactivació econòmica. Endavant amb el disseny a Igualada!