//Plugins sense CDN ?>
Per tornar a la normalitat, cal esbrinar qui ha estat encomanat pel coronavirus. En aquest sentit, els batlles de la Conca d'Òdena clamen perquè es facin tests amb exhaustivitat al territori, un dels més castigats per la malaltia.
Els ajuntaments de la Conca volen "un retorn gradual i segur a l'activitat". Aquest dissabte, Marc Castells anunciava que s'ha començat a reprendre o iniciar petites obres en llocs en què "no es posa en risc la ciutadania". La demanda principal dels batlles del territori, però, és disposar de tests ràpids per a tota la població de l'àrea que va ser confinada. Consideren que és l'única manera "d'evitar rebrots" en la que va ser anomenada 'zona zero'.
Segons Castells, "hi ha persones infectades asimptomàtiques que poden provocar que això s'eternitzi". Així, "la població de la Conca ha de ser la primera de l'Estat" on es prengui aquesta mesura. Ara, la xifra de casos ha caigut, però subratlla que les UCI tenen una ocupació superior a la mitjana catalana. La xifra de morts per la COVID19 també està per sobre.
Algunes obres es reprenen
Aquest dissabte es va parlar de la represa d'algunes obres a Igualada. Per exemple, s'està treballant en el projecte d'ampliació de la climatització, col·locació de fusteries i ascensor a Cal Badia. També en la impermeabilització dels mòduls laterals del camp de futbol de les Comes i en la substitució d'una bomba de calor a l'edifici municipal Ig-Nova Tecnoespai.
A la roda de premsa de dissabte, hi prenia part Josep Junyent, representant del Junyent Grup Carles. "Veient la problemàtica d'una dimensió incalculable, vam començar a
sondejar empreses per veure com podíem ajudar. Ens vam posar en contacte amb el Consorci Sociosanitari d'Igualada per posar-los en contacte amb Reale. Estem molt
gratament sorpresos de la quantitat econòmica que han aportat. Es van signar uns protocols i van fer l'abonament de l'import de 50.000 euros" explicava.
Castells avançava la compra d'un ecògraf pulmonar portàtil que es farà servir en les residències de gent gran i que són molt útils a l'hora de fer el diagnòstic i el seguiment de pacients sospitosos o confirmats de COVID19. Apuntava que "hem començat a notar l'increment d'usuaris del banc de queviures, creiem que tenim el múscul i capacitat per donar resposta a aquesta necessitat. En el ple, l'Ajuntament es va dotar de 300.000 euros per fer front a aquesta situació".