TORNAR

Renovada l’acreditació AMED a tres centres del CSSI

També reforcen el seu compromís amb l’alimentació saludable amb la campanya “Aquí sí: Fruita i Salut”

Salut
Dilluns, 1 desembre 2025. 08:22. Redacció AnoiaDiari.

La Residència i Centre de Dia Pare Vilaseca, el Centre de Dia Montserrat i l’Hospital de Dia Sant Jordi, tots tres gestionats pel Consorci Sociosanitari d’Igualada (CSSI), han fet un pas més en la promoció d’hàbits saludables adherint-se a la campanya “Aquí sí: Fruita i Salut”. Aquesta adhesió coincideix amb la renovació de l’acreditació AMED, distintiu que els centres mantenen des de l’any 2016 per la seva aposta per l’alimentació mediterrània.

Hospital de Dia Sant Jordi amb l'acreditació. CSSI.

L’Agència de Salut Pública de Catalunya ha lliurat les acreditacions tant de la campanya com de la renovació AMED en un acte on han participat el gerent del CSSI, Jordi Ferrer; la directora tècnica de la Residència i Centre de Dia Pare Vilaseca, Montserrat Clemente; i les responsables del Centre de Dia Montserrat i de l’Hospital de Dia Sant Jordi, Glòria Casadesús i Menchu Vélez.

La iniciativa “Aquí sí: Fruita i Salut” reconeix els centres i establiments que ofereixen fruita fresca, variada i de proximitat com a opció habitual i atractiva per al consumidor. Per la seva banda, el programa AMED, impulsat també per Salut Pública, treballa per estendre el model d’alimentació mediterrània com a referent de dieta equilibrada i saludable dins l’entorn de la restauració.

Amb aquestes acreditacions, els centres del CSSI refermen el seu compromís amb la salut dels seus usuaris i amb la incorporació d’aliments de qualitat en la seva oferta alimentària quotidiana.

Per aconseguir el distintiu, els establiments han de garantir el compliment d’un conjunt de requisits de l’acreditació AMED:

  • Garantir que un 25% de l’oferta dels primers plats siguin a base de verdures, hortalisses o llegums.
  • Incloure a l’oferta de segons plats un 50% de peix o carn magra.
  • Utilitzar oli d’oliva per amanir i preparar els plats (per amanir preferiblement oli d’oliva verge o verge extra) i oli d’oliva o gira-sol alt oleic per als fregits.
  • Oferir algun producte integral a la carta.
  • Disposar, entre les postres làcties, l’opció sense sucres afegits.
  • Oferir aigua no envasada de forma habitual i gratuïta.
  • Garantir un 50% de fruita fresca, en l’oferta de les postres.

Aquestes acreditacions s’acompanyen de fulletons amb informació i consells relacionats amb una vida activa i saludable. Actualment, a Catalunya hi ha 766 establiments acreditats en 169 municipis que tenen capacitat per atendre 116.629 comensals. A la Catalunya Central i Anoia hi ha 46 establiments a 20 municipis que disposen de l’acreditació AMED, amb capacitat per atendre a 4.435 comensals. Pel que fa a la campanya Aquí sí: Fruita i salut, en aquest mateix territori hi ha 50 establiments adherits.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.