//Plugins sense CDN ?>
Gairebé un 37,4% (1.709) s’han fet per motius de seguretat i un 29,5% (1.347) han sol·licitat assistència sanitària. De la resta de trucades, destaquen les 562 que s’han fet per incidències (principalment, soroll de locals i molèsties al veïnat) i les 480 trucades realitzades per motius de trànsit.
El telèfon d'emergències 112 centralitza des de fa un any totes les trucades d’emergències que afecten a la policia de la Generalitat, els Bombers de la Generalitat, el Sistema d’Emergències Mèdiques, emergències químiques, Protecció Civil de Catalunya i al cos d'Agents Rurals.
En general durant el primer any com a telèfon únic d’emergències, la majoria de trucades s’han realitzat a les franges horàries entre les 18 i les 21 hores. El juliol ha estat el mes en què s’han fet un major nombre de trucades ateses pel 112 i amb origen a Igualada (456 trucades).
Si comparem les dades d’aquest període (octubre 2012-setembre 2013) amb l’anterior (octubre 2011-setembre 2012), veiem que el volum total de trucades ha disminuït lleugerament, un 9,3% en el darrer període. El 112 va gestionar 5.041 trucades entre octubre 2011 i setembre de 2012.
Sí s’ha produït un augment (6,9%) de les trucades fetes per motius de seguretat (es van rebre 1.599 trucades en el període 2011-2012) i un descens del 4,1% de trucades per demanar assistència sanitària (es van rebre 1.405 trucades per aquest motiu en el període 2011-2012).
De la resta de trucades del període 2011-2012, destaquen les 562 trucades gestionades per incidències i 480 per motius de trànsit.
Telèfon únic d’emergències: 112
Amb anterioritat, la persona que es trobava en una situació d’emergència havia d’adreçar-se al telèfon corresponent de cada cos operatiu i la seva trucada era desviada automàticament al 112. Amb el canvi, realitzat el passat 1 d’octubre de 2012, el ciutadà ha de marcar directament l’1-1-2 i els altres números d’urgències (088, 085, 1006) han quedat permanentment fora de servei.
Aquest canvi respon a la recomanació donada per la normativa europea de suprimir els números telefònics d’emergències diferents del 112, que és el telèfon d’emergències comú a la Unió Europea, gratuït i universal, i que funciona les 24 hores del dia els 365 dies de l’any.
En aquest darrer any, el 112 ha atès 2.887.758 trucades (des de l’octubre 2012 al setembre de 2013). D’aquestes, al voltant del 47% (1.346.349 trucades) van suposar l’activació de cossos operatius d’emergències. El juliol ha estat el mes amb el major nombre de trucades ateses (284.416).
Tot i l’esforç de difusió per donar a conèixer el número 112 entre la ciutadania, es detecta que hi ha col·lectius, especialment la gent més gran i els menors, entre els quals encara s’ha de fer incís perquè coneguin aquest telèfon i quin és el seu ús. A més, s’ha detectat que encara queden porteries de vivendes o punts gran d’afluència de públic, com ara centres comercials, arreu de Catalunya que informen dels telèfons d’utilitat erròniament i inclouen el 061 com a emergències mèdiques (actualment dóna servei com a CatSalut Respon) i el 088.
El CAT112 difon regularment missatges per conscienciar a la ciutadania de l’existència del 112 com a telèfon únic d’emergències i el seu ús a través del compte de Twitter @112.