TORNAR

20 d'octubre: un any de l’esvoranc

3 mesos i mig sense Carrilet

societat
Dilluns, 20 octubre 2008. 16:30. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El que havia de ser una aturada d’una setmana es va convertir en tres mesos i mig sense servei del Ferrocarril. Ara tot just en fa un any, i les reformes han servit perquè el nostre Carrilet, ara metro comarcal, faci el trajecte amb força més temps.

El segon esvoranc, a Hospitalet - ACN

L'esvoranc de Belvitge - Foto G.Massana (Vilaweb)

Més de 21.700 passatgers solen fer ús d’aquesta línea, més de 21.700 passatgers que va ser durant tres mesos les víctimes d’una mala gestió que va comportar un desgast social important. Milers de persones arribant amb bus a la feina, col•lapses per excés de transport privat, retards a la feina, i incredulitat davant la represa del funcionament del Carrilet, que amb el que serà el nou Pla de rodalies, s’ha convertit en un metro comarcal. Amb l'interrupció del trajecte fins a Barcelona, la majoria d'usuaris, estudiants i gent treballadora, va haver de fer mans i mànigues per trobar alternatives viables. Tres mesos i mig després, el servei s'ha reprès però amb gairebé mitja hora més de trajecte (des de Ferrocarrils insisteixen en que són només 9 minuts) i amb una freqüència que si bé és superior, no permet tanta bona combinació i el nombre de passatgers que feien el viatge fins a la capital catalana, s'ha reduït.

Des del servei de Política Territorial no han aclarit l’estat d’aquest projecte de metro comarcal, ni han explicat que el què havia de ser una millora, representi un pas enrere de mitja hora de durada. Des de l’oposició al govern de la Generalitat, Artur Mas recordava dies enrere la vergonya que fa la línea del Baix-Llobregat-Anoia insistint en la inversió que s’ha fet a la línea i la poca millora que ha suposat pels usuaris. Mas afirmava que no s'hauria de dir 'metro comarcal' perquè per fer un trajecte de 63 quilòmetres 'es tarda una hora i 45 minuts llargs'. Per Mas, aquesta situació fa que el transport en tren no sigui operatiu. En aquest sentit volen ‘demanar al Govern de la Generalitat que facin una gestió correcta del metro comarcal perquè gràcies a la mala gestió del Tripartit, s'ha convertit en tot menys en un metro'.

D’altra banda després d’un any, encara no es coneix el cost dels tres mesos i mig, en què el Ministeri de Foment va estar solucionant tots els problemes derivats de la mala execució de les obres de la línia d'alta velocitat a l'entrada de Barcelona.Des d’Adif, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, adscrit al ministeri que supervisa els treballs del TAV, diu que «fins el moment no s'han formalitzat totes les certificacions" pel que encara no poden donar la xifra del que ha costat tot plegat . Aquesta declaració sorprèn ja que des dels mateixos Ferrocarrils de la Generalitat, el director general de negoci, Ramon Borrell, ha constatat que Adif té totes les seves factures, han pactat les indemnitzacions i li consta que periòdicament ho van liquidant.

Recordar que va ser el 20 d'octubre quan es va aturar el servei per les obres del TAV. Sis dies després, el 26 d’octubre, la perforació del túnel del TAV va provocar un esvoranc d'uns 10 metres de profunditat a l'andana de l'estació de Bellvitge. Els trajectes ferroviaris es van cobrir amb un servei especial de bus que els usuaris de Renfe van haver de fer servir durant un mes i mig, i els de Ferrocarrils més de tres mesos, fins que el Ministeri de Foment va retornar la normalitat a la xarxa convencional.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.