TORNAR

La C-241 acumula quatre víctimes mortals en menys d'un any entre Igualada i Tous

Una carretera amb un balanç tràgic

societat
Dimecres, 5 agost 2009. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L'Anoia està farcida de carreteres comarcals amb revolts perillosos i calçades estretes. Cap d'elles, però, presenta un balanç tan tràgic com la C-241c, que en el tram que va d'Igualada a Sant Martí de Tous acumula quatre víctimes mortals un menys d'un any. L'últim accident del passat 23 de juliol no ha fet més que reafirmar la necessitat urgent d'una reforma integral d'aquesta via. L'ajuntament de Sant Martí de Tous així ho va reclamar ara fa uns mesos al Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, l'administració titular, però aquesta administració manté la finalització de les millores per a l'any 2011.

El DPTOP està treballant en un projecte per millorar la intersecció d'entrada a Tous

Després de donar el seu condol més sentit per les famílies dels dos menors de l'últim tràgic accident del passat 23 de juliol, David Alquézar, alcalde de Sant Martí de Tous, explica amb resignació que el tram de la carretera C-241c que va d'Igualada al seu municipi acumula quatre víctimes mortals en menys d'un d'any.

El passat mes novembre un jove perdia la vida després de sortir-se de la calçada i xocar contra un arbre a l'alçada de Sant Jaume Sesoliveres mentre que, pocs dies després, un ciclista era envestit al terme municipal de Santa Margarida de Montbui.

Les obres del tram que va de Santa Coloma de Queralt ja han començat, però la reforma integral del que va d'Igualada a Santa Coloma de Queralt encara no, i es preveu finalitzar el 2011.

Per això, arran dels dos accidents de finals del 2008, l'Ajuntament de Tous va adreçar el passat mes de març una moció al Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) de la Generalitat de Catalunya, que té les competències d'aquesta via, demanant-li 'l'agilització de les obres i la valoració de la possibilitat d’actuar amb urgència, amb mesures provisionals, per millorar la seguretat i la comunicació viària entre l’Anoia i la Conca de Barberà'. Uns altres cinc ajuntaments afectats -Igualada, Santa Margarida de Montbui, Jorba, Argençola i Santa Coloma de Queralt- es van adherir a la moció.

Si bé la Generalitat va rebre aquesta petició i posteriorment va realitzar algunes millores com la substitució i ampliació d'elements viaris dels trams més malmesos, com el propi DPTOP ha explicat a anoiadiari·cat, no es preveu per ara acclerar la reforma integral per finalitzar-la abans del 2011. L'única novetat en relació a fa uns mesos és que aquest departament està treballant en un projecte per millorar la intersecció d'entrada a Sant Martí de Tous.

Els riscos

Els accidents esmentats haurien estat molt difícils d'evitar en cas de succeir en un altre tipus de via, però el fet és que el tram entre Igualada i Santa Coloma de la C-241 presenta una sèrie de factors de risc per la circulació, com moltes corbes de difícil traçat, no tenir vorera de seguretat i una amplada justa, tenint en compte la circulació de vehicles pesants de gran tonatge i transport públic que hi passa.

Un altre element a considerar són els arbres. Com la moció de l'Ajuntament de Tous explicava 'el ferm és irregular i es troba molt malmès a causa de les arrels dels arbres, que acaben provocant el seu trencament. En vàries ocasions s’ha reasfaltat de nou la carretera, tot afegint més asfalt damunt de l’existent, però això ha generat un desnivell considerable, i que els vehicles que es desvien una mica del traçat no puguin corregir la seva trajectòria'. En molts trams existeixen arbres a tocar de la via sense cap mena de precaució, i això ha agreujat les conseqüències dels accidents que s’hi produeixen.

Els arbres centenaris, que tota la vida han acompanyat aquesta via de comunicació, però, són un element identitari al qual molts veïns de Tous, com reconeix el seu alcalde, no estan disposats a renunciar si no es demostra que realment són un risc greu per a la seguretat viària.


36 Comentaris

d

dur

igualada

31 d'agost 2009.08:20h

Respondre

pues si es tracta de eliminar els perills, prohivim circular als tractors, no? Per lents, per q perjudiquen la visivilitat, pq si troves gel a la carretera ti pots empotrar contra un tractor q... Llegir més circula en direcció contraria...
Si, els tractors son un perill.
Clar que... si tots conduissim com a persones i no com a animals, potser no caldria prohivir els tractors i es podria conviure tranquilament...

T

Tousenc

30 d'agost 2009.20:07h

Respondre

En part crec que tots teniu raó en la seva mesura i cadascú s’expresa segons les seves vivences i experiències.Jo sóc partidari d’arrivar a un terme mig ja que aprecío els arbres i... Llegir més m’estimo la vida,

Passo per aquesta carretera tant en vehicle com en bicicleta i circulant amb precaució he comprovat el perill de tenir els arbres aprop inclús circulant a 50km/h. Si et creues amb un vehicle de gran tonnatge la carretera es força estreta i perillosa i més amb el gruix d’asfalt i sense voral que t’escup el vehicle cap enfora,ja no parlo d’un xoc amb un arbre. Osi et trobes amb una bicicleta i has d’efectuar un avançament al no haver-hi voral és igualment perillós per ambdós.

Una possible sol.lució seria ampliar la via per una banda no sempre ha d’èsser la mateixa, la menys arbrada, tallant els arbres allà on calgui intentant que siguin els menos possibles, fent possible una vorera per transitar en bicicleta o a peu, fent servir la fusta dels plataners per fer els guardarails de separació per una banda d’un possible pas peatonal o carril bici i d’altre banda la separació de la zona arbrada. Aconseguiriem una carretera ample i segura,apte per fer una passejada a peu o en bicicleta.Ah! i amb ombra. Resultaria d’un cost elevat però no impossible.

M

Martí

Sant Martí de Tous

11 d'agost 2009.12:41h

Respondre

I seguirem cometen errors, i segur que tu també en comets!!

Però ostres amb lo fàcil que seria treure un perill d’aquesta carretera, com són els arbres i no ho veieu...

Fossin uns arbres... Llegir més protegits o alguna cosa semblant, però són uns simples xops, que fan més nosa que res més i ja com he dit mil cops no només en la circulació, sinó que també molesten, en altres àmbits!!

Sío que cansa aquest tema però jo només tracto de que entengeu el perquè delñs arbres fora, i crec que tinc més d’una raó i lògica, ara bé encara no he vist cap raó lògica de perquè no treure els arbres, pude sí intenteu pensar el perquè no i dir-ho us entendre, fins aleshores jo com un cap cuadrat tancat en que això fora...

Salut

J

Joan

11 d'agost 2009.10:33h

Respondre

Espero que no hagueu tingut mai cap accident ni cap ensurt amb el cotxe, per petit que sigui, sou uns conductors modèlics i domineu perfectament el vostre vehicle, sabeu controlar el vehicle amb... Llegir més subviratge, sobreviratge, rotació degut el moment de yaw... no sigueu farsans... us convido un dia a fer un petit curs de conducció, no esportiva, sino de seguretat, en el que us posin en situacions les quals es poden donar en una carretera conduint responsablement, i veureu el munt de errors que cometeu conduint... Crec que en el fons teniu raó la culpa es nostre, per comptes d’enretirar els arbres hauriem d’enretirar el cotxes segur que no hi haurien accidents, soc demagog, ja ho se, però es que el tema ja cansa i encara no entenc el problema son uns tristos arbres... massa ecologisme barat...

M

Martí

Sant Martí de Tous

10 d'agost 2009.16:30h

Respondre

Després el que fa demagogia soc jo...

Els arbres a la bora de la carretera són un perill i no em diras que no??

També ho són les parets però això sí que són coses que no pots treure,... Llegir més però, torno ha repetir, els arbres sí que és poden treure!!!

I tens raó sí surts de la carretera no és culpa d’un arbre, però sí surts de la carretera en qualsevol circumstància o moment (que tot pot ser), i piques contra un arbre en contes d’un marge, probablement no o expliquis...
Que repeteixo depen molt de la velocitat i el cotxe...

Pel que fan altres problemes dels arbres, brutícia que ningú veu, problemes a la calçada que ningú veu, problemes a la hora de netejar les cunetes que ningú veu... (pensa que el netejar cunetes, la brutícia, arreglar la calçada ho paguem tots!!) Sí podem evitar un gasto menys tot això que tindrem, que no estem pas en èpoques bones...

I que puguin passar accidents per culpa d’adormir-s’he no vol dir pas que jo no m’apunti a la conducció prudent!! Jo a mi mateix no em contradeixo pas...

M’agrada, perquè d’un petit debat, t’has acabat emprenyant, fa gràcia...

Salut

D

Dur

igualada

10 d'agost 2009.12:02h

Respondre

Francesc, jo penso el mateix, pero no m’atrevia a dir-ho... dona la sensació de que al pages Marti el que menys li preocupa es la seguretat, si no que amb el seu tractor (que cada cop son més... Llegir més grans) la carretera se li deu haver quedat petita... oblidant que segurament la carretera i els arbers hi eren molt abans que el seu tractor...
Si no, no s’enten que el Martí digui barbaritats com:
”la carretera es insegura per que els arbres proboquen accidents” i que llabors el paio digui ”que si et surts de la carretera t’encastas contra el arbre”... Martí, a veure, si et surts de la carretera no es per culpa del arbre... primer et surts i despres xocas cotra l’arbre, xocar contra l’arbre es la consequencia de sortir-te, no la causa.
També, arriba a dir coses totalment contradictories com que ell també s’apunta a conduccio prundent pero llabors diu que sempre poden passar accidents com que algu s’adormi...
Marti, si un condueix adormit, no es conducció prudent...
Bé,en qualsevol cas, segurament la societat es incapaç de conviure amb els arbres. Pues talleu-los, ja he dit que si es el que voleu, que es faci. Jo, continuo pensat que us continuareu matant, amb o sense arbres, per que el principal problema es que la gent no condueix de manera responsable... com a bojos... i deixeu pas!!!! Que passo jo!!!
Si la gent s’adorm per la carretera i tot...
Per cert Marti, també s’ha de tallar els arbres per que clar, si vas borratxo i et surts de la carretera, t’hi pots fotre una nata, no?
Vinga va, jo voto per tallar els arbres. M’has convençut. Que cada escú condueixi com vulgui i ja anairem adaptant les carreteres a la conducció imprudent, en comptes de al reves.

M

Martí

Sant Martí de Tous

8 d'agost 2009.13:41h

Respondre

Jo continuo dient, sí hi ha un perill i és pot evitar fes-ho...

Sí em de començar a mirar estetica de tot plegat tenim feina dies per`arreglaro...

I no dic pas que no s’hagi de moderar la... Llegir més velocitat, això avans i tot que els arbres pude, però escolta, els arbres com vaig dir ja no només són perillosos, sino que a més a més fan malbé la calçada, i fan que la carretera sigui més estreta...

Apa bon cap de setmana

Salut

e

eduard

igd

8 d'agost 2009.01:05h

Respondre

Francesc, millor que no recullis firmes perquè no es tallin perquè tens les de perdre (les altres seran moltes més). Proveu-ho.

F

Francesc

Igualada

7 d'agost 2009.19:27h

Respondre

ara no facis demagògia maco ;)

per mi zona verda no és un pulmó, com pot ser qualsevole xtensió gran de boscs =) em refereixo a que és una zona en la que a banda i banda no tens parets, ni... Llegir més túnels, ni gratacels, etc... per mi és més bonic passar per allà amb els arbres que no sé si per haver-hi una carretera, i em repeteixo RECTA, s’han de tallar els arbres de banda i banda, per si conduïn t’adorms.

De fet no és només si t’adorms que molesten, si tens un derrame cerebral, un atac de cor, etc... també passa, i de fet si vas per l’autovia i t’adorms et pots enclastar contra un altre cotxe, o mira per la carretera de Tous contra un cotxe que et vingui de cara.

A tu et molesten, a mi no.
Els teus raonaments no em semblen suficients, a tu els meus tampoc.

Per això hi ha la llibertat d’expressió ^^ i per sort, en una democràcia, si es recullen fimes per tallar-los, es poden recollir perquè no els tallin :)

M

Martí

Sant Martí de Tous

7 d'agost 2009.17:44h

Respondre

Em fas gràcia

El gran pulmo verd dela carretera de tous...

Perdona qui és queixa que no hi ha prouta zona verda??, a prop de la carretera n’hi ha i de ben gran, que de boscos no en falten... Llegir més pas...

No ha estat ni amb tractors ni excavadores, però si que n’hi ha haguit molts per culpa de sortir de la carretera i picar a un arbre, adormirte i picar contra un arbre...

en passen més dels que et penses...

Jo tinc clar perquè s’han de treure i la raó també

Salut

F

Francesc

Igualada

7 d'agost 2009.16:43h

Respondre

Martí haver començat per aquí!
Tu amb una excavadora no crec que et posis a 140 Km/h, ni que condueixis de nit amb els llums apagats, ni que et molestin gaire les plaques de gel en l’asfalt...... Llegir més és mes si xoques frontalment amb un arbre no crec que patissis més tu que l’arbre.

Perquè... ¿els accidents que hi han hagut han sigut amb tractors i excavadores?

Hi han casos i casos, a tu et molesten perquè fan la carretera estreta per l’excavadora, no és que suposin un perill per a la teva conducció, o si et surts de la calçada. La teva petició no és tallar els arbres, si et fan un camí alternatiu a tu ja t’estaria bé. El problema que tu tens és que és una carretera estreta per al pas de camions i tractors, i sincerament, segueixo dient que els arbres no són perillosos, els conductors temeraris si.

Em diguessis que s’ha matat un noi que en plenes facultats físiques i mentals ha xocat a 70 km/h contra un arbre esquivant un senglar i s’ha matat, diria: ”Hostia quina mala sort, pobre noi, putos arbres”, però no crec recordar que cap d’aquests accidents hagi sigut per això.

Ens queixem de que no hi ha prous zones verdes, i una que hi ha, l’hem de tal·lar perquè la gent es surt de la carretera EN UNA RECTA?¿?¿ em sembla de lo més IRRACIONAL, que he llegit en els últims temps...

(l’únic que veig suficientment raonet, i tot i així, discutible, és el tema de les arrels que aixequen la carretera)

M

Martí

Sant Martí de Tous

7 d'agost 2009.13:45h

Respondre

Sí pude és una solucio però no la bona per aquesta carretera.

Jo porto una excavadora, i al passar per la carretera de Touis a on hi ha guardarils, jo m’he de parar i posarme a la bora ja que... Llegir més sinó el vehicle que bé no passa, imaginet tota la carretera amb guardarail: hauria de començar a treballar 2 hores avans per arribar al lloc...

Nose, el arbres a part de ser perillosos, causen brutícia, i no deixen fer bé els treballs a la carretera, i amb segons quin vehicle vas molesten i tot...

Apaaa tot dit

salutt

F

Francesc

Igualada

7 d'agost 2009.11:56h

Respondre

El xoc és absorbit per ambdós, el cas que poses és en el que assegures que la pared/arbre no es desplaça gens! i si es desplacen, és més, estic segur que un arbre es desplaça més que una... Llegir més paret (s’hauria de mirar el tipo d’arbre, l’arrelació, etc...), per això et dic que absorbeix millor el cop. Però bueno, els tests per verificar la seguretat d’un cotxe contra que xoquen? arbres? NO, murs.

És perillós conduïr irresponsablament, he treballat fent molts kms, les he vist de tots colors, des de aquaplannings a quedar-me colgat de neu, amb una conducció responsable la carretera més insegura és segura. L’única proposta que he vist coherent per evitar sortir-se de la calçada en una recta (que ja té nassos anar a demanar protegir que algú no s’envagi de la carretera en una recta, plaques de gel apart, doncs si hi ha gel el que has de fer es moderar la velocitat ;) )és la de posar guardarrails, però si us plau, que siguin dels que no decapiten motoristes, que sinó serà contentar uns per enfadar a uns altres...

salut!

D

Dur

igualada

7 d'agost 2009.11:21h

Respondre

pues res noi, fora els arbres! Si es el que voleu, com he dit, fora arbrers!!!
Jo ja he dit que crec que la carretera està feta per anar tranquil i no correr, i que s’hi pot conviure perfectament... Llegir més amb els arbres. Si creus que hi poden haver plaques de gel, modera la velocitat (en una autovia, si tens placas de gel et pots fotre una nata monumental, també).
Res amics, els arbres fora.
Pero la penya es seguira matant... segur.

m

martí

Sant Martí de Tous

7 d'agost 2009.11:19h

Respondre

Ningú ha parlat de canviar el traçat, `ni de posar més guardarails.

Si treuen els arbres:

Coses positives que i veig jo:

1: Les màquines agricoles o maquinaria pesant i gran, podrà anar més... Llegir més a la bora, és ha dir més ample la carretera.

2: S’acabarn d’una vegada per totes els botets que et vas trobant cada vegada que passes per davant d’un arbre.

3: L’empresa que neteja les cunetes... estarà força contenta ja que ara només de recollir i estirar el braç de la màquina cada vegada de passar per un arbre perden més de 3 dies ( en total), i les cunetes mai queden netes.

4: I per ultim: ja no és podra picar contra ells, és ha dir una paret menys a la carretera.


Coses ”negatives”:

1: S’acabarà una bona estètica (això és el que diu mnolta gent)

2: No hi haurà ombra, ( Ara resulta que tu ewl sol no pot tocar als cotxes)

3: ...

Nose´com o veieu, però vaja amb aquets exemples crec que ja ho dic tot...

Apa Salut

J

Joan

7 d'agost 2009.10:22h

Respondre

Escolta a 70 km/h ets sents segur, doncs be a aquesta velocitat si enganxes una placa de gel i xoques contra un arbre ja t’asseguro jo que vas a un hospital, em diras home doncs potser tenia que... Llegir més circular a 50 km./h. doncs també vas a l’hospital, home doncs a 30km/h doncs també. Actitud responsable si estic d’acord, a 140km/h no es pot circular per enlloc, i tu entendràs que davant la situació anterior la clau no està en el volant sino en la qualitat de la carretera o no... es per aquests casos que crec que s’ha de millorar, si es pot, el traçat...

M

Maria

7 d'agost 2009.09:21h

Respondre

Eduard, aquesta persona ha mort en xocar FRONTALMENT! Al igual que passa amb els arbres i, tal i com comentava el Joan, pases de X Km/h a 0. Si la carretera de Tous tingués guardarails, crec que... Llegir més seria diferent, com a mínim un dels accidents mortals es podria haver evitat... o pot ser no!

D

Dur

igualada

7 d'agost 2009.08:15h

Respondre

Marc, una mica de sentit comu, com dius. No creus que una bona manera de minimitzar el risc es comportar-se de manera responsable al volant?
Ah! La carretera de Valls no es la que va a Tous, com... Llegir més algu diu...

Be, ja he dit que si la majoria de la gent vol els arbres fora, que aixi sigui. Una roda sud per a Tous, pues vale, es el progrès...

Pero segurament els de sempre continuaran provocant accidents, per que no es questió de un arbre més o menys, si no de responsabilitat. Hi ha gent sense experiencia al volant que es flipa i posa el seu cotxe a 140... com es defensa aixó?

Jo, que hi circulo, em sento la mar de tranquil conduint entre els arbres. Pero quan em creuo al ”tipic flipat” em preocupo una mica. El principal factor de risc no son els arbres, es l’actitud davant el volant. Crec que voler conduir com si estiguessim en una autovia (de tous a igualada, no es triga tant anat a 70 Km/h, no fotem, vindra de 5 minuts... on esteu ara els de l’Sloow city??) demostra que alguns no són capaços de adaptar-vos al territori.

M

Martí

Sant Martí de Tous

7 d'agost 2009.07:22h

Respondre

Es tracta d’evitar el perill!!!

Hi ha la carretera de Tous és pot fer!!

No cal que em diguis que un mur de pedra també és perillos i s’ha de treure, ja ho sé però hi ha coses logiques i... Llegir més coses no tant logiques, i treure els arbres és nescessari, i moderar la velocitat també!!

apa vagi bé

e

eduard

igd

6 d'agost 2009.23:30h

Respondre

www.avui.cat/cat/notices/2009/08/un_conductor_mor_en_xocar_contra_un_mur_de_pedra_a_l_ampolla_68004.php

M

Martí

Sant Martí de Tous

6 d'agost 2009.21:54h

Respondre

Com vaig dir jo al primer comentari: Ajudeunos a dissminuir el risc, i una de les primeres coses per fer-ho no és posar més Protecció amb guarda rails, sinó treure aquest coi d’arbres que són... Llegir més perilloso i d’un bon troç!!

Nose sempre és poden fer llistes de firmes per ha demanar més seguretat a aquesta carretera, però tot plegat és complicat

Com diuen a vegades, ”cosas de palacio van despacio”

Apalinss Salut i seguretat

m

marc

igualada

6 d'agost 2009.21:32h

Respondre

Amb una miqueta de sentit comú (a vegades el menys comú de tots): Si no es pot eliminar el risc, almenys treballa per minimitzar-lo.

M

Martí

6 d'agost 2009.15:15h

Respondre

Ja no és si és perillos o no, sino que la calçada és deforma, el mateix passa a les boreres de la ciutat i altres llocs...

Està demostrat que una paret, o camp de terra o marge dels que tenim... Llegir més per aquesta carretera absorbeixen el cop d’un vehicle que no pas un arbre, fa anys que pujo i baixo per aquesta carretera i només cal veure el cotxe que ha picat a un arbre que li passa i el cotxe que ha `picat a un marge que li passa,,,

Doncs sí, jo crec que cal treure tots els arbres que estiguin a la bora de la carretera, tot perill que puguem treure ja no i serà, el que dius tu sí que és absurd, hi ha coses que és poden evitar doncs fem-ho!!!

Apa Salut

J

Joan

6 d'agost 2009.14:35h

Respondre

No Francesc, el pitjor cop és el que te una gran desacceleració, picar contra un arbre significa passar de X km/h. a 0 amb una desacceleració brutal, absorvint tota la energia de l’impacte el... Llegir més cotxe i el que està dins, encara que portis el cinturó només pel cop pots arribar a morir, mentre que si caus al camp o tens una guarda-rail aquests davant un impacte absorveixen energia i no la reps tota tu, a part de que el xoc quasi mai és frontal, no s’haurien de tal·lar els arbres si es possesin els guarda-rails al costat, pero crec en aquest cas no s’hi poden ficar degut a la proximitat dels arbres a la carretera.

Pel que fa a la cita de George Bush crec que la reflexió seria al revés si no vols que hi haguin accidents de cotxe, que no hi hagin cotxes... gran frase la del senyor Bush;

La carretera de Valls és una carretera de delicte, no entenc com pot existir una carretera que connecta dos capitals de comarca tant deplorable com aquesta, si es vol millorar la situació d’Igualada una de les coses que s’ha de fer és millorar les seves infraestructures, mireu amb Manresa i Vilafranca com si que s’ha fet...

Per últim els arbres si que son un problema per molt be que condueixis sempre hi han situacions de risc i si es pot millorar el disseny d’una carretera per evitar-les i minimitzar els danys derivats crec que no és massa agoserat dir que s’han de fer.

Apa Salut!!!

D

Dur

Igualada

6 d'agost 2009.14:19h

Respondre

o lo que deien de les cabres i de les obelles que et poden sortir a la carretera... seguint el mateix raonament que amb el arbres, donat que cal tallar l’arbre pel potencial perill, tb caldria... Llegir més carregar-se a totes les obelles, com a potencial perill...

(lo del ciclista sense llums.. home, es que està prohibit anari. Si en veus un informa als mossos).
No costa tant adaptar-se una mica a l’entorn que ens envolta... i frenar.

F

Francesc

Igualada

6 d'agost 2009.13:40h

Respondre

Una casa o pared de totxos absorbeix millor que un arbre un cop?¿ jo veig igual de perillós caure a un camp amb el perill de donar voltes de campana.

Quan treguin els arbres de la carretera de... Llegir més tous demanareu que anant cap a la Llacuna (carretera de Valls) els arbres també estiguin a més distància del marge de la carretera ¿no? ho dic per coherència amb el vostre pensar...

Carreteres amb arbres al costat n’hi han moltes, de debó hem de tal·lar tots aquests arbres? sabeu el que esteu demanant?

A les carreteres de muntanya també demanareu que entre carretera i barranc hi hagin ’x’ metres de seguretat?

És que no sé si sou conscients de que una petició com aquesta resulta absurda un cop tens en compte que hi ha més món, i no cal allunyar-se gaires kilometres.
I sincerament, no m’he informat de tots els accidents que hi han hagut els últims anys, però els més ”mediàtics”, cap crec que hagi sigut culpa d’un arbre.


P.D.: si, recordo l’accident del N.T.

M

Martí

6 d'agost 2009.10:24h

Respondre

perdona que m’he deixcat una petita cosa:

No parlem de quan surten o bé un gos, o bé un pòrc senglar, que ves a la velocitat que vulguis però el cop de volant i direcció al arbre ja el... Llegir més tindras!!!

I per no dir que t’adormis...

M

Martí

Sant Martí de Tous

6 d'agost 2009.10:21h

Respondre

No entens res.

Jo no t’estic dient que no és moderi la velocitat, i és vigila per la carretera però està clar que 100 vegades millor picar a una paret de totxos o un marge d’un camop, que no... Llegir més un arbre allà al mig que no absorbeix cop ni res, és pitjor que un ferro!!!!

Pots estar anan a la velocitat marcada de la carretera i trobar o bé una bicicleta a la nit sense llums, o una moto, fotre cop de volant i picar contra un arbre, en contes de picar contra un marge de terra o entrar dins un camp...

Nose, jo crec que d’arbres n’hi ha masses, a part que a més de ser perillosos fanmalbé la calçada!!, o no t’hi has fixat que davant de cada arbre fas un petit bot amb el cotxe??

Apa Salut i moderació!!

D

Dur

igualada

6 d'agost 2009.09:45h

Respondre

George Bush tambe va dir un cop que per lliutar contra els incendis, lo millor era tallar els arbres. Si no hi ha arbres, no es cremen.

Els arbres no son un problema si es conduix bé... Jo he... Llegir més passat mil cops per alla, son rectes, no trovo dificil portar el volant recte...

Els arbres no son mes perillossos que algo tant cotidià com passar per un tunel, com el del bruc... i no demanem pas eliminar els tunels, no? Assumim que en un tunel hi ha parets a banda i banda i reforçem la prudencia a la conducció.

Pero si la gent el que vol es anar a 110 km/h amb el bmw per la carretera de tous i, per si un cas faig un trompo, no tenir cap arbre al mig, llabors estem parlant d’una altra cosa. Clar que per ser coherents, també caldira tirar a terra les parets d’alguna casa que hi ha per alla, pq també t’hi pots fotre de lloros, no?.
La cosa es no fer el boig i adaptar-se a la via. Donat que la carretera és com és, cal ser prudent. Pero bé, si al final la voluntat de tothom es canviar el tipus de carretera, potser soc jo el que està equivocat. El que passa, es que em dona la sensació qeu sense arbres, mentre alguns facin el boig, la gent s’hi continuarà matant, o el que es pitjor, mataran a el pobre desgraciat que només passava per alla i que si que era responsable.

M

Mercè

Jorba

6 d'agost 2009.09:15h

Respondre

Jo també penso que cal ser responsable en la conducció i que cal adaptar-se a la carretera. Jo visc a la zona i utilitzo aquesta carretera cada dia del món i veig la irresponsabilitat d’alguns... Llegir més conductors. A França carreteres com aquesta són bens preuats, amb els plataners al voltant. Aquí, la resposta als accidents és tallar els arbres.

M

Martí

6 d'agost 2009.08:51h

Respondre

Voldria aclrair un parell de coses:

Respecte als accidents d’aquesta carretera aquest any, 1 accident dels 3 ha estat per culpa de la velocitat, els altres dos, han estat per culpa... Llegir més d¡imprudències que ens semblen que a nosaltres no ens passarà res i ens passa!!

Ara bé jo estic totalment d’acord que aquets arbres han d’anar tots fora, desde aquí al poble em estat lluitant fa anys i no hi ha manera, sí tots ens ajudeu!!

I per l’altra banda, crec que la carretera està bé com està, que no cal ampliar ni res, només treient els arbres ja sí notara i de bon tros!!

Salut, i ajudeu-nos als que circulem per aquesta carretera a fer fora aquests arbres!!!

d

dur

igualada

5 d'agost 2009.11:38h

Respondre

joan, enganyat a tu mateix si vols... tu demana transformar totes les carreteres comarcals en autovies si vols, pero dir que la irresponsabilitat i la velocitat no te res a veure amb els accidents no... Llegir més és mes que un autoengany, o tirar pilotes fora, fugint de la responsabilitat que tots els conductors teniu.
Tu mateix. Pero si vols, analitza les causes de cada un dels accidents de aquesta carretera, ajuda a treure conclusions. Seran dures.
Millora de les carreteres, SI. Responsabilitat al volant, TAMBÉ. I crec que lo segon es més important i tot.
Amb una conducció responsable, t’estalvies uns quants morts. Conduir bé es compatible amb demanar millores a les carreteres.

E

Eladi

La Mallola

5 d'agost 2009.11:09h

Respondre

Sortir de la via a 50 km/h tenint un arbre a 50 cm.!!! es un problema. Els arbres no poden ser aprop de la via, o es desvía la carretera o es treuen els arbres. Aquest tram hauria de tenir un vial... Llegir més alternatiu per a peatons i ciclistes o ser reformat totalment per permetre la circulació de aquests vehicles i persones amb seguretat. Ara per ara circular a peu o en bicicleta es si no imposible, molt perillós.

J

Joan

5 d'agost 2009.09:59h

Respondre

Si clar i si anessim a cavall tampoc, 2 dels 3 accidents no tenien res que veure amb la velocitat sino altres factors, una millora del traçat d’Igualada a Santa Coloma de Queralt és necessaria i... Llegir més si això implica augmentar el vorals i variar-lo doncs molt millor per la mobilitat i per la seguretat de tots els que circulem per aquesta carretera.

d

dur

igualada

5 d'agost 2009.09:38h

Respondre

Responsabilitat al volant també fa falta, i molta. La gent condueixen com a sonats, i despres si passa alguna cosa, tot i que el culpable sigui es conductor, lo facil es donar les culpes sempre a... Llegir més tercers, que si la carretera, que si tal... excusetes... tot i que cal acceptar que els punts negres existeixen. Es important que els punts negres es vagin arreglan, pero es tambe que els conductors no vulguin conduir per una carretereta com si fos una autovia. Responsabilitat. Tant costa adaptar-se a la carretera?

A

Algú

5 d'agost 2009.09:02h

Respondre

Segur que si la gent circulés a 50 Km/h els arbres no serien un problema!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.