//Plugins sense CDN ?>
Des de l'1 de gener fins al juliol hi ha hagut 80 víctimes mortals en 73 accidents a les carreteres catalanes, un 13% menys que el mateix període de l'any passat, quan la xifra es va elevar fins a 92 morts en 81 sinistres mortals. Si es compara amb el 2019 –que s'agafa com a referència per les restriccions de mobilitat que hi va haver posteriorment per la pandèmia–, en aquest període van morir 101 persones en 95 sinistres, la reducció és del 21%. Malgrat el descens de víctimes mortals a Catalunya, en aquests set primers mesos de l'any s'han registrat 485 ferits greus, 58 més que en el mateix període del 2023, gairebé un 17% més.
L'Anoia és la setena comarca amb més víctimes mortals registrades aquest any, quatre. Les comarques amb més víctimes mortals són, amb set morts, l'Alt Empordà, el Segrià i el Bages (sumades les tres víctimes del passat 30 de juny en un accident a la C-37, dins el terme de Castellfollit del Boix).
La primera víctima mortal del 2024 a la xarxa de carreteres interurbanes de l'Anoia es va registrar el dimecres 28 de febrer, quan un home de setanta-cinc anys, T.G.E., veí de la Llacuna, que va ser atropellat per un vehicle al punt quilomètric 55,5 de la carretera C-37 al terme municipal de Santa Margarida de Montbui, en sentit la Llacuna.
El maig va ser un mes negre a les carreteres de l'Anoia, amb tres víctimes mortals. El dissabte 18 de maig, un motorista –un home de seixanta-un anys i veí de la Garriga–, va perdre la vida en un accident de trànsit al punt quilomètric 546,5 de l'autovia A-2, dins el terme municipal de Jorba. Segons el Servei Català de Trànsit, el motorista va caure a la via i va ser atropellat pel turisme que circulava darrere seu. El dissabte 25 de maig, el conductor d'un turisme perdia la vida després de sortir de la via, al punt quilomètric 108 de la C-25, al terme municipal de Sant Pere Sallavinera. La víctima, era l'únic ocupant del vehicle, un veí de Calldetenes, J.M.C., de setanta-set anys. El darrer es va registrar el mateix dissabte 25 de maig, al punt quilomètric 34,4 de la C-15, dins el terme municipal de Cabrera d'Anoia, un punt on un motorista va caure a la via, perdent la vida a conseqüència de l'accident. Es tracta d'un home de cinquanta-sis anys, A.T.D., veí de la Bisbal del Penedès.
L'Anoia suma, doncs, quatre víctimes mortals a les carreteres durant els primers set mesos del 2024. L'any passat, en aquest mateix període, no hi va haver cap víctima mortal a les carreteres de la comarca. I en tot el 2023 hi va haver una única víctima mortal a la xarxa de carreteres anoienca. Aquesta és la xifra més baixa dels darrers onze anys; un període en què l'any amb més víctimes mortals va ser el 2019, quan 12 persones van perdre la vida a les carreteres de la comarca.
D'aquestes quatre víctimes registrades a la xarxa interurbana de l'Anoia, tres pertanyen a col·lectius vulnerables (motoristes, ciclistes i vianants). Tanmateix, el Servei Català de Trànsit assenyala que es manté una reducció de les víctimes dels col·lectius vulnerables. Durant aquests set primers mesos del 2024 hi ha hagut 33 víctimes mortals d'aquest col·lectiu, mentre que el 2023 n'eren 43 i el 2019, 40. De les 33 víctimes mortals d'enguany, 28 són motoristes, 4 vianants i 1 ciclista.
Trànsit també destaca que la sinistralitat a la xarxa viària continua sent força dispersa. Això no obstant, la C-37 acumula en aquest any 7 víctimes mortals (3 d'elles d'un mateix accident a Castellfollit del Boix). En segon lloc, l'Eix Transversal (C-25) ha registrat darrerament també diversos accidents mortals i actualment acumula 5 morts. A continuació, hi ha l'A-2, l'N-II, la C-12 i la T-310, que enguany han registrat 3 morts cadascuna.