//Plugins sense CDN ?>
Tocaven les nou del vespre quan el tren, que sortia de l’estació d’Igualada en direcció Barcelona, va atropellar una dona que travessava les vies deixant-la amb politraumatismes greus. Segons fonts de la Policia Local i de FGC, l’accident és fruit d’una imprudència de la vianant ja que tal com mostren les càmeres de seguretat, les barreres estaven activades, el tren en cap moment va superar els 30km/hora reglamentaris i el maquinista va tocar fins a tres cops el xiulet i activar el fre d’emergència.
L’accident, que va coincidir amb l’inici de la Festa Major de la ciutat, ha reobert el debat sobre la necessitat de soterrar el pas a nivell que travessa un punt concorregut de la ciutat ja que és una de les seves entrades. Jordi Pont, Regidor d’Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament d’Igualada, ha fet una crida a la prudència: ‘Sobretot durant aquests dies que la Festa Major portarà una gran afluència de gent a la ciutat’ i ha anunciat que, passats aquests dies, el govern obrirà un procés de reflexió per trobar la solució més adient.
Soterrar el pas a nivell
Segons el Director General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, a la tardor del 2010 es va aprovar el projecte informatiu pel soterrament de les vies del Tren. Font s’ha compromès a agendar una reunió amb l’Alcalde d’Igualada, Marc Castells, per concensuar un projecte constructiu que es podria encarregar la tardor vinent. Font ha matisat que, una vegada redactat el projecte constructiu, aquest quedarà a la cartera fins que hi hagi dotacions pressupostaries per tirar-ho endavant: ‘Així ho hem de fer amb la majoria d’obres de Catalunya però aquesta és una de les prioritàries de la Catalunya Central’.
El perill dels passos a nivell
En la línia de tren que s’ha produït l’accident, -Llobregat-Anoia-, queden actius sis passos a nivell, lluny dels 24 que hi ha en la línia de Lleida-La Pobla però també a molta distància dels zero aconseguits en la línia del Vallès.
Segons informacions dels Bombers de la Generalitat de Catalunya, aquesta és la primera intervenció que s’ha hagut de fer des del gener del 2010 en aquest pas a nivell, data a partir de la qual han pogut obtenir informació.
Deixant de costat la possible imprudencia de la senyora, tenir en plena entrada d’igualada un pas a nivell es tercer mundista. Crec que aquesta es prioritaria de realitzar.
És impossible soterrar-ho tot, inviable econòmicament. El pas a nivell d’Igualada és absolutament segur, només un suïcida o algú que no hi és tot pot ser atropellat: senyal acústica, barres... Llegir més i pas peatonal segur. I la responsabilitat individual què? Realment tenim un problema, però psicològic.
Joan Balcells Masachs
Òdena
22 d'agost 2011.11:47h
El Pere segur que hi es tot. Si i fos tot no diria aquestes ximpleries, despres que ell es passa els semafors en vermell i posan en joc la vida dels demes. Hi han persones sordes, curtes de vista,... Llegir més si, pero de lo que dius es tenir molta poca consideració a la persona accidentada. Prega a Deu que no pasi mai a cap familiar teu i llavors que diras?