TORNAR

Les adoberies comencen a transformar-se en 'pop-up stores' per al REC.01 d’Igualada

Obriran portes del 3 al 5 de juny

societat
Dimecres, 19 maig 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El barri igualadí del Rec ja comença a preparar-se per rebre, del 3 al 5 de juny, els pop-up stores del REC.01. Marques de primer nivell ocuparan les antigues adoberies i oferiran venda radical durant aquests tres dies, repetint la iniciativa que va portar-se a terme el novembre passat amb un gran èxit. Però, com fer possible aquesta transformació respectant, alhora, l’essència de la zona? Dos equips de creatius —l'Estudi Ribaduí i Ricard Vila i Ramon Enrich— ja treballen des de fa dies en el redisseny d’aquests espais, preparant-los per convertir-se en botigues efímeres i amb encant.

Cooked in Barcelona ocuparà un local a la mateixa adoberia

Aquest espai de Curtits Albareda, adoberia del 1919, acollirà Armand Basi

Jordi Ribaudí, de l’Estudi Ribaudí, ens explica que, de fet, la feina comença molts mesos enrere, quan es busquen els diferents i variats espais que ofereix el barri. Un cop la llista elaborada, toca seleccionar els més idonis, que compleixin la normativa i tinguin les millors condicions. Ara sí, és el moment d’assignar cada un dels 'espais Rec' a una marca. En aquest procés es té en compte la imatge de cada una de les firmes així com les seves necessitats d’espai. En aquesta edició del REC.01 hi haurà fins a 17 espais diferents.

Ribaudí explica que ‘és una feina molt divertida, perquè permet actuar sobre un espai industrial i buscar-hi l’equilibri: intervenir-hi però conservar-ne l’essència, potenciar l’encant de cada local’. Reconeix que el que és més difícil és adequar cada un dels espais amb el pressupost que es té, però de totes maneres explica que la filosofia és ‘reutilitzar, reciclar i rehabilitar, donar valor a les coses que ja tens’. Segons Ribaudí, el ‘Rec actua gairebé com un decorat: l’abandonament d’algun dels racons hi dóna una intensitat especial’.

Autenticitat al Rec

Sobre la recepció de la idea i del disseny de l’espai per part de les marques, Jordi Ribaudí explica que és molt bona: ‘Cada vegada hi ha més marques enamorades de la història, n’endevinen el potencial, busquen una autenticitat que els ofereix, també, el barri del Rec’. Un altre dels secrets, segons aquest creatiu, és que s’ofereixen les màximes facilitats a les firmes que hi participen: ‘No ens limitem a llogar un espai, sinó que en controlem l’estètica i hi instal·lem el mobiliari, la il·luminació i tots els elements necessaris. És com un servei de claus en mà'.

La setmana passada es van donar a conèixer les diverses marques que participaran en el REC.01: Custo Barcelona, Cooked in Barcelona, Armand Basi, Sita Murt, David Valls, Marithé François Girbaud i Antoni Miró, entre moltes d’altres. També s’organitzaran diverses accions que aniran més enllà de la venda, i que acabaran de completar l’oferta cultural i lúdica per als dies 3, 4 i 5 de juny al barri del Rec d’Igualada.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.