//Plugins sense CDN ?>
Amb el lema "Cada gest, sostenible", la companyia promou reduir el consum de paper alhora que es disminueix la generació de residus. L'estalvi que suposa
deixar d'enviar aquesta correspondència a una causa social: el Programa de Pobresa Energètica de Creu Roja.
L'empresa Aigua de Rigat engega una campanya per animar els seus usuaris a passar-se a la factura digital i contribuir així a reduir el consum de paper i la producció de residus. L'usuari no només podrà rebre les factures de forma digital sinó també la resta de correspondència relativa al servei li podrà arribar
a través de correu electrònic. D'aquesta manera, a més, "la comunicació és més efectiva i immediata".
Segons la companyia, el 2018 es van destinar l'any passat "15.000 euros a fons socials a sis municipis de la comarca de l'Anoia on dona servei, de forma que 98 llars en situació de vulnerabilitat econòmica van pagar zero euros pel seu servei d'aigua". Amb aquesta donació a Creu Roja, "Aigua de Rigat
reforça el seu compromís per garantir l'accés a l'aigua a la població vulnerable". Per tal de facilitar el tràmit als seus usuaris, es posa en marxa el lloc web
www.holafacturadigital.com, des d'on es pot omplir un senzill formulari. Un web on, a més, es pot veure en temps real el nombre de persones que han decidit fer el pas definitiu cap a la correspondència digital.
La campanya, amb el nom "Els boscos, vius. I la correspondència, digital" té l'objectiu per Aigua de Rigat d'assolir un increment significatiu dels usuaris que es passen a la factura electrònica i, d'aquesta manera, fer entre tots i totes un gest important per a la sostenibilitat del planeta. Actualment, el 23% dels titulars d'un contracte amb la companyia subministradora d'aigua ja han fet el pas a la factura digital i David Gall, el seu gerent, posa l'objectiu en 1.500 noves altes.
L'empresa ja va elaborar un pla estratègic de desenvolupament sostenible, el Rewater Global Plan (2017-2021), un full de ruta que li permetrà avançar donant resposta a la seva responsabilitat ambiental, social i econòmica com a empresa. Mitjançant aquest pla, la companyia ha establert compromisos ferms i quantificables adreçats a reforçar el model d'economia circular i de sostenibilitat ambiental, social i econòmica en tota la seva activitat.
El programa de Creu Roja contra la pobresa energètica
Actualment la pobresa energètica afecta el 10% de la població, xifra que s'ha duplicat des de 2008, segons alerten l'Aliança contra la Pobresa Energètica i la Taula d'entitats del Tercer Sector Social. L'indicador de pobresa energètica de l'Observatori de la Creu Roja ha augmentat gairebé 40 punts en 7 anys, passant del 42% el 2011 al 79,3% el 2018. De fet, la Creu Roja a Catalunya ha atès el 2018 més de 760 persones afectades per la pobresa energètica i hi ha destinat més de 150.000 euros per donar-hi una atenció integral més enllà del pagament de factures. D'aquesta manera, s'han dut a terme activitats de dignificació de les condicions de vida, com ara arranjaments de les llars, o accions preventives a través de tallers de sensibilització i conscienciació per l'estalvi en els consums. També s'han fet acompanyaments de persones en risc d'exclusió social en els tràmits per la sol·licitud de bonificacions d'aigua, per exemple, a banda de la revisió de contractes i millora de les condicions.
Joan Carles González
26 de març 2019.11:44h
Diu Aigua de Rigat S.A. que la digitalització del rebut contribueix a la sostenibilitat del planeta i a combatre la pobresa energètica. Jo tinc una proposta més efectiva que només la... Llegir més digitalització del rebut: municipalitzar el servei! A Igualada volem l’aigua pública !