//Plugins sense CDN ?>
La moció fa una crida a la comunitat internacional per aconseguir “el cessament immediat de les hostilitats per part de tots els contendents i el compliment de la resolució 1860 del Consell de Seguretat de l’ONU, adoptant totes les mesures necessàries per a evitar baixes a la població civil”. La moció també aposta per “ l’obertura immediata d’un passadís d’ajut humanitari i la provisió urgent de tots els recursos necessaris per donar suport d’emergència a la població de la Franja de Gaza”. Tammateix es vol “garantir la protecció de la població civil i la satisfacció dels seus drets i necessitats fonamentals”, així com “la creació d’un mecanisme internacional de coordinació i supervisió de l’alto al foc el qual garanteixi una vida digna a la població palestina de Gaza i la seguretat a la població israeliana. La UE pot contribuir-ne activament a la consecució d’aquest objectiu, reprenent la seva Missió d’Observació a Rafah”.
La moció segueix l’impuls del Fons Català de Cooperació com a espai municipalista. El text considera especialment els principis i conclusions de la Xarxa Europea de Ciutats per la Pau al Pròxim Orient, reunida a Barcelona el 9 de gener i assumeix els posicionaments de la Declaració del Consell Català de Foment de la Pau de 8 de gener d’enguany.
La Pobla de Claramunt
22 de gener 2009.12:19h
El ple de la Pobla de Claramunt, reunit en sessió ordinària el passat dia 15 de gener, va aprovar una moció per demanar la pau a Gaza, derivada del manifest del Consell Català de Foment de la... Llegir més Pau. La moció va ser presentada pel Grup Municipal d’Esquerra i va ser assumida per unanimitat pel conjunt de forces polítiques representades al consistori (ERC, CiU i PSC).
Pol Gomà
Igualada
22 de gener 2009.20:41h
Ja que estem amb ganes de fer mocions per demanar la pau a Gaza, per què no la demanem per la resta de conflictes bèl·lics que hi ha al món?