//Plugins sense CDN ?>
El 2 de maig es posa en funcionament el nou sistema de recollida de residus de matèria orgànica i envasos porta a porta a Vallbona d'Anoia. Aquesta setmana, l'Ajuntament de Vallbona d'Anoia farà una sèrie de sessions informatives, presencials i en línia, per explicar als veïns com funcionarà el nou sistema.
Des de l'ajuntament han explicat que el sistema "consisteix en la separació de les escombraries en origen, és a dir, a les cases i als comerços per lliurar-les segons determina un calendari preestablert" i remarquen que, amb el model de recollida de residus Porta a porta a Catalunya, amb més de vint anys d'experiència, comptant ja amb més de 300 municipis amb aquest model implantat, s'assoleixen uns nivells de recollida selectiva alts, superant àmpliament els objectius de la normativa europea i catalana. D'aquesta manera, Vallbona d'Anoia contribuirà a la millora de la sostenibilitat i l'eficiència econòmica."
El govern vallbonenc assenyala que "la proposta de canvi del sistema tradicional de contenidors esdevé de el propòsit d'avançar cap al residu zero, amb menys generació de residus i major reciclatge per recuperar algunes matèries primeres per reutilitzar-les com a recursos en comptes de portar-les a l'abocador com a residus. Amb el sistema de recollida de contenidors actual, Vallbona d'Anoia va aconseguir un 19% de recollida selectiva l'any 2020. De mitjana, els municipis que han implantat un sistema de recollida Porta a Porta, aconsegueixen uns índexs de reciclatge d'un mínim del 70%. A més, el sistema de recollida Porta a Porta és un model que també contribueix a reduir la quantitat de residus que es generen."
Sessions informatives
Dues setmanes abans de l'inici de la implantació del nou sistema, s'inicia una fase informativa adreçada als veïns del municipi. "Fins ara, s'han fet diverses actuacions prèvies a la implantació, com sessions participatives per la ciutadania, tallers de reciclatge i s'han visitat les activitats econòmiques per tal de determinar les necessitats i particularitats de cada establiment i així adaptar el màxim possible el nou sistema de recollida a la realitat del municipi i els seus usuaris. Durant aquesta segona fase informativa es convocaran els veïns i veïnes per assistir a unes jornades de sessions informatives a les quals es farà entrega gratuïta del material necessari per lliurar els residus. Així mateix, es visitaran totes les activitats econòmiques per tal de facilitar la informació necessària i resoldre dubtes", han explicat des de l'ajuntament.
Les sessions presencials es faran a la Sala Polivalent Jaume Calveres, edifici Ajuntament, al Carrer Major, 110, en els següents horaris:
Dimecres 20 d'abril
De 10 a 11 h, d'11 a 12 h i de 12 a 13 h.
De 16 a 17 h, de 18 a 19 h i de 19 a 20 h.
Dijous 21 d'abril
De 10 a 11 h, d'11 a 12 h i de 12 a 13 h.
De 16 a 17 h, de 18 a 19 h i de 19 a 20 h.
Divendres 22 d'abril
De 10 a 11 h, d'11 a 12 h i de 12 a 13 h.
De 16 a 17 h, de 17 a 18 h i de 18 a 19 h.
Dissabte 23 d'abril
De 9:30 a 10:30 h, de 10:30 a 11:30 h i d'11:30 a 12:30 h.
Sessions telemàtiques
També es faran sessions telemàtiques, el dijous 21 d'abril, d'11 a 12 h, de 12 a 13 h i de 13 a 14 h.