//Plugins sense CDN ?>
A continuació, els veïns es van agrupar segons les diverses zones d’intervenció de la Llei de Barris i, juntament amb un dinamitzador, van anar concretant les accions o mesures que creien necessàries per a cada àrea. Aquesta part del taller va resultar molt interessant, ja que els representants de l’Ajuntament van passar una estona amb cada grup de treball comentant i valorant les diverses propostes, així com apuntant noves alternatives.
Al final, doncs, es va procedir a la posada en comú dels resultats del taller, unes indicacions que s’han d’acabar d’estudiar tècnicament però que seran traslladades als professionals que redactin els projectes constructius perquè les hi incorporin a les seves propostes sempre que siguin viables.
Més seguretat per als vianants
En aquesta posada en comú va quedar clar que una de les preocupacions generals és la velocitat amb què circulen certs vehicles pels carrers del nucli antic, posant en perill els vianants. Per àrees, al carrer del Carme i Xuriguera es va acordar optar per la plataforma única (sense diferència de nivell entre vorera i calçada) però tenint en compte la seguretat del vianant, potenciar l’ús de “plaça” de la zona de l’antic Escorxador, i solucionar amb unes escales el pendent del carrer Xuriguera (sense que això afecti la circulació de vehicles).
Al carrer de Sant Antoni també es va optar per la plataforma única però solucionant els problemes amb els guals de la part més estreta (ja que els vehicles aparquen sovint al davant dels garatges), recuperar una font que antigament hi havia hagut i reduir la velocitat dels cotxes que hi circulen. A la plaça de les Eres es va deixar clar que es vol mantenir l’essència de la plaça, encara que són necessàries certes modificacions que la facin un lloc més segur i confortable.
A la plaça Ravalet també s’optaria per igualar els desnivells actuals i crear una àrea única; així mateix, es va proposar l’enderrocament d’un edifici abandonat i en molt mal estat per tal de guanyar aquest espai per a la instal·lació de jocs infantils.
Finalment, a l’avinguda de la Pau l’acord inclou convertir-la en via d’una única direcció i mantenir l’aparcament a banda i banda, ja que la configuració actual (doble sentit i aparcament a cada vorera) la converteix en un carrer estret, perillós i amb un risc important d’accidents.
l´oposicio d´l´oposicio
1 de novembre 2011.16:20h
Que es posin d´acord d´una vegada, que ja dura massa la coña.