//Plugins sense CDN ?>
El govern de l'Ajuntament de Vilanova del Camí ha decidit augmentar de 30 a 40 el límit de velocitat permesa al tram de la C244 al seu pas dins el terme municipal i que ha estat focus de polèmica, durant les darreres setmanes, quan s'han començat a comunicar les primeres sancions per excés de velocitat registrades pel radar que va entrar en funcionament el passat 26 de novembre. El govern vilanoví, després de les queixes dels infractors, va decidir anul·lar més de sis mil sancions. Ara, ha decidit apujar el límit de velocitat en aquest tram i reforçar la senyalització.
El polèmic radar va entrar en funcionament el divendres 26 de novembre de l'any passat i després d'unes setmanes de prova i d'informació, el dispositiu va començar a detectar els vehicles que passaven de la velocitat permesa: 30 km/h, ja que, com van remarcar des de l'ajuntament vilanoví, "aquesta via que era una carretera va passar a integrar-se dins la trama urbana del municipi, passant a ser un carrer més de Vilanova del Camí" i hi ha hagut "un augment considerable de persones usuàries d'aquest espai, a peu i en bicicleta", perquè és una zona propera als centres d'ensenyament, al Centre d'Atenció Primària i als barris de la Pau i Bonavista. "Aquest sector ha tingut una transformació urbanística molt important esdevenint una nova àrea comercial i on hi ha també ubicada una de les zones verdes i d'esbarjo més grans del municipi", ha remarcat Noemí Trucharte.
A finals de gener, els infractors van començar a rebre les primeres sancions. En alguns casos, les multes sumaven milers d'euros i la retirada del carnet de conduir per acumulació de punts descomptats. Els afectats van començar a protestar públicament, tant a les xarxes com al carrer, convocant concentracions a la C244.
Arran "d'aquesta allau de queixes", el govern encapçalat per Noemí Trucharte va decidir retirar les sancions "conscients que ens trobem en una situació social, sanitària i econòmica excepcional" "i que molts ciutadans estan passant per moments complicats", com va manifestar la batllessa vilanovina, que ha explicat a Ràdio Nova que des del dia d'aquest anunci, el passat 25 de gener, "s'ha reduït dràsticament la velocitat dels vehicles que circulen per aquesta via."
L'ajuntament vilanoví reforçarà la senyalització del límit de velocitat a 40 km/h, amb cartells informatius, rètols lluminosos i pintats a la calçada. També s'enviarà, els dies vinents, una carta informativa als veïns i veïnes del municipi.
La batllessa vilanovina, Noemí Trucharte remarca que "l'objectiu d'aquesta mesura era la seguretat dels vianants" ha mostrat la seva satisfacció "perquè s'està assolint la pacificació d'aquesta via."
Aplaudir la decisió presa per la batllessa davant la pressió social. . S’han de sancionar les infraccions, SI. Amb la mesura de velocitat que es va imposar -tot i que es va advertir baixa-, NO.... Llegir més El desajust està estre la sanció majoritàriament imposada (300/400€) i la realitat econòmica de la ciutadania -vilanovina o no- amb una mitjana de sous que, molt probablement, els ’infractors’ que es mouen per la carretera (que no carrer) per treballar no es poden permetre. Curiós que aquesta consciència de la realitat econòmica no es veiés ABANS. I un reconeixement pels ’tècnics’ que van fer moltes proves de viabilitat però no van preveure l’inevitable (¿?) diferiment temporal entre la sanció i la seva expedició per correu al domicili del infractors que és el que ha fet esclatar tot. Si veus que t’han multat, mires de ser més curós. Els experiments amb gasosa.
Juan
Mombúy
8 de febrer 2022.15:04h
Que quieres que te diga la verdad, si hay que ir a 30 pues a 30 que se va no? Villanueva se esta ablandando, una triste noticia para la Noya
Rocío
Igualada
9 de febrer 2022.08:09h
Sí. Si hay que ir a 30, se va.
Todos estos que se pasan la (s) normativa (s) por el forro, deberían ser escarmentados, ¿cómo? rascándose el bolsillo, la única manera de... Llegir més aprender.
La circulación en general es caótica, sobre todo en Igualada: excesiva velocidad, circulación desordenada por las rotondas, coches tuneados cuyos tubos de escape ’explotan’ directamente ... y nadie hace nada. A la policía urbana de Igualada, por ejemplo, ni se la ve, ni se la espera.
En Vilanova del Camí, sin embargo, Noemí Trucharte se ha preocupado por esta situación y ha llenado el municipio de pasos elevados -que no es lo ideal-, pero es que no hay otra. Y lo más importante, ha puesto a la urbana, a trabajar.
Para una vez que un representante político hace algo bien, salen todos los incívicos multas en mano blandiéndolas al aire, ofendidos, como si ellos tuvieran la razón. A todos estos, les iría muy bien pasar un mes en Suiza, en Dinamarca, en Suecia, en Noruega ... verían lo que es educación y ciudadanía.