//Plugins sense CDN ?>
L’enllaç d’Igualada amb la Ronda Sud no es va contemplar en cap de les planificacions i projectes de la dècada passada. Només, al Pla Director de la Conca d’Òdena, hi havia una menció tangencial a aquest enllaç. La connexió Ronda Sud-Igualada no ha estat abordada fins l’estudi que la Diputació de Barcelona va fer l’any passat, “on l’alcalde d’Igualada va intercedir com a responsable d’Infrastructures”. El fet és que aquest estudi serà utilitzat per la Generalitat quan hagi d’executar els treballs per fer l’enllaç i “permetrà avançar almenys 1 any o 2 el procés de construcció de la connexió, ja que estalvia els tràmits d’explorar per on fer la carretera”.
Per Igualada, la connexió, com recorden des de Territori, s’havia vinculat a quan es desenvolupés l’Àrea Residencial Estratègica de Montbui (amb més de 1.000 habitatges). La idea inicial era que l’enllaç fos a través del carrer Joaquima de Vedruna, però es va descartar per les dificultats tècniques que significaria superar el riu. A més, aquest vial “és només de baixada en aquest sector”. La intenció és que es connecti uns centenars de metres més cap a l’est, al carrer Merlet, vora l’Avinguda Vilanova, de manera que s’ajusti al futur Pla de Mobilitat de la Conca d’Òdena. “No estarà feta en dos o tres anys aquesta connexió, en trigarà força més. En aquell moment, ja hi haurà el Pla Especial del Rec, molt avançat, i es podrà integrar l’enllaç amb la Ronda Sud a la fesomia del barri. En aquest sentit, el retard ens servirà per tenir el Rec del futur perfilat”.
Per la seva part, el departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat remarca que “s’ha parlat molt de les obres que es podrien fer, però no hi ha cap partida pressupostària fixada”. A Vilanova del Camí també s’esperen notícies de quan es podrà fer l’enllaç pendent de la rotonda que sí que porta cap a Montbui però no cap a Barcelona. La Generalitat porta anys prometent que es farà, assegurant que figurarà en els pròxims pressupostos, però sense aclarir quan ni com. Un nyap històric de la inversió més important feta mai a l’Anoia de manera integral, 37,2 milions d’euros, i que tot i passar en un 80% pel terme de Vilanova, no permet una via de sortida cap a Barcelona.
Trobo l’enllaç una mica massa desplaçat cap a l’est. Sembla mes idoni que la connexió es fes pel mig del terme municipal i no per un extrem de la ciutat.
Raúl
Vilanova
21 d'octubre 2014.15:15h
Totalment d´acord mab tú, Joanma. I a veure si ja fan una sortida de Vilanova cap a Barcelona!